Gå til innhold

Jeg ligner ikke på foreldrene mine eller søskene mine i det hele tatt. De alle er hverandre like. Synes dette er litt trist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått noen trekk fra foreldrene mine, søstrene mine derimot har og er like hverandre. Det eneste jeg matcher med er øyenfargen. Folk som har vært hjemme hos oss for første gang har bestandig spurt hvem som er på bildet når det er bilder av meg når jeg var yngre.😂 Har derimot fått høre av flere at jeg ligner på et søskenbarn av meg. Niesen min er veldig lik moren min når hun var yngre. Jeg kjenner litt ekstra på dette når jeg selv eventuelt får barn, jeg håper at h*n også ligner litt på en av foreldrene mine eller andre i nær slekt, det hadde vært så koselig. 

Noen andre som ikke er lik noen i familien?

Anonymkode: 13ef4...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta DNAtest?

Oppdaget at min far ikke var ekte, men heldigvis vokst opp som det. Så skulle nok ikke tatt testen.

Anonymkode: 8a371...8ed

• Liker 3
Skrevet

Det er fult mulig å ligne mest på andre i slekta enn foreldre, det handler om hvilke gener du har fått. 

Anonymkode: 3f191...556

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å ta DNAtest?

Oppdaget at min far ikke var ekte, men heldigvis vokst opp som det. Så skulle nok ikke tatt testen.

Anonymkode: 8a371...8ed

Er nok bare det at jeg ikke ligner noen av de :P 

Skrevet

Min sønn ser verken ut som meg eller faren. Søsteren min blir tatt for å være moren hans. 🤣 Selv så lignet jeg ikke på noen når jeg var yngre, men som eldre ligner jeg veldig på min mor. :) 

Anonymkode: 21974...7c6

• Liker 5
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er helt normalt å ikke ligne noe særlig på foreldrene sine, eller at søsken ikke ligner på hverandre. 

Skrevet

Jeg ligner ikke på foreldrene mine, men jeg er kliss lik min tante og bestemor. Type latterlig lik. Utseendemessig ligner jeg ikke mamma i det hele tatt, men vi har svært lik personlighet. Sønnen min ligner iallefall ikke meg, men han er svært lik sin farfar😅 
Det er jo også litt etter øyet som ser hvem man ligner på😊

Anonymkode: d1d96...6c1

• Nyttig 2
Skrevet

Har lest noe statistikk ett sted att hvis man får 4 barn - så vil man få 1 som er lik hver av foreldrene, 1 som ligner på en besteforeldre og 1 som er ei salig blanding og ligner ikke på noen. 

Vi er 5 søsken. 1 er veldig lik farfar siden.  3 er lik far og 1 er lik farmor. Så morssiden kom litt dårlig ut på utseende siden. Men mor og far har endel like trekk så det er ikke helt umulig å se likhet med mor heller. Men det er ingen tvil om hvem som er sin mors datter. Å krangle med mor er omtrent som å krangle med seg selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er nok bare det at jeg ikke ligner noen av de :P 

Du gjør nok det, ts. 🤣😛

Skrevet

Eksmannen min var som snytt ut av nesen på onkelen sin. Han lignet ikke på verken mor eller far. Men man blir jo like i talemåter, fakter osv likevel, selv om man utseendemessig ikke ligner foreldrene nødvendigvis. 

Skrevet

Er vel ganske vanlig det at noen ikke ligner på søsken/foreldre. Min mann og hans bror er som dag og natt, i både utseende og oppførsel. Kan ikke finne én ting som ligner litt engang. Min mann ligner ikke sine foreldre heller. Men han ligner veldig på en fetter. 

Anonymkode: c41bf...2c7

Skrevet

Kanskje du er en av de barna som ble byttet om/forvekslet på sykehuset. Leser flere historier om de. 

Anonymkode: 432db...4e6

Skrevet

At du har vokst opp hos en familie som ikke biologisk er din.

Skrevet

Kanskje du er donorbarn uten at noen har fortalt noe.

Anonymkode: de509...10e

Skrevet

Min sønn ligner veldig lite på noen av oss, helt andre farger også. Mulig det er en oldefar han ligner på hvis man legger godvilje til. Er 100% garantert min og farens biologiske sønn, ingen forveksling på fødeavdelingen. 

Min datter derimot ligner på absolutt alle i slekta på begge sider.. skal sies at faren og jeg kanskje minner litt om hverandre 

Anonymkode: bafc2...81f

• Nyttig 1
Skrevet

Nrk har flere reportasjer om babyer som ble byttet om. På 60 tallet.. og en reportasje om at det skjedde på nytt i 2010. Men da oppdaget ene moren at baby var feil. Det skjer jo.. mange som ikke blir oppdaget også..

• 1 måned senere...
Skrevet

Familien min er kritthvite med rosa undertoner mens jeg er ganske mørk med guleundertoner. Begge foreldre og alle søsken har blå øyer og jeg har brune 😅 synes det er litt merkelig selv å se familie bilder da jeg ikke passer helt inn😅 alle søsken har blondt hår jeg har brunt. Pappa har også brunt hår da men hvit og med blå øyner. Vet ikke om vi er veldig ulike eller om det kan ligge mer bak. Alltid stusset , mange spørsmål av voksene og andre barn når jeg var liten og blitt spurt mange ganger hvilket land jeg er fra. Folk spør flere ganger vist jeg sier mamma å pappa alltid har vært sammen 

Anonymkode: 8cc82...c8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Familien min er kritthvite med rosa undertoner mens jeg er ganske mørk med guleundertoner. Begge foreldre og alle søsken har blå øyer og jeg har brune 😅 synes det er litt merkelig selv å se familie bilder da jeg ikke passer helt inn😅 alle søsken har blondt hår jeg har brunt. Pappa har også brunt hår da men hvit og med blå øyner. Vet ikke om vi er veldig ulike eller om det kan ligge mer bak. Alltid stusset , mange spørsmål av voksene og andre barn når jeg var liten og blitt spurt mange ganger hvilket land jeg er fra. Folk spør flere ganger vist jeg sier mamma å pappa alltid har vært sammen 

Anonymkode: 8cc82...c8a

Ta DNA test !!! Man vet ikke mor kan ha vært utro. Du kan ha blitt forbyttet på sykehuset eller du er donor barn.

Anonymkode: a23e6...d47

Skrevet

Min datter likner hverken meg eller faren. Hun er derimot en tro kopi av sin farmor. Kliss lik. i utseende og personlighet. De liker alle de samme tingene og har samme temperament. Det er helt sjukt at det går an.

min søsters sønn er kliss lik meg. På alle mulige måter. 

man vet aldri hvilke gener som kommer til uttrykk. Når du selv får barn får du kanskje plutselig et barn som likner på en av dine foreldre. 

Anonymkode: f2aaa...080

Skrevet

Spørs hva som er dominant og ikke. Mørke trekk er ofte dominante så kan fort være 1/4 sjanse for å bli lys selv. Er dere fra nordlige deler av vestlandet vil dette forekomme oftere enn andre steder i landet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...