Gå til innhold

Hvorfor er det så mye dyrere på apotek i fysisk butikk enn på nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier å bestille på nettet gjennom klikk og hent, så ligger det klart til henting i butikken etter en times tid. Nå for tiden går det mye Locobase til babyen, og den kjøper jeg med klikk og hent til 50-60 kroner. Var innom apoteket i går og sjekket hylleprisen, og da kostet samme tuben med Locobase 150 kr 😅 Vet det finnes mange flere eksempler også. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 31c12...2d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte i butikken sist jeg selv oppdaget dette. Da sa de at det er annen konkurranse på nett og derfor må de sette ned prisene på nett. Selv om jeg syns det er forståelig grunn så syns jeg hele greia er idiotisk egentlig så det blir kun klikk og hent nå. 

Anonymkode: e2efb...60c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg spurte i butikken sist jeg selv oppdaget dette. Da sa de at det er annen konkurranse på nett og derfor må de sette ned prisene på nett. Selv om jeg syns det er forståelig grunn så syns jeg hele greia er idiotisk egentlig så det blir kun klikk og hent nå. 

Anonymkode: e2efb...60c

Det gir mening, ja. Takk for svar 😊 Kjøper aldri noe på apoteket uten klikk og hent lenger jeg heller.

Skrevet

Fordi at når du går fysisk på apoteket, er du allerede syk og driter i prisene. De vet å utnytte dette.

Anonymkode: 3232d...570

• Liker 4
Skrevet

Sånn er det i bokhandler også. De gir 12% rabatt på nett (max av hva de har lov til), men fullpris i butikk. 

Anonymkode: 4aa8f...2bd

• Liker 2
Skrevet

Er veldig vanlig i nettbutikker uansett varetyper. Sportsbutikker, bokhandel, leketøy f.eks.

Har gjerne tilbud på klikk og hent, men fullpris på samme vare i butikken.

Lokker jo folk inn i nettbutikken deres, hvor det er fort å la seg friste

Anonymkode: a7e6f...e2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg pleier å bestille på nettet gjennom klikk og hent, så ligger det klart til henting i butikken etter en times tid. Nå for tiden går det mye Locobase til babyen, og den kjøper jeg med klikk og hent til 50-60 kroner. Var innom apoteket i går og sjekket hylleprisen, og da kostet samme tuben med Locobase 150 kr 😅 Vet det finnes mange flere eksempler også. Hvorfor er det sånn?

Det er grunnen til at de fleste som eier apotek her til lands er mangemillionærer. Og grunnen til at de selger dyrt er at det er såpass mange idioter i dette landet som innbiller seg at apotek ikke er den dyreste butikken som finnes.

Anonymkode: 100f0...826

Skrevet

Det er slik med Apotek 1. Du sparer flesk på klikk og hent om du så kjøper paracet, bilsyketabletter, canesten, angrepille, luseshampoo, ormekur..

Verst av alt så er det jo faktisk mer arbeid for de ansatte som må gå og finne varen, gjøre den klar, sende deg en sms, slå den ut av systemet osv enn det er om man stiller opp på apoteket, finner varen selv og går til skranken for å betale den..

Det burde vært motsatt..

Anonymkode: 82851...c20

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...