Gå til innhold

Et familiemedlem av samboeren min gir oss masse juggel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller altså, jeg skal ikke kalle det juggel fordi det helt sikkert har en affeksjonsverdi for henne... men sånn objektivt sett så er det jo det det er. Hun har ved enkelte anledninger blitt fornærmet fordi vi ikke bruker de tingene hun har gitt oss. Alt er ikke like ille, så noe av det har vi faktisk i stua. Men noe av det er så grelt at dere aner ikke 🥴 Vi setter selvsagt pris på omtanken, men vi får noe hver gang vi er der. Det hjelper ikke å si nei takk heller. Og tro meg, vi prøver! Men hun insisterer. Vi bor i leilighet, så vi har begrenset med plass, og ønsker ikke å fylle opp lagerplassen med ting som uansett ikke vil bli brukt. Da er det bedre at hun har tingene selv, så hun kan ha glede av det. Hvordan håndterer man sånne situasjoner? Å si nei takk er jo vanskelig i seg selv fordi man må komme på en god grunn, hvis ikke blir hun fornærmet da også...

Anonymkode: 61883...928

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv ønskeliste!

Anonymkode: d19e1...912

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skriv ønskeliste!

Vi kan ikke oppmuntre henne til å gi mer... vi har mer enn nok ting og tang fra før 😅

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Men det er jo derfor ønskeliste er så smart. Ønsk ting dere trenger, spiser eller drikker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er jo derfor ønskeliste er så smart. Ønsk ting dere trenger, spiser eller drikker.

Men hun kjøper ikke noe nytt, så det har ikke noe for seg. Det er snakk om ting hun har hatt siden attenpilogbue som har stått bakerst i i et skap og støvet ned, det burde jeg spesifisert litt bedre i HI.

• Liker 1
Skrevet

Men hun kjøper ikke noe nytt, så det har ikke noe for seg. Det er snakk om ting hun har hatt siden attenpilogbue som har stått bakerst i i et skap og støvet ned, det burde jeg spesifisert litt bedre i HI.

Åh hjelp. Har en venninne som gjør likedan, bøker, klær, dill og dall. Hun har møll og veggdyr så jeg kan ikke ta det med inn i huset… 

Anonymkode: ca10f...eb1

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Avtal å slutte med gaver til hverandre.

Skrevet

Kan dere ikke bare si at tanken er god og dere setter pris på det, men nå har vi faktisk ikke plass til mer. 

• Liker 1
Skrevet

Det er en Side om Side episode om nettopp dette.  NRK Nett-TV, Sesong 1, episode 5. Se og lær. 

Anonymkode: ffe9e...ab8

Skrevet

Si nei, fortsett å si nei. Legg fra deg tingen hos henne og reis uten den. Blir hun fornærmet? Svar at nei er nei. Du vil ikke ha den, du har nok. 

Anonymkode: e2f07...f96

• Liker 3
Skrevet

Man må bare være hard, men høflig. Bestemoren min prøver å dytte på meg alt mulig, moren min også. Jeg tror det tok kanskje tre år med konsekvent nei, har ikke plass, husk at vi bor trangt, nei takk osv.

Nå har de så og si sluttet :)

Anonymkode: e9154...ff9

• Liker 2
Skrevet

Gi juggel tilbake. Eller gi gaven tilbake og lat som du rotet det til hvis det blit oppdaget.

Anonymkode: 41ada...2b4

• Liker 1
Skrevet

"Nei takk, vi trenger ikke en [dings]." 

"

Anonymkode: 722d1...1e6

• Liker 2
Skrevet

«Nei takk, det kommer ikke til å bli brukt. Det vil bare ligge å støve ned eller bli kastet»

• Liker 3
Skrevet

Hva med å ønske dere at hun gir noe til veledighet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller altså, jeg skal ikke kalle det juggel fordi det helt sikkert har en affeksjonsverdi for henne... men sånn objektivt sett så er det jo det det er. Hun har ved enkelte anledninger blitt fornærmet fordi vi ikke bruker de tingene hun har gitt oss. Alt er ikke like ille, så noe av det har vi faktisk i stua. Men noe av det er så grelt at dere aner ikke 🥴 Vi setter selvsagt pris på omtanken, men vi får noe hver gang vi er der. Det hjelper ikke å si nei takk heller. Og tro meg, vi prøver! Men hun insisterer. Vi bor i leilighet, så vi har begrenset med plass, og ønsker ikke å fylle opp lagerplassen med ting som uansett ikke vil bli brukt. Da er det bedre at hun har tingene selv, så hun kan ha glede av det. Hvordan håndterer man sånne situasjoner? Å si nei takk er jo vanskelig i seg selv fordi man må komme på en god grunn, hvis ikke blir hun fornærmet da også...

Farmoren min er helt lik, mensen har lært seg å ta nei for et nei. Dere må slutte å si ja til hun, og hvis hun presser på så må dere fortsette å stå på deres. Og si nei ellers takk, men vi kan godt ta det med til Fretex/bruktbutikken for deg. 

Bare ikke gi dere, hun kommer aldri til å forandre seg, TS - så det er deres ansvar å stå opp for dere selv. 

Anonymkode: 4529c...5ca

• Liker 1
Skrevet

Farmoren min er helt lik, mensen har lært seg å ta nei for et nei. Dere må slutte å si ja til hun, og hvis hun presser på så må dere fortsette å stå på deres. Og si nei ellers takk, men vi kan godt ta det med til Fretex/bruktbutikken for deg. 

Bare ikke gi dere, hun kommer aldri til å forandre seg, TS - så det er deres ansvar å stå opp for dere selv. 

Oi, mente ikke mensen - mente MEN HUN!! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvorfor er det krise at hun blir fornærmet? Det er jo hennes problem, ikke ditt.

Jeg foreslår at dere neste gang er tydelige. «Vi ønsker ikke denne tingen.» og så legger dere den igjen. Krever hun at dere tar den med? Svar: «vi kan gjerne levere den på nærmeste gjenbruksbutikk for deg. Om du altså virkelig ønsker bli kvitt den?»

Velger hun å bli fornærmet? Svar «det er leit for deg at du tar det valget. Men jeg anerkjenner din rett til å velge som du gjør, selv om det altså vil være til ulempe for deg» og så går du.

Anonymkode: 8d745...945

• Liker 2
Skrevet

Gjør som meg - ha en svigermorboks i garasjen. Her kommer det ræl i hytt og gevær, svigermors kjærlighetsspråk er å gi. Og gjett om dama gir…! Jeg tenker som så at dette slipper jeg å kaste når hun dør, så jeg tar imot, takker pent og putter i svigermorboksen. Når den er full pælmer jeg den. Vinn-vinn. 

Anonymkode: d12a2...fe6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva skjer hvis dere sier at dere forsøker å nedskalere litt på mengden ting, så dere kommer dessverre til å gi det videre til en bruktbutikk?

Anonymkode: d898a...a5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...