AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Har aldri vært på Syden tur. Og nå blir det tur til Gran Canaria. Så hva bør vi gjøre der. Egentlig drømte jeg litt om et sted med mye kultur, men da ble det et mer turist sted denne gangen. Ønsker å oppleve litt, annet enn bare mat og drikke. Skal bo i Las Palmas. Og tar gjerne imot også tips om steder med god mat osv. Er godt voksen . Og ikke så innmari sprek, så lurer litt på tur til red canyon. Hvordan er det feks å ha leie bil rundt øya? Siden jeg aldri har vært på sånn tur, så vil jeg gjerne vite litt om hva vi også bør styre unna. Anonymkode: 3e672...d45
tasmus82 Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Jeg var der i noen lengre perioder og jeg ble kjent med ei lokal jente som tok meg med på kjøretur rundt hele øya. Jeg synes det var en skikkelig flott opplevelse, så forandrer jo naturen seg litt når man kommer opp i høyden. Det finnes også en del sånne lokale selgere og hager man kan besøke på veien rundt. Nå var jeg riktig nok ganske så betatt av den der jenta, så mulig det var noe av det som gjorde turen spesiell - men jeg må virkelig anbefale det altså. Hva disse stedene hun stoppet opp på heter vet jeg ikke, men det finnes garantert flere guider på nettet hvor du kan finne oversikt over forskjellige steder som er interessante for deg. Ellers skjer det jo mye forskjellig der når det kommer til kultur, så hvis du søker på Google så finner du sikkert arrangement som du kan ha interesse av. 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 tasmus82 skrev (53 minutter siden): Jeg var der i noen lengre perioder og jeg ble kjent med ei lokal jente som tok meg med på kjøretur rundt hele øya. Jeg synes det var en skikkelig flott opplevelse, så forandrer jo naturen seg litt når man kommer opp i høyden. Det finnes også en del sånne lokale selgere og hager man kan besøke på veien rundt. Nå var jeg riktig nok ganske så betatt av den der jenta, så mulig det var noe av det som gjorde turen spesiell - men jeg må virkelig anbefale det altså. Hva disse stedene hun stoppet opp på heter vet jeg ikke, men det finnes garantert flere guider på nettet hvor du kan finne oversikt over forskjellige steder som er interessante for deg. Ellers skjer det jo mye forskjellig der når det kommer til kultur, så hvis du søker på Google så finner du sikkert arrangement som du kan ha interesse av. Ja der er litt forskjellig. Men står litt lite info syntes jeg, sånn egentlig Anonymkode: 3e672...d45
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Det er mye kultur og natur på Gran Canaria utenom turistfellene, anbefaler å leie bil noen dager og ta turer opp i fjellene. Men vær oppmerksom i trafikken og spesielt i rundkjøringer siden canariere ligger stort sett i høyre fil uansett hvor de skal. Ikke kjør med sandaler, ikke i bar overkropp og ikke sitt med albuen eller hånden ut vinduet. Hvis sjåføren bruker briller så er det pålagt å ha med et ekstra sett. Sånn ellers så er det lurt å passe på veske, telefon og lommebok. Unngå påtrengende afrikanere, marokkanere og andre gateselgere eller personer som oppsøker dere for gi bort reklame eller andre ting. Ta med varme klær, det kan være kalde dager på denne tiden av året og i høyden så kan det faktisk komme snø men den blir ikke liggende lenge. Anonymkode: 7d7a2...09b 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er mye kultur og natur på Gran Canaria utenom turistfellene, anbefaler å leie bil noen dager og ta turer opp i fjellene. Men vær oppmerksom i trafikken og spesielt i rundkjøringer siden canariere ligger stort sett i høyre fil uansett hvor de skal. Ikke kjør med sandaler, ikke i bar overkropp og ikke sitt med albuen eller hånden ut vinduet. Hvis sjåføren bruker briller så er det pålagt å ha med et ekstra sett. Sånn ellers så er det lurt å passe på veske, telefon og lommebok. Unngå påtrengende afrikanere, marokkanere og andre gateselgere eller personer som oppsøker dere for gi bort reklame eller andre ting. Ta med varme klær, det kan være kalde dager på denne tiden av året og i høyden så kan det faktisk komme snø men den blir ikke liggende lenge. Anonymkode: 7d7a2...09b Reiser i feb. Står oppgitt ca 20 grader på den tiden. Så får håpe det er riktig da. Anonymkode: 3e672...d45
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er mye kultur og natur på Gran Canaria utenom turistfellene, anbefaler å leie bil noen dager og ta turer opp i fjellene. Men vær oppmerksom i trafikken og spesielt i rundkjøringer siden canariere ligger stort sett i høyre fil uansett hvor de skal. Ikke kjør med sandaler, ikke i bar overkropp og ikke sitt med albuen eller hånden ut vinduet. Hvis sjåføren bruker briller så er det pålagt å ha med et ekstra sett. Sånn ellers så er det lurt å passe på veske, telefon og lommebok. Unngå påtrengende afrikanere, marokkanere og andre gateselgere eller personer som oppsøker dere for gi bort reklame eller andre ting. Ta med varme klær, det kan være kalde dager på denne tiden av året og i høyden så kan det faktisk komme snø men den blir ikke liggende lenge. Anonymkode: 7d7a2...09b Har sekk med åpning i ryggen. Så ingen tilgang fra utsiden. Også er det mage belte på den. Så kommer nok til å bruke den endel. Da jeg var på skoletur i Italia, hadde jeg flere etter sekken min. Så jeg hadde litt penger i alle lommer. Da vi fikk tips om at det ikke alltid var lurt å ta opp hele lommeboka. Og skulle noen ta noe, så hadde jeg forhåpentligvis noe igjen et sted. Men har du tips om oppbevaring om man ikke har med seg sekk? Anonymkode: 3e672...d45
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #7 Skrevet 13. desember 2022 Sjekk ut Tripadvisor og GetYourGuide. Anonymkode: 9815d...cd1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #8 Skrevet 13. desember 2022 Feste med charter-Svein? Anonymkode: 1f866...717
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #9 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 12.04): Sjekk ut Tripadvisor og GetYourGuide. Anonymkode: 9815d...cd1 Fant get York guide app i går. Ser at den enten får god eller dårlig score. Men det er vel mulig pga guidene og ikke appen vil jeg tro. Har du prøvd den og hvir fornøyd var du? Anonymkode: 3e672...d45
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #10 Skrevet 17. desember 2022 Ri på kamel i Maapolomas🐫 Palmitos Park Båttur der delfiner ferdes Anonymkode: 3920d...19c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #11 Skrevet 17. desember 2022 Ser du skal til Las Palmas, der er været og temperaturen ganske forskjellig fra lenger sør på øya. Det kan være sol, blå himmel og 25 grader i Puerto Rico, mens det i Las Palmas kan regne og være mye kaldere. Det blåser også en god del der. Ser du vil oppleve annet en bare strandliv, så da er det vel ikke noe problem. Men Las Palmas er ikke plassen å reise til hvis du vil ligge å slikke sol på en strand. Øya er ikke stor, så det tar kort tid å kjøre til det meste, og det er mye å se og oppleve. Jeg kan anbefale en tur til den lille koselige fiskerlandsbyen Puerto de Mogan. Anonymkode: 621f6...222 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #12 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 22.38): Har sekk med åpning i ryggen. Så ingen tilgang fra utsiden. Også er det mage belte på den. Så kommer nok til å bruke den endel. Da jeg var på skoletur i Italia, hadde jeg flere etter sekken min. Så jeg hadde litt penger i alle lommer. Da vi fikk tips om at det ikke alltid var lurt å ta opp hele lommeboka. Og skulle noen ta noe, så hadde jeg forhåpentligvis noe igjen et sted. Men har du tips om oppbevaring om man ikke har med seg sekk? Anonymkode: 3e672...d45 Kjøp sånn treningsbelte (ala det her https://www.johaug.com/no-no/carrier-løpebelte/210662.html?dwvar_210662_color=TBLCK&dwvar_210662_size=M%2FL&cgid=86943 ) og ha under klærne😄 Anonymkode: 2f982...eed
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #13 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 12.09): Ja der er litt forskjellig. Men står litt lite info syntes jeg, sånn egentlig Anonymkode: 3e672...d45 Det står lite om det som ikke er spesielt turistisk akkurat fordi de ikke ønsker at det skal være så lett å finne, det bor jo mange fast på øyene og det er nok godt å ha litt fred for masseturismen. Men med litt detektivarbeid både på forhånd og når du kommer dit kan føre deg til mange spesielle opplevelser. Oppfordrer deg til å forsøke å lære deg noen ord på Spansk, å si "yo quiero un café, por favor" elller "me gustaría un café, por favor" høres bedre ut enn bare "un café, por favor". For eksempel. Café Americano er forøvrig en vanlig kopp svart kaffe, Café normal er en liten en. I dag er Google translate lett tilgjengelig, når jeg skal handle noe jeg ikke vet navnet på så oversetter jeg ofte ordet først sånn at jeg kan spørre uten å måtte stå å stamme. Jeg begynner å kunne språket litt nå men er fortsatt en noob så det blir litt famling. De fleste snakker nok engelsk altså, spesielt på Gran Canaria (jeg har aldri vært der, men på andre øyer og på fastlandet) -men utenfor turistområdene så er det ikke så sikkert, og eldre mennesker spesielt, gjør gjerne ikke det. Håper du får en fin ferie! Anonymkode: 3e6a2...ff4 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #14 Skrevet 18. desember 2022 Du kan dra på storbyferie Sitat Las Palmas er en skikkelig storby. Forskjellene fra nordmenns favorittområder Arguineguin og Puerto Rico er mange, klima ett av dem. Det er en kjøligere værtype her, og regnskurene er det kort mellom på vinterstid. Mange turister sverger likevel til denne delen av Gran Canaria. Borte er norske menyer og norske fraser, her snakkes det spansk. Restaurantene er mange og ulike, og kulturtilbudet er stort. Gamlebyen er perfekt for rusleturer – her får du god oversikt og sett det viktigste på kort tid. https://www.aftenposten.no/reise/i/GGrpKm/paa-storbyferie-i-syden Gamlebyen Vegueta i Las Palmas er verdt et besøk (klikk videre på linkene for de ulike severdighetene) https://www.expedia.no/Vegueta.dx6281539 Mye god tapas, og generelt mat- og kulturopplevelser. Anonymkode: 894e2...600
LiseTV Skrevet 18. desember 2022 #15 Skrevet 18. desember 2022 Jeg bruker å ha bankkort og viktige ting i liten veske som hanger på halsen og under kjolen. Håmdvesken harjeg bare litt kontanter , sminke og andre ting som jeg tåler å miste.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #16 Skrevet 18. desember 2022 Har leid bil der tre ganger og det er ikke noe problem å kjøre. Kjempegode veier og rolig trafikk. Leid gjennom et firma som heter Cicar. Veldig glad vi har hatt bil. Anonymkode: df7bf...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå