Gå til innhold

Tilrettelegging på jobb - ikke lov å ta ekstravakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Spurte vikarformidler om hun kunne sette meg opp på en ekstravakt i helgen, men fikk til svar at det kunne hun ikke pga jeg hadde tilrettelegging på jobb. Er gravid og får litt tilrettelagt slik at jeg kan forsette i min 80% faste stilling. Er ikke sykemeldt og jobber fult på mine oppsatte vakter.  Ble litt overrasket men sa at det var greit.

Hva tenker dere?

Anonymkode: e7204...ecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det må være greit. Om du må ha tilrettelegging som gjør det mer kronglete å ha deg på jobb, enn en som ikke må ha tilrettelegging, så synes jeg det er helt innafor å ikke gi ekstravakter. 

Anonymkode: d1ed1...b14

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Spurte vikarformidler om hun kunne sette meg opp på en ekstravakt i helgen, men fikk til svar at det kunne hun ikke pga jeg hadde tilrettelegging på jobb. Er gravid og får litt tilrettelagt slik at jeg kan forsette i min 80% faste stilling. Er ikke sykemeldt og jobber fult på mine oppsatte vakter.  Ble litt overrasket men sa at det var greit.

Hva tenker dere?

Dette stemmer at du ikke kan settes opp på ekstra når du har fått godkjent tilrettelegging.

• Liker 1
Skrevet

Ser at vaktene er blitt godkjent alikevel nå. Men takk, da vet jeg det...

Gjest takinova
Skrevet

Kommer litt an på hva den tilretteleggingen går ut på, spør du meg. 

Hvis det er en tilrettelegging som på noe som helst måte går ut over andre på jobb, så vil det være utenkelig å gi deg flere vakter. 

Hvis det er tilrettelegging kun av strukturell art, så er det noe annet.

Skrevet

Ikke ta ekstra nå du ikke fungerer skikkelig. Tenk på de som skal jobbe sammen med deg, som må gjøre ekstra arbeids på en allerede lav helgebemanning, fordi de tilfeldigvis kom på vakt med deg. 

Anonymkode: 5feb1...c9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke ta ekstra nå du ikke fungerer skikkelig. Tenk på de som skal jobbe sammen med deg, som må gjøre ekstra arbeids på en allerede lav helgebemanning, fordi de tilfeldigvis kom på vakt med deg. 

Anonymkode: 5feb1...c9b

Ja jeg forstår, da er det bedre å høre på legen og heller sykemelde seg. Lønner seg heller det. Takk..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg forstår, da er det bedre å høre på legen og heller sykemelde seg. Lønner seg heller det. Takk..

Hvordan lønner det seg å bli sykmeldt i stedet for å jobbe i din vanlige stilling? Det høres uansett ikke ut som du er syk nok til å bli sykmeldt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du sykmeldes jo ikke fra en ekstravakt du ikke har i utgangspunktet! Hvis du er gravid og trenger tilrettelegging bør du heller konsentrere deg om å holde deg frisk nok til å jobbe i det som faktisk er din stilling, ikke slite deg ut med ekstravakter. 

Anonymkode: e5bf8...ea7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...