Gå til innhold

Har alle barn foreldre med til Lucia-feiring i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har fri i dag, men orket ikke stå opp så tidlig. Tidenes mor jeg vel 🤪

Anonymkode: fd30f...a4c

men da var jo ikke barnet ditt der heller så slapp å være trist og alene.

Anonymkode: 944ec...ce1

Skrevet
Bellaaa skrev (4 timer siden):

Min startet i barnehagen i 2020, og har ikke hatt Lucia feiring i 2020 eller 2021, så jeg kan jo ikke da vite om de skal ha noe feiring den datoen, og ikke går jeg å tenker over at det er Lucia den datoen heller.  

Det er jo pga corona

Anonymkode: 972d0...617

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sønnen min hadde ingen tilstede under Luciafeiringen i dag. Jeg et helt alene med ham, og vi har ingen familie som kunne komme heller. Ja, det var litt trist for meg, men sånn blir det noen ganger da jeg jobber fra kl 8-16 uten mulighet for flexitid. 

Det viktigste er tross alt at jeg jobber for å forsørge ham, og det nekter jeg å ha dårlig samvittighet for.

Anonymkode: 2c5ee...7d4

Var vel mest trist for ungen og ikke deg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sønnen min hadde ingen tilstede under Luciafeiringen i dag. Jeg et helt alene med ham, og vi har ingen familie som kunne komme heller. Ja, det var litt trist for meg, men sånn blir det noen ganger da jeg jobber fra kl 8-16 uten mulighet for flexitid. 

Det viktigste er tross alt at jeg jobber for å forsørge ham, og det nekter jeg å ha dårlig samvittighet for.

Slapp av jeg satt med han på fanget når han gråt og lurte på hvor du var, prøvde så godt jeg kunne forklare han at du ikke hadde mulighet og være der for han fordi det viktigste er at du er på jobb slik at du kan forsørge han, vet ikke helt om han forsto men ga seg å grøte etter et par timer.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

men da var jo ikke barnet ditt der heller så slapp å være trist og alene.

Jo, faren leverte på vei til jobb 🙈

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 10.06):

I morgen er alle foreldre invitert til Lucia-feiring i barnehagen med Lucia-tog kl.08:15 og påfølgende kaffe og lussekatter.

Dere som er vant med denne type arrangemanger: Har hvert barn med minst en forelder som kommer og ser på? Hva gjør dere som har lite fleksible jobber og ikke bare kan ta fri? 

Anonymkode: 2e497...6c0

Ja, akkurat lucia er 13.12 hvert eneste år, sp forutsigbar at der bør en eller annen klare å stille! Men kan være besteforeldre også, viktigst for barnet å ikke stå alene blant alle som har noen der…

Anonymkode: 5230a...372

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 10.15):

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Pappaen stiller ikke, og jeg har psykolog-time midt i Lucia-feiringen. 

Anonymkode: 45086...c20

Si hvert fall i fra til barnet og barnehagen, så vet de at hen trenger et fang eller litt ekstra oppsyn 😊(Så fort foreldrene er i barnehagen så har ikke de ansatte ansvaret for barnet). 

Anonymkode: 4d7a9...e7b

Skrevet

Her har noe endret seg. Da jeg først hadde barn i barnehage på nittitallet, var det ingen dramatikk i at noen (mange!) barn ikke hadde foreldre med. Det var snakk om en sykehusbarnehage, leger og helsepersonell kan ikke bolse jobben bare for å sitte og spise lussekatter. 
Nå virker det å være en selvfølge at alle har med seg noen. Vet ikke helt hva det sier om samfunnsutviklinga.

Har bare stilt på luciaarrangement hvis vi har hatt turnusfri, har ikke fått fri for sånt. Men barna mine har flere ganger gått lucia-opptog på institusjonen jeg jobber, så har fått sett de der. 

Skrevet
Bacteria skrev (1 minutt siden):

Her har noe endret seg. Da jeg først hadde barn i barnehage på nittitallet, var det ingen dramatikk i at noen (mange!) barn ikke hadde foreldre med. Det var snakk om en sykehusbarnehage, leger og helsepersonell kan ikke bolse jobben bare for å sitte og spise lussekatter. 
Nå virker det å være en selvfølge at alle har med seg noen. Vet ikke helt hva det sier om samfunnsutviklinga.

Har bare stilt på luciaarrangement hvis vi har hatt turnusfri, har ikke fått fri for sånt. Men barna mine har flere ganger gått lucia-opptog på institusjonen jeg jobber, så har fått sett de der. 

Det sier vel at vi har blitt flinkere å sette barn i fokus?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slapp av jeg satt med han på fanget når han gråt og lurte på hvor du var, prøvde så godt jeg kunne forklare han at du ikke hadde mulighet og være der for han fordi det viktigste er at du er på jobb slik at du kan forsørge han, vet ikke helt om han forsto men ga seg å grøte etter et par timer.

Godt å vite at du er et slikt varmt og omsorgsfullt menneske! Fantastisk at du gjør den jobben du får betalt for i barnehagen 😊

Men kanskje du få deg briller, for han sang og smilte på hele videoen jeg fikk tilsendt...

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det sier vel at vi har blitt flinkere å sette barn i fokus?

Eller ev at barna ikke blir realitetsorientert på at mor og far har en jobb, og av og til er den viktig. Det og er læring for livet. 
Men enig i at det er kjipt for barnet hvis alle andre har noen av sine der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo, faren leverte på vei til jobb 🙈

Du tuller nå?

Anonymkode: 32cfe...c90

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tuller nå?

Anonymkode: 32cfe...c90

Nei, hvorfor skulle jeg gjort det?

• Liker 1
Skrevet

I dag satt jeg og tre andre foreldre å så på 9 barn synge Lucia i barnehagen. Storbarnsavd. Mange syke barn, få voksne til stede..

Anonymkode: b4a93...e56

• Liker 2
Skrevet

Oi, visste ikke at denne feiringen var så viktig. Her er det som skjer at førskolebarna går på besøk til småbarna (der min sønn er). Jeg og sønnen kom for sent til hele sangtoget (leverer kl ni), og tenkte ikke at dette var noe stort å gå glipp av..

Anonymkode: a25e5...540

Skrevet

Hvorfor i alle dager legges det opp til alle disse sammenkomstene i barnehage og skole i vanlig arbeidstid? Det er lucia, påskefrukost, julefrukost, sommeravslutning, juleavslutning. Det er hyggelig og fint det, men man må jo tenke på at man setrer barn med foreldre som ikke kan avspasere/ta fri på alle disse tilstelningene, i en vanskelig situasjon. Tenk på barna! Det holder med en avslutning på slutten av dagen en gang i året.

Anonymkode: dea49...77e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

I dag satt jeg og tre andre foreldre å så på 9 barn synge Lucia i barnehagen. Storbarnsavd. Mange syke barn, få voksne til stede..

Anonymkode: b4a93...e56

Det er ofte sånn virkeligheten er. Mange som ikke bare kan komme for sent eller dra fra jobb. 

Anonymkode: ecb93...d48

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, Bellaaa said:

Du kan ikke bare anta at folk har visst det lenge. 

Vi fikk vite det når de sendte ut månedsplan 1 desember. Så vil ikke si at to uker før er så lenge! 

På tide å melde seg på livet til barnet da. Spør eller send en epost, be om datoer på forhånd - finn ut av det lenge før og sett av datoene. 

Anonymkode: eb7e2...dd0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

To foreldre kom ikke her. Ene paret  hadde glemt det og andre vet jeg ikke. Litt trist for barna. 

At det er så mange ting man skal møte på i bhg, det stemmer ikke altså. Nå har alt blitt avlyst siden 2020, dette er første arrangementet i vår by i alle fall siden nedstengning og kohorter. 

Anonymkode: aa7ca...a78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To foreldre kom ikke her. Ene paret  hadde glemt det og andre vet jeg ikke. Litt trist for barna. 

At det er så mange ting man skal møte på i bhg, det stemmer ikke altså. Nå har alt blitt avlyst siden 2020, dette er første arrangementet i vår by i alle fall siden nedstengning og kohorter. 

Anonymkode: aa7ca...a78

Hvordan vet du det? Hos oss er det lucia, påskefrukost, julefrukost, sommeravslutning. I tillegg er det tradisjon med en «forestilling» i året med innslag fra alle avdelingene.

Anonymkode: dea49...77e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...