Gå til innhold

Fødselsdepresjon, hva hjalp for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte en gutt prematurt for 3 mnd siden. Han har ligget på nyfødtintensiven i 2-3 mnd og vi fikk han hjem for litt over en uke siden. Jeg er absolutt glad i han og glad for at han ikke er på sykehuset lengre, men jeg sliter allikevel med at han er her. Plutselig har vi fullt ansvar for han og jeg syns det er så overveldende. Jeg vil ikke kose med han og jeg vil egentlig ikke ha han. Føler vi har ødelagt livet vårt med å få et barn til(han er nummer 2). 

det er kanskje en fødselsdepresjon og jeg går fast til psykolog fra før og kan få hjelp. Men er det noen som har hatt fd og vil fortelle om hva som hjalp??

Anonymkode: 2d8aa...c19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer søvn... dvs. at far tok noen netter.

At jeg fikk komme meg ut og være i fred noen timer, f.eks rusle litt på kjøpesenter. Kjøpte ingenting, men var godt å bare traske rundt som en i mengden.

Ellers så hjalp det litt at jeg begynte delvis tilbake på jobb da babyen var 5mnd.

Og ellers tid. Jeg gikk også jevnlig til psykolog, men tror ikke det hjalp stort.

Anonymkode: cd52a...931

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Nok søvn. 

Gåturer hver dag med eller uten baby. 

Treffe andre, med eller uten baby

Være obs på egne følelser og anerkjen de. 

Oppsøk hjelp på Helsestasjonen eller lege. 

Og du, du er ikke alene ❤️

Anonymkode: 05f85...2b3

• Liker 1
Skrevet

Jeg kom til hos dps omtrent på dagen, da var bayben 10 uker. Jeg fikk dessverre ikke noe utbytte av det.. Jeg ble bare mer frustrert og fortvilet, fordi jeg hadde håpet på noe som hjalp, og så gjorde det ikke det. 

For meg hjalp det egentlig ikke noe før far tok mer av nettene, så jeg fikk mer søvn. Og det som hjalp aller mest, var å få komme tilbake på jobb. Da var babyen 8 mnd.. 

Anonymkode: 7f230...e72

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kom til hos dps omtrent på dagen, da var bayben 10 uker. Jeg fikk dessverre ikke noe utbytte av det.. Jeg ble bare mer frustrert og fortvilet, fordi jeg hadde håpet på noe som hjalp, og så gjorde det ikke det. 

For meg hjalp det egentlig ikke noe før far tok mer av nettene, så jeg fikk mer søvn. Og det som hjalp aller mest, var å få komme tilbake på jobb. Da var babyen 8 mnd.. 

Jeg tror at det ofte er et godt tiltak. Det flott og viktig med permisjon, men noen ganger er det kanskje best for mors helse at far tar en større del av permisjonen. 

Anonymkode: cd52a...931

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme med meg, fikk ingenting ut av dps. Det som hjelp meg var tid. Det lettet rundt da babyen var 8-9 måneder. Mannen min tok tidligere permisjon og så ble jeg sykemeldt når babyen var ca. 6 mnd. 

Det er så vondt, men det blir bedre❤️ Selv om det ikke føles slik nå. 

Anonymkode: d8c7a...66d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...