Gå til innhold

Godbit, liker ikke de tørre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en valp som fortsatt spiser lunken bløt mat og ikke liker tørre godbiter. Den får leverpostei i kong og tyggepinner og det spiser den. Men godbiter liker den ikke. Bruker små biter av laks inne men synes det er litt grisete å ha i lomma ute. Hva bruker dere? Er det greit med tubeost eller blir det for salt?

Anonymkode: c5089...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke tubeost innimellom. Det er spesielt lurt nå på vinteren når man gjerne vil ha votter/hansker på ute.

Ellers kan du kjøpe hundepølser og kutte opp, som f.eks Meat & Treat eller Godbit1.no sine pølser. Du kan steke kjøtt (med ingen eller lite salt) og kutte opp. Skinke, karbonade og fiskekaker kan brukes i moderate mengder. 

• Liker 1
Skrevet

Liker den ikke frolic? Den er jo litt fuktig som fersk. Ikke tørr tørr. 

Anonymkode: 58e54...d1c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker den ikke frolic? Den er jo litt fuktig som fersk. Ikke tørr tørr. 

Anonymkode: 58e54...d1c

Det har jeg ikke prøvd, takk for tips

Anonymkode: c5089...5d5

Skrevet

Det beste hundene mine får er stekt kylling, innimellom når de har tilbud på meny eller mega så kjøper jeg 1 hel grillet kylling for 39kr. Fjerner skinnet og bein også blir det ganske mye godbiter utav.

Ellers så bruker jeg grillpølse, norvegia, tubeost, frolic, tørrfor og mye annet jeg har liggende eller som jeg er for kresen til å spise nær utløpsdato. Ingen av mine hunder som har tatt skade av det, men kan være lurt og variere hva du bruker å hvor ofte med ting som inneholder salt.

Anonymkode: f27eb...751

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker frolic til trening. Min er riktignok et matvrak som ikke tygger, så jeg tror hun hadde vært like fornøyd med tørrfor, men jeg vil ha noe ekstra godt under trening. Frolic blir det ikke klissete som pølse, kjøttboller, fiskepudding ol. som mange bruker, og så er det ikke krise om de ligger i lomma en uke eller to i romtemperatur.

Anonymkode: a0d1b...817

Skrevet

Hunder skal ikke ha menneskemat i noen form!!! 

Anonymkode: 5cdaf...b67

Skrevet

På tur så bruker jeg alltid skinkeost. De små tubene som er beregnet for matboksen er perfekte. 

På trening bruker jeg kalkunkorv eller lignende. Valpen min har alltid vært veldig kresen, og slike godbiter er det eneste som fungerer når det krever litt fokus. Kutter opp på forhånd og har i en liten ziplock pose fra ikea så slipper jeg kliss i lomma. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hunder skal ikke ha menneskemat i noen form!!! 

Anonymkode: 5cdaf...b67

Joda, det går bra, vi trenger mange av de samme proteinene og næringsstoffene. Men det er noe menneskemat hunder ikke bør få, blant annet løk, druer og sjokolade og for mye salt og krydder.

Anonymkode: 0015b...278

Skrevet

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Joda, det går bra, vi trenger mange av de samme proteinene og næringsstoffene. Men det er noe menneskemat hunder ikke bør få, blant annet løk, druer og sjokolade og for mye salt og krydder.

Anonymkode: 0015b...278

Jepp, og så er det jo faktisk veldig mye dritt som selges som hundemat også. Det finnes masse hundemat med under 50% animalsk innhold, eller med "animalske biprodukter", som kan være alt som er igjen av et dyr etter at det mennesker skal ha er fjernet. 

Anonymkode: a0d1b...817

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...