Gå til innhold

Hvor nøyaktig er strømappen mtp forbruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å stusse litt på forbruket vårt på strøm. Vi var bortreist fra fredag ettermiddag til søndag ettermiddag. Altså hele lørdag var huset tomt. Likevel har strømforbruket hatt noen nokså markante hopp, spesielt kveldstid. 

Hvor nøyaktig er disse appene og er det noe vi kan gjøre for å sjekke hva som faktisk trekker så mye?

Anonymkode: a4947...19f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var bortreist i hele går og det er den dagen hittil i desember med høyest strømforbruk. Det er fordi vi ikke har vært hjemme, rett og slett! Vanligvis så fyrer jeg for å hjelpe varmepumpen. Den klarer ikke holde det varmt nok når det er så kaldt ute som det er nå. Ingen fyring = mer bruk på varmepumpe = høyere strømforbruk. I tillegg så var ikke vi hjemme til å avgi varme eller hjelpe til å sirkulere luften eller bidra til varme ved hjelp av matlaging eller andre ting. 

Oppvarming tar desidert mest strøm. Min app er i hvertfall nøyaktig og viser riktig forbruk. Varmtvannsberederen slår inn ca hver fjerde time for å opprettholde varmen, selv om det ikke blir brukt noe varmtvann. Disse toppene er tydelig gjennom hele året hos meg. 

Anonymkode: a3352...217

Skrevet

Appen til mitt selskap var mindre nøyaktig enn oversikten på nettsiden. Jeg opplevde noen ganger at jeg observerte stort forbruk i appen da jeg var bortreist, men vanlig forbruk på nettsiden. Et par dager senere var informasjonen i appen korrigert. Det kunne se ut som at appen viste et antatt forbruk enkelte dager frem til den var oppdatert på et senere tidspunkt enn informasjonen på nett.

Anonymkode: 155a1...4c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...