Gå til innhold

Hvordan spare strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er student og sliter veldig med strømregningene om dagen. Jeg prøver å passe på å ikke dusje for lenge og med for varmt vann, har ikke varmepumpa noe høyere enn på det laveste(og rengjør den jevnlig) og prøver å generelt passe på å skru av lys i rom jeg ikke er i. Men jeg føler at strømmen ikke blir noe bedre, noen som har noen tips? Jeg vet strømprisene er veldig høye nå men om det er noe jeg kan gjøre for å få strømregningen til å gå ned så gjør jeg det med glede! Hørt at sparedusj kan være lurt, noen som har tips til evt hode som ikke er for dyrt og om det faktisk fungerer? Takk❤️

Anonymkode: 0bc34...ccd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei. Jeg er student og sliter veldig med strømregningene om dagen. Jeg prøver å passe på å ikke dusje for lenge og med for varmt vann, har ikke varmepumpa noe høyere enn på det laveste(og rengjør den jevnlig) og prøver å generelt passe på å skru av lys i rom jeg ikke er i. Men jeg føler at strømmen ikke blir noe bedre, noen som har noen tips? Jeg vet strømprisene er veldig høye nå men om det er noe jeg kan gjøre for å få strømregningen til å gå ned så gjør jeg det med glede! Hørt at sparedusj kan være lurt, noen som har tips til evt hode som ikke er for dyrt og om det faktisk fungerer? Takk❤️

Nå er det vel bestemt at studenter skal få strømstøtte i tillegg til stipend, så det hjelper jo sikkert på litt :) 

Ellers er det å dusje sjeldnere, dusje kjapt. Vaske seg hver morgen og kveld med klut istede :) Ikke bruke oppvaskmaskin og vaskemaskin for ofte, og bruke kun en ting om gangen (lager du middag så vent med klesvask osv). 

Anonymkode: b6949...067

Skrevet

Nå er det vel bestemt at studenter skal få strømstøtte i tillegg til stipend, så det hjelper jo sikkert på litt :) 

Ellers er det å dusje sjeldnere, dusje kjapt. Vaske seg hver morgen og kveld med klut istede :) Ikke bruke oppvaskmaskin og vaskemaskin for ofte, og bruke kun en ting om gangen (lager du middag så vent med klesvask osv). 

Ja, heldigvis men dessverre er det kun ett engansbeløp så vil kun dekke litt av regningen i desember🙏🏼

Gjør allerede alt ovenfor men føler fortsatt ikke det hjelper:/ skjønner ikke hvordan familier skal klare seg nå.

Skrevet

Skru av strømmen 😁

Anonymkode: 10a0b...e9e

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Skru av strømmen 😁

Anonymkode: 10a0b...e9e

Det kan bli veldig dyrt.

Anonymkode: b7a48...8f1

Skrevet

Hvor mange kwt bruker du per dag? 

Anonymkode: e72fa...46f

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor ofte dusjer du? Lys bruker minimalt med strøm så er ikke vits å drive å slukke det.. dusjing, vann, vaskemaskin, oppvaskmaskin og matlaging er det som drar mest strøm… Lag middag som går fort å lage og lag for flere dager av gangen. F. eks koke supper som du kan ha i flere dager, varme i mikro når du skal spise. Har du vedovn? Legg teppe på gulvet, heng opp noen tykke gardiner i vinduet, puter og pledd i sofaen osv, da blir det mere lunt og varmt. Ullsokker / tøfler inne, viktig å holde seg varm på beina. 

Skrevet

Hvor mange kwt bruker du per dag? 

Anonymkode: e72fa...46f

Ligger vanligvis på mellom 20-30kwt nå som varmepumpa er på. Oppvarming som drar strømmen her i hus hvertfall for den utgjør 62% av strømforbruket men satte den ned til det laveste for ett par dager siden så håper det hjelper å ha skrudd ned litt..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor ofte dusjer du? Lys bruker minimalt med strøm så er ikke vits å drive å slukke det.. dusjing, vann, vaskemaskin, oppvaskmaskin og matlaging er det som drar mest strøm… Lag middag som går fort å lage og lag for flere dager av gangen. F. eks koke supper som du kan ha i flere dager, varme i mikro når du skal spise. Har du vedovn? Legg teppe på gulvet, heng opp noen tykke gardiner i vinduet, puter og pledd i sofaen osv, da blir det mere lunt og varmt. Ullsokker / tøfler inne, viktig å holde seg varm på beina. 

Dusjer ca annenhver dag, og prøver å være rask/ikke ha på så varmt. Lage middager som går over flere dager kan jeg nok bli flinkere til ja, takk!🥰 Har dessverre ikke vedovn nei, men tepper og puter har jeg nok av nå som det er så kaldt haha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...