AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Vi har influensa..Jeg har hatt skikkelig feber, hoste og vært skikkelig svimmel. Mannen har begynt igår med samme visa. Men barnet hoster noe, er litt tett men har virkelig masse energi. Virker ikke dårlig. Vi voksne er så dårlig at vi bare sitter eller ligger. Hvorfor er det slik? bare tilfeldigheter? Anonymkode: fa2d1...8ec
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Mange barn tåler sykdom bedre enn voksne. Mine unger kan ha 39 i feber uten at du ser det på de. Mens jeg er halvdød ved 38,3. Barn kan nok føle seg svært dårlig, men ikke klare å redusere seg selv og slappe av. Så det vil du nok ofte se igjennom tiden fremover. At barnet kan se uforskammet frisk ut til å være syk. Anonymkode: d1b58...0d3
Mezzosoprena Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 På generell basis tåler barn sykdom bedre enn voksne, det er bl.a. derfor det er fint om vi får vannkopper mens vi er barn, fordi man som voksen som oftest blir rimelig syk.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Jeg har altid trudd det var motsatt? Husker da jeg var syk som liten at jeg hadde feber i en uke i strekk med oppkast rett som det var. Minst 1 gang i året. Sov med bøtte ved siden av senga. Trur aldri jeg har vært syk mer enn 3 dager i voksen alder, og aldri 39+ i feber slik jeg kunne ha som barn. Og veldig sjeldent med oppkast. Anonymkode: ed212...fa7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Barnets immunforsvar er aller best til å møte nye virus for første gang. Voksnes immunforsvar er litt mindre fleksibelt og allerede opplært. Når voksne noen ganger blir mindre syke enn barn er det fordi immunforsvaret til den voksne allerede har møtt viruset/bakterien tidligere. Anonymkode: 5f11b...144
Gjest takinova Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Det er darwinisme i praksis. De unge overlever. De gamle dør.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har altid trudd det var motsatt? Husker da jeg var syk som liten at jeg hadde feber i en uke i strekk med oppkast rett som det var. Minst 1 gang i året. Sov med bøtte ved siden av senga. Trur aldri jeg har vært syk mer enn 3 dager i voksen alder, og aldri 39+ i feber slik jeg kunne ha som barn. Og veldig sjeldent med oppkast. Anonymkode: ed212...fa7 Du blander ting: barn blir oftere syke, men de takler sykdom langt bedre. Så om du får 39 i feber, blir du gjerne helt slått ut, mens en unge ikke blir det. Ungen får gjerne derimot 39 i feber mange ganger i året, mens en voksen gjerne får det et par ganger i tiåret. Anonymkode: 6e735...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du blander ting: barn blir oftere syke, men de takler sykdom langt bedre. Så om du får 39 i feber, blir du gjerne helt slått ut, mens en unge ikke blir det. Ungen får gjerne derimot 39 i feber mange ganger i året, mens en voksen gjerne får det et par ganger i tiåret. Anonymkode: 6e735...9ae Aha, ja det høres riktg ut. Husker jeg var ofte syk som barn. Trur aldri jeg har følt meg ordentlig syk i voksen alder. Snart 40. Anonymkode: ed212...fa7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aha, ja det høres riktg ut. Husker jeg var ofte syk som barn. Trur aldri jeg har følt meg ordentlig syk i voksen alder. Snart 40. Anonymkode: ed212...fa7 Har småbarn selv, og altså, ungene løper rundt og er i storform med 39 i feber mens vi voksne ligger som slakt på sofaen om vi blir smittet.. Hadde en helvetesuke i fjor høst hvor hele familien var syk, og vi voksne var Døden Nær med lavere feber enn begge de gardin-klatrende ungene... Anonymkode: 6e735...9ae
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi har influensa..Jeg har hatt skikkelig feber, hoste og vært skikkelig svimmel. Mannen har begynt igår med samme visa. Men barnet hoster noe, er litt tett men har virkelig masse energi. Virker ikke dårlig. Vi voksne er så dårlig at vi bare sitter eller ligger. Hvorfor er det slik? bare tilfeldigheter? Anonymkode: fa2d1...8ec Rart det der. Her var det omgangssyken i helgen. Barnet på to var riktignok redusert, men han lekte masse likevel. Også den ene gangen han spyr så kom jeg med bøtten eller håndkle, men da anså han det som en morsom jakt og løp alt han klarte rundt og rundt stuebordet og lo, mens han spyr. Altså hvilken voksen person løper rundt når man spyr liksom?😂 Det så helt komisk ut. Anonymkode: 8c478...322 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Barns immunsystem og immunrespons er ikke lik voksnes. Barn er ikke bare veldig små voksne, medisinsk sett. Derfor opplever de å ikke bli like slått ut, fordi deres immunsystem er i ‘opplæringsmodus’ og tar ikke full bånntenning for hver ny trigger det treffer på. Anonymkode: 59639...cbc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 Har to tenåringer samt meg selv her hjemme nå med influensa. Den ene klager veldig- er den som aldri ellers er syk, den andre som lettere blir syk bare legger seg til å sove. Hvorfor klarer jeg meg dårligst ?? Fordi jeg ikke bare kan ligge i sengen og vente til jeg blir bedre, jeg må opp for å sørge for de to andre syke med opptil 40 i feber som ikke er like mye i stand til å ta vare på seg selv. Yngste har vært sengeliggende siden forrige onsdag, begynte med høy feber og nå mest kraftig hoste. Eldstemann får høy feber med omtrent hver forkjølelse, jeg og yngste får feber nesten kun ved influensa/covid. Vi hadde covid i våres og nå influensa (negativ covidtest) Yngste som er 12 har nå hatt feber for 5 gangen maks i hele sitt liv så hun føler seg bare sykere og blir mer bekymret. Eldstemann bare konstaterer høy feber= tid for å sove masse. (la seg i går klokken 22 og sov til 7, prøvde å få i seg litt frokost og har ligget og sovet helt siden da og kommer nok til å sove noen timer til. Anonymkode: 3b06b...52d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #13 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi har influensa..Jeg har hatt skikkelig feber, hoste og vært skikkelig svimmel. Mannen har begynt igår med samme visa. Men barnet hoster noe, er litt tett men har virkelig masse energi. Virker ikke dårlig. Vi voksne er så dårlig at vi bare sitter eller ligger. Hvorfor er det slik? bare tilfeldigheter? Anonymkode: fa2d1...8ec Har dere fått,influensa virus påvist hos legen? Influensaen har jo såvidt startet. Høres mer ut som korona. Den har vi jo massevis av i omløp nå. Svimmelhet er også et svært vanlig symptom på siste varianten som går nå. Jeg fikk feks bare sterk svimmelhet/besvimelse og litt sykdomsfølelse da jeg hadde korona for 3 uker siden. Og barn får som kjent mildere symptomer enn voksne ved Covid. Koronaen slår sjeldnere ut på hurtigtester nå enn tidligere. Var kun en i familien vår av 5 syke som fikk positiv test hos oss sist. Anonymkode: df83b...b5d
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #14 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Rart det der. Her var det omgangssyken i helgen. Barnet på to var riktignok redusert, men han lekte masse likevel. Også den ene gangen han spyr så kom jeg med bøtten eller håndkle, men da anså han det som en morsom jakt og løp alt han klarte rundt og rundt stuebordet og lo, mens han spyr. Altså hvilken voksen person løper rundt når man spyr liksom?😂 Det så helt komisk ut. Anonymkode: 8c478...322 😂 Anonymkode: df83b...b5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå