AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Hei! Noen som bruker eller har brukt bleiestørrelse nr 5 på baby som veier mindre enn det som står på pakken? Mi er 5,5 mnd og 7,5 kg. Synes størrelse 4 gir merker rundt lårene, men andre kommenterer at den størrelsen passer henne..🫣 Anonymkode: 00cdf...cc5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Vi har hatt to lange, tynne barn, og de har begge begynt å bruke bleier for tyngre barn en god del før de er så tung som det står på bleiepakken. I våre tilfeller fordi bleiene bare ikke gikk langt nok opp på ryggen. Det er jo bare å prøve? Det er ikke skadelig på noe vis å bruke for stor bleie Det er dere som ser hva som passer for deres barn. Anonymkode: 03385...b95 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Noen som bruker eller har brukt bleiestørrelse nr 5 på baby som veier mindre enn det som står på pakken? Mi er 5,5 mnd og 7,5 kg. Synes størrelse 4 gir merker rundt lårene, men andre kommenterer at den størrelsen passer henne..🫣 Anonymkode: 00cdf...cc5 Jeg bruker størrelse 5 på min, hu er 2 år og 11 kilo 😄 Men du må jo bare prøve å se, du risikerer at det renner ut på sidene hvis bleien er for stor , så ville testet hjemme først Anonymkode: aa4c4...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Takk for svar begge! Søstera mi bruker også størrelse 5 på hennes unge som er over 2 år, og ei venninne bruker størrelse 4 på hennes barn som nettopp bikket 1 år. Derfor jeg lurer på om det er drøyt å bruke størrelse 5 på min som er bare 5,5 mnd😂 Min får så mange bleiemerker rundt lårene uansett merke. Hun er god og rund rundt lår og rumpe. Hun har ofte uhell opp ryggen og ut på sidene i størrelse 4 når hun sitter i vippestol eller bilstol Anonymkode: 00cdf...cc5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Spørs på fasongen til ungen. Vi har ofte byttet opp en str litt før vekten tilsa det. Han pleide få lekkasje og da byttet vi opp. Anonymkode: 6c2ec...192
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Ja jeg begynte med str 5 lenge før vekten på pakken. Slet sånn med lekkasjer på natt (på alle merker). Tror vi byttet rundt 5 mnd men husker ikke helt... bruker fremdeles 5 nå som hun er 9 mnd da. Og ser jo at vi lenge brukte større bleier enn alle andre vi kjenner med baby på samme alder.. Anonymkode: a318f...143
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi har hatt to lange, tynne barn, og de har begge begynt å bruke bleier for tyngre barn en god del før de er så tung som det står på bleiepakken. I våre tilfeller fordi bleiene bare ikke gikk langt nok opp på ryggen. Det er jo bare å prøve? Det er ikke skadelig på noe vis å bruke for stor bleie Det er dere som ser hva som passer for deres barn. Anonymkode: 03385...b95 Samme her. Synes Libero er veldig ålreite å justere teipen med, så det har gått fint (men med litt tisseuhell innimellom) å vinkle teipen for å stramme opp rundt lårene. Har dog merket at Up&Go fra Libero sitter litt mer tight på vår, så når han er midt i mellom to størrelser går det mest i trusebleier. ✌️ Anonymkode: 6d535...cd7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Våre barn har tjukke lår, så vi bytter ofte før vekta tilsier det. Om man er i tvil er det bare å kjøpe en størrelse opp og prøve, dere får sikkert bruk for neste størrelse etterhvert. Man kan også gjøre en del med hvordan man teiper bleien. Hvis man vinkler teipen opp eller ned kan få bleien strammere eller løsere rundt lårene. Det kan også fungere å bytte merke om man er i tvil på størrelsen. Libero er litt mindre i størrelsen enn Anglamark eller Rema, mens Lillego har en litt smalere passform. Anonymkode: 0f814...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå