AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Jeg og samboer hadde besøk av en kompis av samboer som hadde med seg kone og en sønn på 14 måneder. De foret guttungen med banan som ungen smurte ut over salongbordet vårt. Han klinte banan på alt som stod på salongbordet. Ungen hadde banan både på klær, hender og ansikt og klatret opp i sofaen vår. Jeg måtte løpe og hente en vaskeklut for å redde sofaputene og tørke av hendene til ungen. Foreldrene lo det bort og gjorde ingenting, men oppmuntret nærmest ungen til å kladde på møblene våre. Etter at de dro måtte vi gå over sofaen med møbelrens på grunn av bananrester som var gnidd inn i sofaputene. Gulvet og salongbordet så ikke ut, men greit nok. Det gikk greit å vaske. Men sofaen kjente jeg gav meg en klump i halsen. Vi er ikke vant til barn og er derfor usikker på om dette er innafor eller om foreldrene er sløve. Siden vi ikke har erfaring med barn, følte vi heller ikke at vi var i en posisjon hvor vi ville si noe i tilfelle det er helt vanlig. Hva er normalt og hva kan man regne med når man har besøk av en ett-åring og foreldrene deres? Jeg må ærlig si at hvis dette er slikt man må regne med blir dette siste gang jeg har småbarn på besøk. Anonymkode: 7cfda...d67
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Ettåringer kan sitte ved spisebordet og spise, akkurat som alle andre. Enten i medbragt stol eller på fanget til en av foreldrene. At barn griser er ok, men det er opp til foreldrene å passe på hvor de griser. Smekke bør de også ha, sånn at tilgrisete klær ikke kommer i sofaen. Anonymkode: ad4ce...3f2 14
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Håpløse foreldre som ikke gjør noe for å forhindre sølet, og ikke minst påregnet ødeleggelse av sofa. Anonymkode: a6dba...773 7 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Dette er bare forferdelig frekt av "vennene" deres, rett og slett veldig respektløst. Folk flest oppfører seg ikke slik, ei heller oppfordrer ungene til slikt. Hadde det vært meg på besøk hadde jeg selvfølgelig vasket ungen min selv, og passet på. Man har ikke fri-pass som småbarnsforelder - til å ødelegge andre sine eiendeler, det sier vel seg selv. Dette handler ene og alene om personlighet og hvilke type mennesker deres "venner" er. For dette er langt ifra normalt. Anonymkode: b77cb...304 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Veldig sløve foreldre. Virker som de la opp til at ungen skulle grise mest mulig, hva feiler det dem egentlig? Skjønner ikke hvorfor noen kan ha glede av å nesten ødelegge andres møbler? Jeg har med både tørre og våtservietter når på besøk hos andre og passer godt på barnet. Vil jo ikke at noen skal få et dårlig inntrykk av oss. Jeg hadde ikke invitert de igjen. Anonymkode: 324a5...254 4
vikilLJA Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Små barn griser overalt. Det er selvfølgelig. Det er de voksnes jobb å passe på. Det med salongbordet må det regnes med. Men sofaen burde foreldrene passet mere på, spesielt om det ikke er skinn-møbler. De kunne tørket av den selv.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 Hadde ikke gitt ungen banan som er veldig grisete heller en brødskive da eller noe tørt om absolutt måtte spise under besøket. Hadde nok også satt meg på en stol med ungen på fanget. Jeg hadde sagt ifra at ikke ville ha banan i sofaen så de fikk holde ungen unna den når spiste. Anonymkode: 0e68b...aee 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Småbarn spiser ved bordet. Dere får være tydelige på at dette er en regel hjemme hos dere om dere får besøk av flere slappe foreldre. Anonymkode: 553af...8f3 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 Banan gir jo stygge, mørke flekker. Er de tilbakestående? Anonymkode: e5084...772 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Har to små barn, og hadde absolutt ikke latt dem fly rundt i andres stue med mat. Her hjemme kan vi være litt sløve på sånne ting, men det er fordi vi lever i et småbarnskaos og iblant må man bare gi ungene en banan eller riskjeks i hånda for at de skal slutte å sutre før middagen er på bordet. På besøk hos andre er vi langt mer påpasselige og måltider skjer utelukkende ved bordet eller på fanget vårt der vi har kontroll. Anonymkode: dbaad...ff4 2
~white lady~ Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Dette er sløvt og respektløst. Man passer på eget barn, rydder opp eventuelt søl, og sørger for å tørke munn og hender etter at det har spist. Helst skal jo småbarn sitte ved bordet og spise. Det er lettere å tørke opp matrester fra gulvet enn sofaen. Skjønner godt at dere ikke vil ha besøk av dem igjen. Møt de på café neste gang. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 Har hatt besøk av mange småbarn og det kunne man ikke se etter besøkene. Foreldrene har alltid tørket opp etter barna sine og ikke latt de spise og kladde i sofaen. Anonymkode: 532f8...e26 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #13 Skrevet 12. desember 2022 Dette var respektløst av foreldrene. Anonymkode: f1258...6aa 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #14 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og samboer hadde besøk av en kompis av samboer som hadde med seg kone og en sønn på 14 måneder. De foret guttungen med banan som ungen smurte ut over salongbordet vårt. Han klinte banan på alt som stod på salongbordet. Ungen hadde banan både på klær, hender og ansikt og klatret opp i sofaen vår. Jeg måtte løpe og hente en vaskeklut for å redde sofaputene og tørke av hendene til ungen. Foreldrene lo det bort og gjorde ingenting, men oppmuntret nærmest ungen til å kladde på møblene våre. Etter at de dro måtte vi gå over sofaen med møbelrens på grunn av bananrester som var gnidd inn i sofaputene. Gulvet og salongbordet så ikke ut, men greit nok. Det gikk greit å vaske. Men sofaen kjente jeg gav meg en klump i halsen. Vi er ikke vant til barn og er derfor usikker på om dette er innafor eller om foreldrene er sløve. Siden vi ikke har erfaring med barn, følte vi heller ikke at vi var i en posisjon hvor vi ville si noe i tilfelle det er helt vanlig. Hva er normalt og hva kan man regne med når man har besøk av en ett-åring og foreldrene deres? Jeg må ærlig si at hvis dette er slikt man må regne med blir dette siste gang jeg har småbarn på besøk. Anonymkode: 7cfda...d67 For noen håpløse foreldre! De sitter i barnestol eller på fanget og spiser. I sofaen med smikke men no har jo mange tøysofaer ikke så gøy om de da får grise som det der. Det mest normale er vel å vaske etter barnet og vaske hendene. Med våtservietter de har med feks? Eller spørre etter klut og vaske selv! Hadde noen her som griste ned halve nye tven til 25.000kr ....! i tilegg til bord,tv benk, sofa og gulv. Satt bare der i sofaen å så på. Blir helt matt! Fsnt våtservietter og vasket ungens hender selv og annet. Forstår det ikke! Har barn selv og ville virkelig aldri gjort noe sånt og ihvertfall ikke vasket etter meg. Fy så flaut! Anonymkode: e9bb3...e27
AprilLudgate Skrevet 12. desember 2022 #15 Skrevet 12. desember 2022 Dette er uvanlig, og skjedde aldri hjemme hos oss - og hvertfall ikke på besøk 😳🫣 Altså, barn gjør sånt - derfor de har smekke og man spiser ved bord/på fang. Og vasker umiddelbart. 1
svartkatt Skrevet 12. desember 2022 #16 Skrevet 12. desember 2022 Grisete foreldre. Hadde sagt ifra jeg. Hvordan de gjør det hjemme får være opptil dem.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 Bananflekkee er nesten umulig å fjerne. De burde passa på! Gitt små biter så det ikke blir gris. Anonymkode: af795...84f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Skrevet 12. desember 2022 Hjelpes for noen foreldre!, jeg hadde gitt beskjed! Her i huset spiser vi ved spisebordet, evt fang, det er helt innafor. Eller, «oi, de hendene må vaskes før hun går rundt». Har sluppet å si ifra, da alle vi har hatt på besøk har normal folkeskikk. Det man derimot må regne med er søl på bordet og gulvet. Så er man redd for bordet, får man legge noe oppå, for noe gris og smuler blir det. Anonymkode: 24ea7...b10 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #19 Skrevet 12. desember 2022 Små barn griser. Men derfor bør foreldrene være superstrenge med at de sitter et sted og spiser, helst et sted hvor det ikke er stoff/tepper eller annet som er vanskelig å rengjøre. Så vasker man hender og fjes på barnet før de får surre rundt etterpå. Og foreldrene tørker opp der barnet har sittet og spist. Størkna grøtflekker blir jo omtrent som sement når det tørker, så det må jo bare tas med en gang. Anonymkode: cb4d2...289 1
milla80 Skrevet 12. desember 2022 #20 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er normalt og hva kan man regne med når man har besøk av en ett-åring og foreldrene deres? Det er normalt at foreldre lærer sine egne barn folkeskikk 😆 (satt litt på spissen ) Skjønner at dette er en baby og babyer griser. Masse ! ♥️ Men dette er foreldrenes ansvar . De bør vaske opp etter sitt eget barn og ikke sitte der som to passive individer 😱 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå