AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #21 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du bestemmer over egen kropp. Om du ikke vil ta enda en abort, så gjør du ikke det. MEN du risikerer å bli singel og alenemor. Så her må du veie for og imot. For dere er 2 om å lage barnet, og derav må det også være to om å ta avgjørelsen om ett barn skal til verden eller ikke. At det er andre gang du blir gravid, men ikke er klar - så tror jeg også at en samtale om prevensjon er smart. Jeg vil ikke ha barn før alt er på stell, for barnet sin del. Og spesielt ikke med en mann som ikke er noe interessert. Anonymkode: c3af1...df4 Det er ikke større sannsynlighet for at TS blir alenemor, enn alle andre samboerpar - noe som for øvrig ligger på 40%. Det er for øvrig færre samboerpar som skiller lag, enn gifte. Helt fint å gjøre TS ops på hva fremtiden muligens kan tilby og være forberedt, men det å direkte antyde at dette er TS sin fremtid blir litt feil. 😊 Flere av mine venner fikk barn tidlig og i tidlig tyveårene, og i min omgangskrets har flertallet holdt sammen (enn så lenge). Og da kommer vi igjen til statistikken hos samboerpar. Anonymkode: 70a33...f1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #22 Del Skrevet 13. desember 2022 Jeg ble gravid tidlig i mitt første seriøse forhold( arbeidsuhell) og da var ikke kjæresten min klar. Men helt utenkelig for meg å ta abort, så da fikk han 2 valg: Enten gjør jeg dette alene, ellers så gjør vi det sammen. Vi valgte det siste. Fikk en fin gutt vi aldri angra på, selv om timingen ikke var perfekt. Anonymkode: 460ed...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 13. desember 2022 #23 Del Skrevet 13. desember 2022 Hvor trygg er han på forholdet? Hvis han innerst inne ikke ser for seg en framtid med deg så sier han det kanskje ikke rett ut, men kommer med andre forklaringer. Jeg hadde ønska å vite hva jeg hadde å forholde meg til før jeg tok avgjørelsen. Er det greit for deg å bli alene om ansvaret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #24 Del Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 17.44): Jeg syntes det er helt fint at han er ærlig med deg, men det er din kropp og han burde støtte valget ditt og oppføre seg som en voksen (som han er). Jeg syntes du skal beholde, selvfølgelig. Man må ikke eie hus selv om man blir gravid, dere har flere år på dere til å kjøpe bolig hvor barnet også kan vokse opp. Dere har alt på stell og en grei økonomi så jeg ville bare kjørt på, mulig du aldri kommer til å tilgi deg selv hvis du tar en abort nå - du har sagt til deg selv at det skal du ikke gjøre. Samboeren min kommer mest sannsynelig på gli etterhvert, det gjør de fleste menn. Det er uvant for dem å tenke seg til barn osv, da de ikke har de samme instinktene som oss kvinner. Og hvis det har seg slik at du hadde blitt alenemor, så sier det seg selv at han ikke var en fyr verdt å ta vare på uansett 😊 Anonymkode: 70a33...f1c Tusen takk for hyggelig kommentar på innlegget mitt❤️ Setter så pris på hyggelige tilbakemeldinger som dette. Har jo tatt en abort før og har salt til han at jeg ikke gjør det igjen, jeg har nå blitt gravid på pstav og dette var ikke planlagt, men nå er det jo noe vi må snakke om❤️ Anonymkode: 1f3b2...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå