AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Del Skrevet 12. desember 2022 Hei. Jeg har leid ut huset mitt for 2 år siden.. og leid et nytt større hus for oss selv. Leien er 3 år. Nå skal husleier her keg bor ha igjen huset om 3mnd og jeg må da flytte tilbake til mitt eget hus om 3mnd. Hvis jeg sender oppsigelse Nå, dvs at leietaker kan bo der januar,gebruar og mars? Og må flytte ut innen mars ikke sant? Jeg selv må flytte ut herfra innen mars. Jeg har nå lastet ned og printet ut et oppsigelse ark som jeg skal fylle ut. Det jeg lurer på er leveringen. Det sies at man bør ikke levere på mail da leietaker kan si at han ikke har mottatt den. Men jeg ser det samme problemet med posten. Hvis jeg leverer det til posten så kan han også si at han ikke har fått den. Det gamle huset mitt er 5min unna, så jeg kunne bare putte oppsigelsen i postkassen. Men hvordan får jeg bevist at jeg har levert den til den datoen? Noen ideer? Må si at jeg er engstelig da leietakeren er veeldig glad i huset og vil ikke flytte derfra. Jeg vil ikke sparke han ut, men om jeg ikke gjør det,har vi ikke noe sted å bo. Anonymkode: 56c33...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Del Skrevet 12. desember 2022 Du leverer i postkassa. Sender så melding og e-post om at du har sendt og ønsker tilbakemelding på at den er mottatt innen «dato». Anonymkode: 8d91e...17d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 12. desember 2022 #3 Del Skrevet 12. desember 2022 Lever i postkassa, med en mail som bekrefter at du har sendt oppsigelse. Om du tror leietaker vil nekte for å ha mottatt noe, så enten be om bekreftelse, eller send rekommandert. Om du sier opp leietaker nå, og det er tre måneder oppsigelsestid, så kan leietaker bo der januar, februar og mars. Leietaker må da være ute i løpet av mars, innen 1 april. Ikke innen mars. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Del Skrevet 12. desember 2022 Hva hvis jeg sender mld og han ringer meg for å høre hvorfor jeg sier opp osv. Og jeg forklarer. Osv. Og avslutter samtalen. Han bekrefter da at han har mottatt den ved å snakke om den. Men det holder jo ikke? Skal jeg be om en bekreftelse på sms? Og hvis han ikke vil sende bekreftelse? Off. Dette er vanskelig. Han blir veldig overrasket da leieperioden er til januar 2024. Og kanskje sint. Anonymkode: 56c33...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Del Skrevet 12. desember 2022 send rekommandert i posten. Eller møt opp på døra og snakk med leietaker. Anonymkode: e3100...9b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): send rekommandert i posten. Eller møt opp på døra og snakk med leietaker. Anonymkode: e3100...9b1 Sende rekommandert: han kan velge ikke hente den? Møte opp: ja kan det,men får ikke bekreftet at han har fått den. Han kan si han ikke fikk den eller vi ikke har møttes. Anonymkode: 56c33...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 12. desember 2022 #7 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hva hvis jeg sender mld og han ringer meg for å høre hvorfor jeg sier opp osv. Og jeg forklarer. Osv. Og avslutter samtalen. Han bekrefter da at han har mottatt den ved å snakke om den. Men det holder jo ikke? Skal jeg be om en bekreftelse på sms? Og hvis han ikke vil sende bekreftelse? Off. Dette er vanskelig. Han blir veldig overrasket da leieperioden er til januar 2024. Og kanskje sint. Anonymkode: 56c33...952 Vil han ikke sende bekreftelse, så sender du oppsigelsen rekommandert. Om han velger ikke hente det ut, så har han fortsatt mottatt oppsigelsen. Litt samme som om man får fakturaer, så har man fortsatt fått dem selv om man kaster dem i peisen uten å åpne. Men de færreste leietakere vil være så kjipe at de nekter for å ha mottatt en oppsigelse. Joda, det er noen som oppfører seg som møkkafolk, men har du noen som helst grunn til å anta at leietakeren din er blant de kjipeste som finnes? Ja, det finnes leietakere som nekter for å ha mottatt oppsigelse, det finnes leietakere som nekter betale husleie, raserer boligen, eller nekter flytte ut. Men det er veldig få av dem, i forhold til de som holder seg til kontrakten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Del Skrevet 12. desember 2022 Skriv i oppsigelsen at den blir levert i posten og på e-post til adresse: [email protected] etter du har levert brevet i postkassen, sender du oppsigelsen på e-post. Også kan du i tillegg sende en sms og gi beskjed. Da kan du tydelig bevise at den med størst sannsynlighet har kommet frem. Du må begrunne oppsigelsen, så da skriver du at årsak til oppsigelsen er at du trenger å bo der selv. også må du huske å ta med at leietaker har rett til å protestere. Uten dette er ikke oppsigelsen gyldig Anonymkode: 3d993...3cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg har leid ut huset mitt for 2 år siden.. og leid et nytt større hus for oss selv. Leien er 3 år. Nå skal husleier her keg bor ha igjen huset om 3mnd og jeg må da flytte tilbake til mitt eget hus om 3mnd. Hvis jeg sender oppsigelse Nå, dvs at leietaker kan bo der januar,gebruar og mars? Og må flytte ut innen mars ikke sant? Jeg selv må flytte ut herfra innen mars. Jeg har nå lastet ned og printet ut et oppsigelse ark som jeg skal fylle ut. Det jeg lurer på er leveringen. Det sies at man bør ikke levere på mail da leietaker kan si at han ikke har mottatt den. Men jeg ser det samme problemet med posten. Hvis jeg leverer det til posten så kan han også si at han ikke har fått den. Det gamle huset mitt er 5min unna, så jeg kunne bare putte oppsigelsen i postkassen. Men hvordan får jeg bevist at jeg har levert den til den datoen? Noen ideer? Må si at jeg er engstelig da leietakeren er veeldig glad i huset og vil ikke flytte derfra. Jeg vil ikke sparke han ut, men om jeg ikke gjør det,har vi ikke noe sted å bo. Anonymkode: 56c33...952 Hvis husleieavtalen du har med din leietager sier at det er tre måneders oppsigelsestid, må leietageren din være ute innen utgangen av mars dersom de får oppsigelsen før 1. januar. Anonymkode: 68903...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå