Gå til innhold

Er det verdt å betale for privat psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer det da jeg lider sterkt av mine plager. Hva er deres erfaring med slike helprivate? 

Får ikke mer hjelp i det offentlige da jeg er gitt opp så ingen vits å foreslå det. 

Anonymkode: 4de93...c25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever at private psykologer er mindre "bundet" av papirarbeid, diskusjoner i team, osv., så det er lettere å gå rett på sak. Uansett verdt et forsøk tenker jeg?

Anonymkode: 770eb...65b

• Liker 1
Skrevet

Privat har hjulpet meg enormt! Men har en med offentlig driftsavtale så jeg betaler det samme som på dps

Anonymkode: 21ae8...346

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes privat psykolog er bedre og jeg har i løpet av kort tid fått god hjelp. Det kan kanskje ha noe med at jeg har vært veldig motivert og kommet forberedt og jobbet målrettet mellom timene. Men det er også noe med at det er mitt «prosjekt». I det offentlige har jeg ofte følt at det var jakten på en diagnose og at man er redusert til en bruker/pasient (en stakkar som verken evner eller vet sitt eget beste). Men det er veldig dyrt, det er det. For meg tror jeg det har vært viktig investering i selvfølelsen. Jeg følte meg veldig verdiløs gjennom jobb i mange år og utslettet meg selv litt på fritiden. Både på grunn av selve terapien men også det at jeg gjorde det for meg selv har gitt en følelse av at min verdi som menneske har begynt å bli på linje med andre, fordi jeg var verdt prisen. 

Anonymkode: 37a84...eaa

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vurderer det da jeg lider sterkt av mine plager. Hva er deres erfaring med slike helprivate? 

Får ikke mer hjelp i det offentlige da jeg er gitt opp så ingen vits å foreslå det. 

Anonymkode: 4de93...c25

Jeg prøvde mange psykologer offentlig og det var forferdelig. Landet tilslutt på en privat me  dekket av det offentlige systemet(helfo), verdt det. Endelig en som kunne sakene sine. Tok bare 20år men 10stykker forskjellige psykologer å få skikkelig hjelp!

Anonymkode: b0f58...139

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...