Gjest Karli Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 (endret) Slett. Endret 12. desember 2022 av Karli
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Hvorfor skal du jobbe mindre bare fordi du er gravid? Jeg skjønner ikke hva graviditeten har med saken å gjøre. Og ja, jeg har to små barn. Det du må gjøre er å sette grenser for deg selv, avhengig av graviditet. Anonymkode: 1b3c5...cd3
Gjest Karli Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal du jobbe mindre bare fordi du er gravid? Jeg skjønner ikke hva graviditeten har med saken å gjøre. Og ja, jeg har to små barn. Det du må gjøre er å sette grenser for deg selv, avhengig av graviditet. Anonymkode: 1b3c5...cd3 Jeg skal ikke jobbe MINDRE! Jeg skal jobbe like mye som før, ikke mer. Det skal ikke være slik at folk påtar seg mer for så å lesse ting over på meg eller ta ut 3 uker ferie også kan jeg stå i spagaten i 3 uker mens de er borte og være avlastning når de kommer hjem fordi de har havnet bakpå meg egne kunder. Det er dette jeg mener. " teamarbeid" der jeg ikke har sjans til å styre press eller tempo for har jeg litt ledig i kalenderen, er det jeg som får det
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Jeg synes det du beskriver høres ganske vanlig ut i arbeidslivet. Du sier jo at arbeidsmengden er ok og at det du får ekstra ikke er så mye. Anonymkode: 1d06c...321 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Kan du ikke finne en annen jobb da? Hvis du ikke trives der du jobber nå, så slutt. Livet er for kort til å jobbe på en plass man ikke vil være, for du skal jobbe endel timer av livet ditt .... Så råd; Finn deg en annen jobb. Slutt i den du er i. Anonymkode: b7125...770
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Be om sykemelding. Best å prioritere helsa når du er gravid ❤️ Anonymkode: 0f9c3...9b4
orkide1 Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 Karli skrev (16 minutter siden): Jeg klarer fint å gjøre alle oppgavene, men jeg blir ekstremt provosert av manglede hensyn fra de rundt, og særlig fra nestkommanderende. Jobber som aldri før har hastet prøver hun å få meg til å levere tidligere. At du er gravid er ikke alltid en unnskyldning for å "slippe unna". Noen blir veldig dårlige og må sykemeldes. Om du føler dine kollegaer ikke tar hensyn må du lære deg å sette grenser. Jeg skjønner ikke problemet egentlig når du skriver at du klarer fint å gjøre det? Hva er det du egentlig vil? Ha sympati?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Et tips som kan funke i noen situasjoner er å legge ansvaret for prioritering tilbake på den som pålegger deg ansvaret. Si at nestkommanderende pålegger deg oppgaver som hun selv ikke gidder å gjøre. Du har allerede andre oppgaver du skal gjøre. Da sier du "hva er det bestemt at jeg skal nedprioritere for å få tid til dette?". Da må nestkommanderende ta ansvaret for å velge bort andre oppgaver som kanskje andre folk har gitt deg. På denne måten viser og forteller du at kapasiteten er nådd, samtidig som du aksepterer nye oppgaver. Anonymkode: 0e440...486
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå