Gå til innhold

Gir dere barna fri fra barnehagen før jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere. Har forstått det som at flertallet, de som har mulighet gir barna fri i romjula frem til nyttår. Men jeg lurte på er det vanlig å gi fri den siste uka før jul?

Det svirrer så veldig mye sykdommer nå og spesielt omgangssyken har holdt på lenge i barnehagen her, vurderer av praktiske grunner å gi han fri den siste uka da jeg er bekymret for å få det med hjem til julaften.

Hva gjør dere andre?

Anonymkode: 2f3e9...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste jobber jo uken før jul. Mange har fri i romjulen og dermed barna fri. De få som studerer etc tar noen ganger barna fri fra de selv får juleferie.

Anonymkode: 527b3...6a5

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar fri de siste dagene før jul. Har mulighet til det, så da koser vi oss hjemme med de siste juleforberedelsene. Har også fri i romjulen. 

Anonymkode: e2f31...f26

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fri hele julen og romjulen, men ikke dagene før jul :) Fri lillejulaften i år fordi jeg har mulighet til det. 

Anonymkode: 89480...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da våre barn gikk i barnehage fikk de fri fra den dagen skolebarn får fri, så rundt 20-21 desember. Vi har heldigvis alltid hatt mulighet til å ta lang juleferie og det har vært herlig. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt barna i barnehagen dersom jeg selv har hatt fri, så svaret på spørsmålet ditt blir da; Er du hjemme før jul, eller i full jobb? 🤷‍♀️

Anonymkode: 2f7ec...c2f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg jobber så det går ikke. Jobber forsåvidt og i jul og romjul , men da er mannen hjemme. Har man fri blir det jo en annen sak 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og har siste arbeidsdag rundt 21.desember og tar da fri. Mine barn har alltid hatt fri med meg. 

Anonymkode: c88c9...809

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt er han i barnehagen frem til 22 desember og fri i romjulen for samboer jobber ikke i romjula. Men nå som jeg er sykemeldt så har vi tatt han fri uka før jul også for å være sikker på at han ikke blir syk på julaften. Han ble jo så klart syk i natt, så nå tar vi han fri fra nå til etter nyttår 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har aldri hatt barna i barnehagen dersom jeg selv har hatt fri, så svaret på spørsmålet ditt blir da; Er du hjemme før jul, eller i full jobb? 🤷‍♀️

Jeg er i full jobb men har mulighet til å ta meg fri da jeg og mannen har et firma sammen.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Samme her. Har jeg fri, har de fri

Anonymkode: c58c6...31a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det flere av småbarnsforeldrene som tar ut barna fra barnehagen flere dager før jul, nettopp for å redusere risikoen for barnehagesmitte på julaften og i romjula. Jeg jobber et sted der vi har fleksitid og mulighet til avspasering. I tillegg er det ganske rolig rundt juletider, så arbeidsgiver ser egentlig positivt på at flere tar ut fri og ferie på de dagene. 

Anonymkode: 5ee1f...baa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt fri en uke før jul. Har vært fornøyd om jeg får litt fri i romjula. Men har pleid å ha en fridag med barna en dag før jul for å bake, dvs før de startet på skolen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt barna i barnehagen hvis jeg selv har fri. 
føles helt unaturlig og feil for meg! 

Anonymkode: f9c30...e16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det lengst tid før jul når jeg var hjemme med yngste i permisjon og eldste var i barnehagen, men senere år delte vi på hjemmekontor/halv dag på jobb så ungene kunne være hjemme med oss. Ingen barnehage vanligvis mellom 15. desember-5. januar

Anonymkode: 05dfa...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har som sagt ikke fri, men har mulighet til å ta meg fri.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

La meg gjette - du har fleksitid og/eller en partner i hus og/eller kort reisevei til jobb og/eller jobber deltid og/eller har besteforeldre e l som kan passe så du får jobba inn litt? 

Anonymkode: c5873...ed8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...