Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Liten sjanse for korona og ærender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er saken:

Jeg er på jobb (jobber på kontor). En kollega av meg satt med døren til sitt kontor igjen. Jeg skulle si noe til ham så jeg banket på og gikk inn. Fikk pratet med ham, men han sa at grunnen til at han satt med døren igjen var at han hadde korona så han ville holde litt avstand. Vi sto hele tiden et par meter fra hverandre.

Etter jobb har jeg planlagt et ærend. Jeg må innom en systue og få lagt opp en finbukse til jul. Dvs at jeg må ta buksen på og de som jobber der må være helt nær meg for å måle hvor mye de skal legge opp osv. 

Det er jo en miniatyrsjanse for at jeg har blitt smittet, men jeg vet jo ikke. Har nettopp vaksinert meg for fjerde gang, men det beskytter jo ikke fra å smitte andre. Føler bittesmå symptomer som varm, småtett i nesen og litt verking i ledd, men trenger ikke være noe. Mistenker det er placebo fordi jeg nå tenker på det.

Hva hadde dere gjort? Jeg MÅ ikke levere inn den buksen akkurat i dag, hadde bare planlagt det fordi det passer godt i dag i forhold til resten av ukeplanen. 

Anonymkode: db326...bef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke droppet noe som helst fordi jeg var på et par meters avstand fra en som hadde korona. 

Sannsynligheten for at du er smittet er minimal. Sannsynlighete for at du er smittsom for andre, er enda mindre. Og om du så er det, så er folk vaksinerte, og altså, nå er ikke korona regnet som noe mer man skal ta hensyn til enn en helt vanlig influensa. 

Jeg skjønner ikke helt at folk driver og vet at de har korona engang, jeg. Jeg har ikke engang vurdert å teste meg. Det er ikke noe annerledes å ha korona enn å være "vanlig" syk for tiden. 

Anonymkode: 321a0...638

• Liker 3
Skrevet

Du utvikler ikke sykdommen i løpet av disse timene, så det du ev kjenner av symptomer er bare innbilning fordi du vet at kollegaen din er smittet. Du kan heller ikke smitte noen i dag fordi viruset trenger mer enn noen timer på å formere seg nok til at du er smitteførende. Og når du i tillegg holdt avstand er sjansen for at du i det hele tatt ble smittet veldig liten 😊

Anonymkode: 36e16...1d9

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar, da gjør jeg som planlagt. Ville bare ikke gjøre noe "uetisk". :)

TS

Anonymkode: db326...bef

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i risikogruppen og er lite glad i at folk tar sjanser. Men her synes jeg ikke du tar noen sjanser. Du har holdt god avstand til den som var smittet.

Anonymkode: 1a4dc...612

• Liker 3
Skrevet

Det er ingen krav om å holde seg hjemme selv om man har corona. Rart ikke folk har fått med seg det ennå. Jeg jobber i helse, vi er på jobb med corona hvis vi ikke føler oss syke. 

Anonymkode: 98b54...e68

Skrevet

Jeg ble smittet av en kollega før helgen. Hun visste ikke om hun var smittet, men alle hun hadde vært med to dager tidligere ble syk. Hun hadde på munnbind, vi stod over 2m fra hverandre og var på samme kontor i 2-3 min. Dette var onsdag, jeg kjente meg slapp torsdag ettermiddag og våknet syk med pos test fredag. Måtte en kjapp tur på butikken siden jeg bor alene, men da brukte jeg munnbind, holdt avstand og hentet bare de 4 tingene jeg skulle ha uten å ta på mer enn nødvendig. Holder meg hjemme fra jobb noen dager nå, vil ikke smitte kolleger rett før jul. Bruk i alle fall munnbind.

Anonymkode: 06670...c93

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen krav om å holde seg hjemme selv om man har corona. Rart ikke folk har fått med seg det ennå. Jeg jobber i helse, vi er på jobb med corona hvis vi ikke føler oss syke. 

Anonymkode: 98b54...e68

Nei, men d fleste greie mennesker har et ønske om å ikke være til skade eller ulempe for andre? Uavhengig av hva som er et krav.

Anonymkode: 1a4dc...612

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...