AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Hei! nå tenker jeg greit om han bruker disse hjemme eller ved å slappe av eller kjapp tur til butikken, men når vi går ut til kjøpesenter/cafe, da hater jeg virkelig disse stygge slitt joggebuksene hans.. og bare t-shorte.. jeg forstår at han elsker disse joggebuksene, men lovt å prøve å kle seg litt bedre når man går ut.. han ser jo kjempe flott ut med genser og jeans og når han vil. vil bare ikke ta det opp på en frekk måte, men der jeg tenker at han kan ta på seg noe finere en disse slitt klærne når vi går ut.. han er en veldig kjekk mann, så når han virkelig prøver er han som en ny mann med finere klær og voks i håret. Jeg gjør ikke dette for å være slemme og kjip med han, men fordi jeg vet han kan bedre en å kle seg slikt.. andre som har erfaringer? Anonymkode: 16e76...81f 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Jeg pleier å bare si at han må ta på noe litt finere. Han pleier å ta på jeans når han skal ut, men det hender at han har på hullete t-skjorte selv om vi får besøk. Da får han kommentarer fra meg. Anonymkode: d2a0c...372 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Du er j.... overfladisk Anonymkode: 00a3d...e17 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Hva er det du mener gir deg rett til å bestemme hva han skal ha på seg? Jeg synes også mannen min ser langt bedre ut når han tar på seg skikkelig bukse og skjorte, enn turbuksen og trenings-tskjortene han pleier å foretrekke. Men det er da helt og holdent hans valg, og jeg har ikke en dritt med å skulle bestemme hva HAN skal gå i..? Hvorfor skal hva JEG synes er fint, være viktigere enn hva HAN som er den som går med klærene liker..? Hadde du syntes det var ok om mannen kom og skulle bestemme at du ikke kledde deg fint nok til å gå ute blant folk med ham..? Om han kom og sa at han syntes ikke det passet seg å gå med bukse ute, det er mye finere og mer feminint om du kler deg i kjole? Neppe... Anonymkode: 841f3...cbb 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 At man har rene og ordentlige klær burde være selvsagt. Du kan ikke kreve noe av ham, men har du prøvd å spør på en fin måte om han kan ta på en jeans når dere skal ut på noe? Ikke sikkert at han tenker over det og at det derfor ikke er et bevisst valg å gå i tydelig slitte klær? Anonymkode: 9554e...6a0 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Bare fortell ham at han ser ut som en lasaron. Like greit å kalle en spade for en spade. Anonymkode: 4abae...bd8 8 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 Eksen min kler seg slik du beskriver, skulle faktisk tro det var han du skrev om. Jeg har tenkt mange ganger at hans samboer må jo bli flau, om det ikke er deg da😬 Datteren vår blir ekstremt flau over faren sin fordi han går kledd slik uansett hvor han er, for ser jo ut som en dass. Sønnen vår bryr seg derimot ikke. Man bør vel ha lyst selv også til å se nogenlunde ut, men om ikke så si det rett ut! Ellers vil det aldri endre seg Anonymkode: 4e85b...5a6 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Komfort er viktigere en estetikk. Du er for opptatt av hva andre tenker. Din kjæreste har mer ryggrad Anonymkode: 00a3d...e17 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Komfort er viktigere en estetikk. Du er for opptatt av hva andre tenker. Din kjæreste har mer ryggrad Anonymkode: 00a3d...e17 Hun er sammen med en slask. Ikke noe vits å få det til å være noe annet. Estetikk er viktig. Utseende og hvordan man presenterer seg selv er alfa omega Anonymkode: d9189...23b 10 1
Nymerïa Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Jeg er ikke spesielt opptatt av utseende, men dette hadde vært over min grense. Hvordan jeg hadde tatt det opp? "Du må skifte før vi drar." Jeg skjønner ikke problemet, og jeg er en rimelig konfliktsky person. 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Komfort er viktigere en estetikk. Du er for opptatt av hva andre tenker. Din kjæreste har mer ryggrad Anonymkode: 00a3d...e17 Nei men er greit om man kan kle seg litt ordentlig ut når vi går ut.. trenger ikke å kle seg i dress men noe som ikke er helt slitt og stygt.. jeg kler meg fint når vi går ut på cafe, da mener jeg ikke gala kjole osv men ikke slitte klær.. er jo greit å presentere seg litt også en gang i blant.. Anonymkode: 16e76...81f 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er det du mener gir deg rett til å bestemme hva han skal ha på seg? Jeg synes også mannen min ser langt bedre ut når han tar på seg skikkelig bukse og skjorte, enn turbuksen og trenings-tskjortene han pleier å foretrekke. Men det er da helt og holdent hans valg, og jeg har ikke en dritt med å skulle bestemme hva HAN skal gå i..? Hvorfor skal hva JEG synes er fint, være viktigere enn hva HAN som er den som går med klærene liker..? Hadde du syntes det var ok om mannen kom og skulle bestemme at du ikke kledde deg fint nok til å gå ute blant folk med ham..? Om han kom og sa at han syntes ikke det passet seg å gå med bukse ute, det er mye finere og mer feminint om du kler deg i kjole? Neppe... Anonymkode: 841f3...cbb Nå kommer det litt an på hva man har på seg i utgangspunktet da. Jeg tenker at hel, fin turbukse/t-shirt er greit nok, da skulle jeg ikke blandet meg. Utvasket joggebukse og hullete, ikke helt ren t-skjorte, da hadde jeg sagt noe, og jeg håper ev. samboer hadde spurt om jeg ikke skulle slengt å meg noe litt mer ordentlig om jeg skulle lenger enn til butikken ved siden av blokka (jeg tar forøvrig som regel på meg lang kåpe over om jeg ikke gidder skifte før jeg går dit, og setter håret i en dott om det ser ut som rotter har hatt seg i det, fint med hjemmekontor 😄). Anonymkode: 0b034...594 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #13 Skrevet 12. desember 2022 Han begynte med det et stykke ut i forholdet? Anonymkode: adce8...3a7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #14 Skrevet 12. desember 2022 Bare si det rett ut. Dere er kjærester og da er man som bestevenner som skal kunne si til hverandre om man har kledd seg stygt. Anonymkode: d47c0...d24 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #15 Skrevet 12. desember 2022 Menn som dasser rundt i trygdebukse offentlig burde vært forbudt . Anonymkode: 8d55d...a43 5 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #16 Skrevet 12. desember 2022 Herregud, så vanskelig er det jo ikke. «du må skifte til ordentlige klær før vi går ut» Hadde min mann prestert å ha på seg kosebukse på butikken hadde jeg skamma meg. Det hadde for øvrig aldri skjedd, han er enda mer nøye enn meg - jeg kan gå i typ tights eller ordentlig joggebukse på nærbutikken i full fart. Anonymkode: e424c...926 3
PM75 Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 Mannen min liker også komfort. Men hvem sier at det eneste komfortable er en slaskete joggebukse med knær i??? Det er fullt mulig å kle seg ok og samtidig ha klær som sitter kledelig på kroppen! Normalt ok kledd er en selvfølge! 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Skrevet 12. desember 2022 Hadde gitt beskjed at han måtte skifte siden dere skal ut offentlig. Anonymkode: 08e2a...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #19 Skrevet 13. desember 2022 Jeg ser ikke poenget i å pynte seg når jeg går på senteret, akkurat som matbutikken og biltema. Men har som regel normal bukse på som jeg har brukt på jobb. Og tskjorte og vanlig jakke. Også om vi stopper innom en cafe ala Obs! Cafe, dolly dimples, Burger king eller lignende. Om vi skal på restaurant så kler vi oss i finklær (penbukse, topp/skjorte, evt kjole/skjørt om det er penere enn Egon). Anonymkode: 313a1...ee4
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #20 Skrevet 13. desember 2022 Jeg går også med joggebukser og «slaskete» klær offentlig.. Gidder ikke pynte meg for å gå på senter eller jobb. Dump han så kan han bli sammen med meg istedenfor. Anonymkode: b6f14...f6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå