Gå til innhold

Jeg orker ikke mer av jobben min. Lei frekke folk, manglende respekt og dårlig leder

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slett. 

Endret av Karli
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du jobbe mindre bare fordi du er gravid? 

Jeg skjønner ikke hva graviditeten har med saken å gjøre. Og ja, jeg har to små barn. 

Det du må gjøre er å sette grenser for deg selv, avhengig av graviditet. 

Anonymkode: 1b3c5...cd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du jobbe mindre bare fordi du er gravid? 

Jeg skjønner ikke hva graviditeten har med saken å gjøre. Og ja, jeg har to små barn. 

Det du må gjøre er å sette grenser for deg selv, avhengig av graviditet. 

Anonymkode: 1b3c5...cd3

Jeg skal ikke jobbe MINDRE! Jeg skal jobbe like mye som før, ikke mer. Det skal ikke være slik at folk påtar seg mer for så å lesse ting over på meg eller ta ut 3 uker ferie også kan jeg stå i spagaten i 3 uker mens de er borte og være avlastning når de kommer hjem fordi de har havnet bakpå meg egne kunder. Det er dette jeg mener. " teamarbeid" der jeg ikke har sjans til å styre press eller tempo for har jeg litt ledig i kalenderen, er det jeg som får det

Skrevet

Jeg synes det du beskriver høres ganske vanlig ut i arbeidslivet. Du sier jo at arbeidsmengden er ok og at det du får ekstra ikke er så mye.

Anonymkode: 1d06c...321

• Liker 2
Skrevet

Kan du ikke finne en annen jobb da? Hvis du ikke trives der du jobber nå, så slutt. 

Livet er for kort til å jobbe på en plass man ikke vil være, for du skal jobbe endel timer av livet ditt .... 

Så råd; Finn deg en annen jobb. Slutt i den du er i. 

Anonymkode: b7125...770

Skrevet

Be om sykemelding. Best å prioritere helsa når du er gravid ❤️

Anonymkode: 0f9c3...9b4

Skrevet
Karli skrev (16 minutter siden):

Jeg klarer fint å gjøre alle oppgavene, men jeg blir ekstremt provosert av manglede hensyn fra de rundt, og særlig fra nestkommanderende. Jobber som aldri før har hastet prøver hun å få meg til å levere tidligere.

At du er gravid er ikke alltid en unnskyldning for å "slippe unna". Noen blir veldig dårlige og må sykemeldes. Om du føler dine kollegaer ikke tar hensyn må du lære deg å sette grenser. Jeg skjønner ikke problemet egentlig når du skriver at du klarer fint å gjøre det? Hva er det du egentlig vil? Ha sympati?

Skrevet

Et tips som kan funke i noen situasjoner er å legge ansvaret for prioritering tilbake på den som pålegger deg ansvaret. Si at nestkommanderende pålegger deg oppgaver som hun selv ikke gidder å gjøre. Du har allerede andre oppgaver du skal gjøre. Da sier du "hva er det bestemt at jeg skal nedprioritere for å få tid til dette?". Da må nestkommanderende ta ansvaret for å velge bort andre oppgaver som kanskje andre folk har gitt deg. På denne måten viser og forteller du at kapasiteten er nådd, samtidig som du aksepterer nye oppgaver.

Anonymkode: 0e440...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...