AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Litt usikker på hvor dette hører under, men er det noen som vet om referat/notater fra disse samtalene fra barneskolen/ungdomsskolen/vgs blir lagret? Og er det mulig å be om innsikt i dem? Det er riktignok en god stund siden jeg gikk på barneskolen, er 24.. Er under utredning for adhd og skulle så veldig gjerne sett hva som ble sagt både fra min side og fra lærerens side noen som vet? Anonymkode: da70f...2c2
Millimani Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Hvis du evt har en saksmappe med tilmelding til PPT og div. saker/utredninger/referat fra samtaler du hadde med dem lagres det hos PPT i mange år. Der har du rett til å be om innsikt. Utviklingssamtaler i skolen lagres ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Millimani skrev (Akkurat nå): Hvis du evt har en saksmappe med tilmelding til PPT og div. saker/utredninger/referat fra samtaler du hadde med dem lagres det hos PPT i mange år. Der har du rett til å be om innsikt. Utviklingssamtaler i skolen lagres ikke. Hmm ja, aldri vært i kontakt med ppt. Tenkte på de vanlige årlige samtalene man har lærer-elev og lærer-elev-foreldre med tanke på fagutvikling Anonymkode: da70f...2c2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Du kan be om innsyn i elevmappa di fra skoletiden. Det har du rett til. Jo eldre man er, jo mindre er lagret om skoletiden. Jeg, som er i førtiårene, og som var en "vanlig" elev uten verken utredinger, mobbesaker, eller hærverk for den del, har ingen elevmappe i det hele tatt. For folk på din alder kan det finnes mer. Det er slett ikke sikkert at det er bevart notater fra utviklingssamtaler, men hvis det bare er en ørliten mulighet bør du ta den. Det du gjør er å kontakte skolen din først. De vet hvor elevmappene på deres elever finnes. Siden det er noen år siden vil de antakeligvis sende deg videre til sentraladministrasjonen i kommunen, men begynn på skolen din. Anonymkode: df748...9e3 1
Millimani Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hmm ja, aldri vært i kontakt med ppt. Tenkte på de vanlige årlige samtalene man har lærer-elev og lærer-elev-foreldre med tanke på fagutvikling Anonymkode: da70f...2c2 Jeg skjønte hva du mente. Var litt kjapp i replikken, for du har selvfølgelig en elevmappe på skolen også. Men det kan variere fra sted til sted/skole til skole hvor lenge det blir oppbevart. Ta kontakt med skolen og spør om de har noe. Hvis de svarer nei kan du spørre om det finnes et fjernarkiv de kan lete i. Da må de i så fall kontakte kommunen for deg.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 På min skole (vgs) lagrer vi ikke noe fra utviklingssamtaler. En sjelden gang hender det at vi skriver notater som legges i arkivet. Det kan hende det er andre ting som er lagret i mappa di. Hos oss er arkivet sentralisert på fylkesnivå og det er digitalisert. Kontakt den gamle skolen din, så kan de hjelpe deg videre. Anonymkode: dc4b5...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå