Polyester Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Jeg er så heldig at jeg fikk en Kenwood Chef XL i bursdagsgave og samboeren ønsker seg juicer-tilbehør til denne. Jeg ble sittende i går og se at det er MASSE tilbehør til Kenwood. Jeg har aldri hatt kjøkkenmaskinen før så det var spennende å se 😃 Jeg lurer egentlig bare på, hva slags tilbehør har dere og har dere brukt det mye? Er det noen must haves?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Blant det som er mye brukt; pastarulle, foodprosessor (alt fra paideiger, til å skive agurk, til å raspe gulrøtter), kjøttkvern (til fiskekaker), knivenhet med flere glass med lokk (paste, curry, pesto og alt slikt) Bruker ikke; rørespade (bare søl, stopper bare maskinen og rører selv en gang). Bollelokk. Blender (jeg bruker bare stavmikseren - mindre oppvask), Kan heller ikke se for meg at jeg trenger rivjern eller grønnsakskutter når jeg har foodprosessoren med tilbehør. Anonymkode: b8986...e09 2
Polyester Skrevet 12. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Blant det som er mye brukt; pastarulle, foodprosessor (alt fra paideiger, til å skive agurk, til å raspe gulrøtter), kjøttkvern (til fiskekaker), knivenhet med flere glass med lokk (paste, curry, pesto og alt slikt) Bruker ikke; rørespade (bare søl, stopper bare maskinen og rører selv en gang). Bollelokk. Blender (jeg bruker bare stavmikseren - mindre oppvask), Kan heller ikke se for meg at jeg trenger rivjern eller grønnsakskutter når jeg har foodprosessoren med tilbehør. Anonymkode: b8986...e09 Jeg har veldig lyst på foodprocessor og til pesto/hummus. Hva heter knivenheten du nevner?
Arkana Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Jeg har bare food processor og blender og begge brukes en del. Stavmikser kan ikke erstatte blender. Å bruke stavmikser på f.eks. smoothies med frossen frukt og bær går ikke og jeg synes uansett det er både enklere og mindre søl å helle en suppe i blenderen og kjøre den glatt på fem sekunder enn å drive med stavmikser oppi gryten. Ellers bruker jeg alle de ulike vispene til kjøkkenmaskinen, kanskje med unntak av folderedskapet. Eltekroken brukes til gjærdeiger, K-vispen til tykkere kakerører (særlig de hvor man begynner med å røre smør og sukker hvitt), ballongvisp til å piske fløte, eggedosis, marengs og andre lette rører og fleksivispen til kakerører som bare skal mikses sammen. Hvilket annet tilbehør du har bruk for kommer jo an på hva slags mat du lager og hvorvidt du har apparater for dette fra før. For meg er kjøkkenmaskinen viktigst til å bake og så er alt det andre en bonus. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Bruker detvsom hyllefyll i garasjen. Har kjøpt KA istedenfor som er mye bedre i bruk. Ang. juicer som følger med hadde jeg hellet kjøpt en frittstående,de er bedre. Anonymkode: 22712...5c6
Polyester Skrevet 12. desember 2022 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2022 Arkana skrev (4 minutter siden): Hvilket annet tilbehør du har bruk for kommer jo an på hva slags mat du lager og hvorvidt du har apparater for dette fra før. For meg er kjøkkenmaskinen viktigst til å bake og så er alt det andre en bonus. Enig med deg! Jeg har lenge hatt et minimalistisk kjøkken og synes det er spennende nå med et redskap som kan brukes til mange ting! Jeg er veldig glad i å lage mat i tillegg til å bake og har laget mye godt med kun det mest nødvendige av utstyr. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bruker detvsom hyllefyll i garasjen. Har kjøpt KA istedenfor som er mye bedre i bruk. Ang. juicer som følger med hadde jeg hellet kjøpt en frittstående,de er bedre. Anonymkode: 22712...5c6 Det følger ikke med men man kan kjøpe det som tilbehør. Ønsker ikke å ha ting som ikke har mer enn ett bruksområde, derfor er kjøkkenmaskinen noe som passer godt inn på mitt kjøkken.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 Arkana skrev (1 time siden): Jeg har bare food processor og blender og begge brukes en del. Stavmikser kan ikke erstatte blender. Å bruke stavmikser på f.eks. smoothies med frossen frukt og bær går ikke og jeg synes uansett det er både enklere og mindre søl å helle en suppe i blenderen og kjøre den glatt på fem sekunder enn å drive med stavmikser oppi gryten. Ellers bruker jeg alle de ulike vispene til kjøkkenmaskinen, kanskje med unntak av folderedskapet. Eltekroken brukes til gjærdeiger, K-vispen til tykkere kakerører (særlig de hvor man begynner med å røre smør og sukker hvitt), ballongvisp til å piske fløte, eggedosis, marengs og andre lette rører og fleksivispen til kakerører som bare skal mikses sammen. Hvilket annet tilbehør du har bruk for kommer jo an på hva slags mat du lager og hvorvidt du har apparater for dette fra før. For meg er kjøkkenmaskinen viktigst til å bake og så er alt det andre en bonus. Jeg lager både smoothies, supper, og pureer. Har imidlertid en Bamix, så den er mer enn kraftig nok. Skyller bare stavmikser og legger den tilbake i skuffa, så er mye mindre søl og oppvask enn en blender, og tar mye mindre plass i skuffa. Anonymkode: b8986...e09
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Polyester skrev (1 time siden): Jeg har veldig lyst på foodprocessor og til pesto/hummus. Hva heter knivenheten du nevner? Kenwood minichopper. Har en knivdel, og fire glass med lokk. Er hyppig i bruk. Da jeg tittet inn i skapet kom jeg på at jeg også har juice-delen. Den er veldig god til fersk appelsinjuice, og annen sitrus. For juiceren vil fjerne alt fruktkjøtt fra denne typen frukt. Anonymkode: b8986...e09
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 Bruker den bare til baking. Gjærdeiger, og pisking av ting, og småkaker typ hard deig som er tung å ta for hånd. Jeg har blender, men bruker den aldri. Foodprocessor har jeg fra før, sånn som tilbehør til stavmikser. Mye enklere å dra frem enn den svære kenwood-saken. Anonymkode: f5f56...7d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå