Gå til innhold

Ferie jul alene pga en person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemor har brutt alt av min tillit og jeg ønsker ikke møte henne mer igjen. Jeg velger derfor å droppe juleselskap og julaften hvis hun er tilstedet.

Det er en lang historie, men det handler om at hun er manipulerende, kontrollerende og gjorde veldig gale ting mot meg i skjul også prøver hun å redde fasaden sin og gi skylden på meg.

(Lang historie)  Jeg er ikke sur eller noe følelser med dette, jeg er bare helt ferdig med det mennesket og ønsker ikke bruke noe mer tid med det.

Derfor feirer jeg julaften alene og dropper alle juleselskap. Er det flere som har gjort det samme? Kan jeg få en bekreftelse på at det er forståelig ? Det er dumt hvis jeg skuffer noen, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Jeg vil ikke bruke mer tid på den personen.

Anonymkode: a62ed...9d8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes først du skal snakke med faren din om dette, hva du føler for henne og at du ikke ønsker noe mer kontakt. Kanskje dere sammen kan komme til en løsning på dette som gjør at du ikke trenger å bryte med hele familien. 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, eller om det er snakk om flere barn her - så det er litt vanskelig å si noe mer konkret.

Skrevet

Jeg har ikke brutt kontakten med min stemor, men jeg forstår deg. Noen mennesker skal man ikke omgås. 

Anonymkode: b5caa...f86

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stemor har brutt alt av min tillit og jeg ønsker ikke møte henne mer igjen. Jeg velger derfor å droppe juleselskap og julaften hvis hun er tilstedet.

Det er en lang historie, men det handler om at hun er manipulerende, kontrollerende og gjorde veldig gale ting mot meg i skjul også prøver hun å redde fasaden sin og gi skylden på meg.

(Lang historie)  Jeg er ikke sur eller noe følelser med dette, jeg er bare helt ferdig med det mennesket og ønsker ikke bruke noe mer tid med det.

Derfor feirer jeg julaften alene og dropper alle juleselskap. Er det flere som har gjort det samme? Kan jeg få en bekreftelse på at det er forståelig ? Det er dumt hvis jeg skuffer noen, men det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Jeg vil ikke bruke mer tid på den personen.

Du kommer til å angre så inderlig at du kommer til å sitte å gråte hele jula. 

Ingen bekreftelse på at det er forståelig fra min side. Du har også en far opp i dette. 

Anonymkode: 8dc62...cf8

Skrevet

Har vært alene på julaften ihvertfall... Fordi det var det beste valget for meg.

Skrevet

Det er veldig forståelig 

Anonymkode: 4c1c4...2fe

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er forståelig. Men må du være alene ? Kan du ikke feire med noen andre eventuelt ? Mor, søsken, en venn som kanskje også er alene i julen? 

Anonymkode: b9684...319

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Forstår deg så godt. Feirer også alene (med barnet) pga min far er en total narsissist som bare ødelegger jula og alle rundt seg. 

Anonymkode: da0ed...8c8

• Hjerte 2
Skrevet

Ville prøvd å snakke med far. Om dere ikke bor langt fra hverandre prøvd å komme frem til en mellomløsning, hvertfall om alternativet er at du skal sitte alene hele jula. Kanskje han eller andre kunne komt hjem til deg i stedet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen bekreftelse på at det er forståelig fra min side. Du har også en far opp i dette. 

Noen ganger må man tenke på seg selv når andre ikke gjør det. Den faren kunne ha valgt annerledes og prioritert barna men velger å trekke en person som det der inn i ungenes liv… Da får han tåle steken… 

• Nyttig 1
Skrevet

Så lenge det er andre du kan ha det hyggelig med, ser jeg ingen grunn til at du også kutter ut dem pga henne. Hvis det bare er din far henne og en eller to til,  sp skjønner jeg det jo. 

Anonymkode: 6e01a...015

• Liker 1
Skrevet

Du har forresten min sympati og at det er forståelig. Giftige og destruktive personer holder man seg unna.

Men prøv å ikke sitte alene hele jula, det bli ødeleggende for deg selv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Snakk om å overføre sine egne følelser over på andre🙄

TS: Jeg har full forståelse for ditt valg. Noen ganger må man bare sette seg selv først.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Noen ganger må man tenke på seg selv når andre ikke gjør det. Den faren kunne ha valgt annerledes og prioritert barna men velger å trekke en person som det der inn i ungenes liv… Da får han tåle steken… 

❤️❤️❤️Kloke deg❤️❤️❤️

Skrevet

Hvis du ikke hadde hatt noen flere følelser knyttet til dette, som du skriver, så hadde du heller ikke brydd deg så mye om å ikke feire jul med henne.

Anonymkode: 9ec4e...483

Skrevet

TS her.

Det går fint for meg å feire jul alene, jeg har ingen barn heldigvis. Det som er dumt er at jeg ikke vil at jobben eller andre bekjente skal finne det ut. Orker ikke oppmerksomheten. De kan merke at jeg ikke sender snap feks og bilder…

Jeg har allerede sendt melding til pappa at jeg ikke kommer pga henne. Jeg sa at jeg forstår hvis han syns det er dumt, men sånn blir det.

Jeg har ikke fått noe svar fra han. Uansett er følelsene hans ikke mitt ansvar,  jeg aksepterer at han blir skuffet om han blir det. Jeg tror han forstår meg, han vet innerst inne hva han er gift med. 

Jeg har ikke lyst å feire med venninner og få sympati og være en stakkar. Jeg har det helt fint, ønsker kun å ikke feire jul med det mennesket, ikke mer enn det. Klarer meg fint alene på julaften, og kan ha det kjempe kos jeg.

Men kjipt å lyge til jobben osv, men jeg må det, fordi folk blir så overrasket, folk som ikke forstår, og da må jeg «trøste» dem på en måte… det gidder jeg ikke. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du ikke hadde hatt noen flere følelser knyttet til dette, som du skriver, så hadde du heller ikke brydd deg så mye om å ikke feire jul med henne.

Anonymkode: 9ec4e...483

Jeg holder avstand til mygg og klegg, jeg unngår plasser der slike dyr er tilstedet, også kjøper jeg myggspiral for å fjerne dem. Men jeg har ingen følelser knyttet til dem, jeg ønsker bare ikke ha dem rundt meg fordi jeg ikke trives med slike dyr omkring meg. Det er slik jeg ser på det. Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...