AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Jeg har en oppgave og har brukt denne som kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Office_administration, men jeg fikk tilbakemelding på at wikipedia ikke er riktig å bruke her? Noen som vet hva som blir riktig å sette opp eter apa-stil? Anonymkode: c5734...65a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Wikipedia er ikke ok å bruke som kilde. Hvem som helst kan skrive hva som helst. Du bør derfor ikke bruke informasjonen fra wikipedia, men andre kilder. Du kan f.eks. se på kildene som står oppgitt nederst på wikipedia-siden, og være kritisk til disse.. Anonymkode: 5cf39...bce 6
Eleusinskemysteri Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Helt konkret hva er det du skal referere til i den wikipediateksten? Og er det apa 6 eller 7 dere bruker? Går du på universitet/høyskole eller vgs?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Absolutt ingen innenfor utdanning blir imponert over at du har brukt Wikipedia som kilde. Mvh lærer Anonymkode: bf20a...cca 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Hei, trikset er å bruke wikipedia-artikkelen sine kilder Hvis dem er av god kvalitet, da. Anonymkode: c6bcf...18b
MaestroR Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Prøv denne: https://resources.workable.com/office-administrator-job-description
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Som andre skriver, aldri bruk wikipedia som kilde. Hvis en wikiartikkel er god, så har den i seg selv kilder. Bruk disse kildene i stedet, om de er passende. Grunnen er hvordan wikipedia fungerer. Du ville ikke brukt facebook som kilde antar jeg, selv om det som det enkelte skriver der er aldri så korrekt. Kildekompasset.no er for øvrig en veldig fin nettside om du er usikker på hvordan du skal føre kildene dine, men det blir en annen sak. Det virker ikke som om problemet her er hvordan du fører kilden, men hvilken kilde du bruker. Anonymkode: 89d3f...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hei, trikset er å bruke wikipedia-artikkelen sine kilder Hvis dem er av god kvalitet, da. Anonymkode: c6bcf...18b Hehe ja! Det gjør jeg selv innimellom også. Hilsen vitenskapelig ansatt i akademia (leser selvsagt originalkilden før jeg bruker den som kilde, da). Anonymkode: c0f19...e42
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #9 Skrevet 13. desember 2022 Som andre sier, Wikipedia er ikke spesielt godt å referere til, selv om mye av det som står der kan stemme godt. I bunn av wikipedia-artikkelen finner du referanser. Hvis du klikker der, så får du opp kildene, altså hvor de har hentet sine kilder til Wikipedia-artikkelen fra. Mye bedre å bruke de. Forøvrig så går det på troverdigheten til kildene, ikke kildestilen. Om du bruker apa 6, 7, IEEE eller hva enn, så er ikke Wikipedia bra som kilde. Anonymkode: ce44c...56c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #10 Skrevet 13. desember 2022 Aldri bruk Wikipedia. Studentallmenkunnskap nr 1. Anonymkode: 4cde2...93c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå