AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Langsmalt hus som skal bygges på i eneste retning det er utsikt. Uten å tenke på kostnader/rør osv. Flytte stua eller kjøkkenet til tilbygget? Hvilket av de rommene ville dere helst hatt utsikt fra? Klarer ikke bestemme meg! (Ikke mulig med åpne løsning/kombinert/allrom, det er enten eller 😕 ) Anonymkode: 34bc1...c71
Kristin70 Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Jeg ville hatt utsikt fra spiseplassen. Siden det ikke er åpen løsning vil jeg tro at spiseplassen er lik kjøkken. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Glemte å legge til, utsikten er mot sør/øst, dvs soloppgang (som jeg elsker, er veldig glad i morgener). Andre enden har nydelig kveldssol og lys derfra, samt oversikt over innkjørsel. Prøver å tenke bruksmønster her. Jeg sitter «aldri» i sofaen, kun når jeg skal se tv, og det antar jeg er i sånn en time tre kvelder i uka. Men når jeg sitter ved spisebordet (som jeg som oftest gjør), så jobber jeg jo litt, skriver, avis, pc osv. Anonymkode: 34bc1...c71 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 Kristin70 skrev (3 minutter siden): Jeg ville hatt utsikt fra spiseplassen. Siden det ikke er åpen løsning vil jeg tro at spiseplassen er lik kjøkken. Ja, som overskriften sier, kjøkken/spisebord 😊 Anonymkode: 34bc1...c71 3
Gjest ti10 Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Kjøkken/spisebord. Tenk så kjekt å nyte soloppgangen mens du spiser frokost! Når man sitter i sofaen, gjør man som oftest andre ting, og utsikten vil neppe få så mye fokus der.
Eva-Lena Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 Jeg bruker mer tid i sofaen, så jeg ville hatt utsikt derfra. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 definitivt stua!!! Anonymkode: 12099...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Spisebord Anonymkode: 13b27...c25
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 Jeg ville hatt utsikten fra stuen. Det er der vi sitter og koser oss. Når vi sitter rundt spisebordet er fokus på mat, selskap, brettspill, maling og tegning, eller hva vi nå driver på med. Jeg sitter aldri på kjøkkenstolen og bare slapper av og koser meg - da går jeg på stuen og setter meg i sofaen. Anonymkode: 384af...a01 1
Taluno Skrevet 12. desember 2022 #13 Skrevet 12. desember 2022 Jeg ville ha valgt stue. Men så er jeg stikk motsatt. Jeg bruker spisebord kun til å spise, og tilbringer mye tid i sofa. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #14 Skrevet 12. desember 2022 Spisebord her. Det er der vi samles, prater, til måltider når vi er hjemme. Det er der vi blir sittende lenge når vi har besøk. Spiller brettspill. Sofaen kan normalt vanskelig vinkles mot utsikten, da den da får ryggen til rommet, eller det ikke er plass til TV, eller man normalt plasserer sofaer og stoler mot hverandre slik at man kan snakke sammen. Dessuten er det sjeldent man som familie sitter der og prater sammen slik man gjør ved spisebordet. Anonymkode: 8332b...f07 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #16 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spisebord her. Det er der vi samles, prater, til måltider når vi er hjemme. Det er der vi blir sittende lenge når vi har besøk. Spiller brettspill. Sofaen kan normalt vanskelig vinkles mot utsikten, da den da får ryggen til rommet, eller det ikke er plass til TV, eller man normalt plasserer sofaer og stoler mot hverandre slik at man kan snakke sammen. Dessuten er det sjeldent man som familie sitter der og prater sammen slik man gjør ved spisebordet. Anonymkode: 8332b...f07 Sånn er det ikke min familie, verken da jeg vokste opp eller nå når jeg har egen familie Så folk er forskjellige. Anonymkode: 384af...a01
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ville hatt utsikten fra stuen. Det er der vi sitter og koser oss. Når vi sitter rundt spisebordet er fokus på mat, selskap, brettspill, maling og tegning, eller hva vi nå driver på med. Jeg sitter aldri på kjøkkenstolen og bare slapper av og koser meg - da går jeg på stuen og setter meg i sofaen. Anonymkode: 384af...a01 Ganske interessant å høre hvor forskjellige vi er! Jeg hater å sitte i sofaen, føler jeg blir så lat da, på en måte 😛 Så jeg koser meg max ved spisebordet, der jeg har ting i riktig høyde foran meg osv. Hva gjør du i sofaen når du sitter der for å kose deg? Jeg sliter litt med å "ikke gjøre noe". Kan som sagt til nød se tv en times tid innimellom 😅 (Så ja, jeg slapper egentlig aldri av) Taluno skrev (4 minutter siden): Jeg ville ha valgt stue. Men så er jeg stikk motsatt. Jeg bruker spisebord kun til å spise, og tilbringer mye tid i sofa. Hva bruker du tiden i sofaen på? Jeg har små barn, sitter jeg i sofaen tar det jo så mye lenger tid å sprette opp for å trøste en som falt, skille to som krangler, eller løpe for å hente snørrpapir. Synes hele hverdagen er enklere fra en stol 😆 Og har vel strengt tatt kun tid til å sette meg ned skikkelig etter leggetid på barna, dvs kl. 20-21 på kvelden. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spisebord her. Det er der vi samles, prater, til måltider når vi er hjemme. Det er der vi blir sittende lenge når vi har besøk. Spiller brettspill. Sofaen kan normalt vanskelig vinkles mot utsikten, da den da får ryggen til rommet, eller det ikke er plass til TV, eller man normalt plasserer sofaer og stoler mot hverandre slik at man kan snakke sammen. Dessuten er det sjeldent man som familie sitter der og prater sammen slik man gjør ved spisebordet. Anonymkode: 8332b...f07 Sånn er det her også. Det skjer vel sånn fire ganger i året at hele familien sitter i sofaen sammen tror jeg. Men ved middagsbordet sitter vi hver dag. Der gjøres det lekser, jeg pusler rundt, vi rydder kjøkken og har barna i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 34bc1...c71
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sånn er det ikke min familie, verken da jeg vokste opp eller nå når jeg har egen familie Så folk er forskjellige. Anonymkode: 384af...a01 Men om det er i sofaen dere har lange og gode samtaler, spiller brettspill, er sammen som familie og med gjester, og slikt, så er det jo helt fair at dere vil ha utsikten der. Ser ikke at jeg beskriver hvorfor jeg ville gjort mitt valg er noe du føler for å kommentere på? Anonymkode: 8332b...f07
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #19 Skrevet 12. desember 2022 ops2 skrev (3 minutter siden): Der du oppholder deg mest. Da vil det absolutt bli kjøkken/spisebord tenker jeg. Men de andre i familien oppholder seg mest på stua, og jeg vil jo at vi skal være sammen (spesielt med små barn). Nåværende løsning er spisebord og sofa i stuen, og et eget altfor lite arbeidskjøkken. Så tilbygget skal enten bli stort kjøkken med spisestuen, eller stuen flyttes til tilbygget og kjøkken blir flyttet til der stuen er nå. Ikke plass til begge deler i tilbygget dessverre. Anonymkode: 34bc1...c71
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #20 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ganske interessant å høre hvor forskjellige vi er! Jeg hater å sitte i sofaen, føler jeg blir så lat da, på en måte 😛 Så jeg koser meg max ved spisebordet, der jeg har ting i riktig høyde foran meg osv. Hva gjør du i sofaen når du sitter der for å kose deg? Jeg sliter litt med å "ikke gjøre noe". Kan som sagt til nød se tv en times tid innimellom 😅 (Så ja, jeg slapper egentlig aldri av) Hva bruker du tiden i sofaen på? Jeg har små barn, sitter jeg i sofaen tar det jo så mye lenger tid å sprette opp for å trøste en som falt, skille to som krangler, eller løpe for å hente snørrpapir. Synes hele hverdagen er enklere fra en stol 😆 Og har vel strengt tatt kun tid til å sette meg ned skikkelig etter leggetid på barna, dvs kl. 20-21 på kvelden. Sånn er det her også. Det skjer vel sånn fire ganger i året at hele familien sitter i sofaen sammen tror jeg. Men ved middagsbordet sitter vi hver dag. Der gjøres det lekser, jeg pusler rundt, vi rydder kjøkken og har barna i umiddelbar nærhet. Anonymkode: 34bc1...c71 Jeg leser, løser kryssord, sudoku, bare sitter og ser ut av vinduet og tenker, osv. Jeg har også småbarn, men jeg synes ikke det er noe mer pes å komme meg opp av sofaen enn en semi-vond spisebordstol (og jeg synes alle sånne stoler er vonde å sitte på over tid). Anonymkode: 384af...a01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå