Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som vikar i 1 år. Jobbet 50% og 50% ufør. Jeg fikk 50% fast 1 Desember. 5 Desember ble jeg sykemeldt. Er sykemeldt ut denne uken foreløpig. Nå er jeg redd for hva de på jobben sier.  Jeg vet at jeg ikke skal bry meg, men det er ikke lett 

Anonymkode: f7b91...858

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med fast stilling! Er du syk så er du syk, det skjer med alle i blant. Og siden du har hatt vikariat der i ett år kjenner de deg jo fra før, det tenker jeg er en fordel for begge parter.

Min erfaring er at man gjerne bekymrer seg mer enn nødvendig. Hva er du redd for at de på jobben skal si? 

Anonymkode: 290de...6c8

• Liker 1
Skrevet

Har vært i samme båt.

Sykdom kan skje alle. Du kan ikke hjelpe for at du er syk akkurat nå etter at du har fått fast. Det er ikke noe verre det liksom, enn de som har blitt syke etter å ha vært fast ansatt i flere år.

Prøv å ikke tenk å det, å bare bli bedre. Hvis du snakker med kollega/sjef i mellomtiden, prøv å virk positiv på at du snart blir bedre og kommer tilbake på jobb snart. Det er egentlig det de fleste bryr seg om, for alle vet at vi blir syke innimellom.

Anonymkode: 74b27...1c0

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også sykemeldt. Legens anbefaling. Det var en forferdelig dårlig tid å bli sykemeldt på mtp jobben, føler virkelig at jeg svikter kollegaer og de jeg jobber med. Men som legen sa: det passer jo egentlig aldri bra å sykemelde seg. Men dette skal din leder ta med i beregningen hvis han/hun er en ansvarlig leder og det er vedkommende sitt ansvar å ha en plan b. For alle leder opplever innimellom at ansatte plutselig blir borte når det passer minst. 

det lettet byrden litt. Det er faktisk et lederansvar og en av grunnene til at de tjener mye bedre enn oss. De må håndtere de utfordringene. Den som blir syk skal ikke føle skyld for noe. Takk Gud at vi har et så fantastisk system i Norge sier jeg. 

Anonymkode: 78160...dd3

• Liker 1
Skrevet

Off, den er kjip! Var i en lignende situasjon, skulle starte i ny jobb, en uke før fikk jeg isjas. Knasket sterke smertestillende som godteri, lå kun på mage og måtte flere ganger gi tapt i å komme meg på toalettet for jeg hadde så vondt 😆 Det var en flau telefonsamtale til sjefen hvor jeg beklaget(de hadde allerede ventet på meg 3 mnd pga oppsigelsestid), men fikk full forståelse. Er man syk så er man syk:) God bedring ts!

Anonymkode: 80e0e...2f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...