AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 I morgen er alle foreldre invitert til Lucia-feiring i barnehagen med Lucia-tog kl.08:15 og påfølgende kaffe og lussekatter. Dere som er vant med denne type arrangemanger: Har hvert barn med minst en forelder som kommer og ser på? Hva gjør dere som har lite fleksible jobber og ikke bare kan ta fri? Anonymkode: 2e497...6c0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Sånn er det å ha barn, man MÅ stille opp. Anonymkode: ce92f...ac4 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Ja, man MÅ stille opp. Husker en gang det var et barn som ikke hadde foreldre som møtte opp til et lignende arrangement i vår barnehage. Hele tiden satt barnet på en ansatt sitt fang, gråt og ropte etter foreldrene. 😶 Anonymkode: 73d17...6f7 5 12 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Pappaen stiller ikke, og jeg har psykolog-time midt i Lucia-feiringen. Anonymkode: 45086...c20
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 99% har med forekdre Anonymkode: 32cfe...c90 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sånn er det å ha barn, man MÅ stille opp. Anonymkode: ce92f...ac4 På alt av påskelunsj og Lucia feiringen? Det går jo ikke for alle. Noen har jobber der man faktisk må være tilstede, man kan jo og bli syk. Noen er aleneforeldre. Anonymkode: 269ef...c3e 7 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Pappaen stiller ikke, og jeg har psykolog-time midt i Lucia-feiringen. Anonymkode: 45086...c20 Ikke alltid man kan få til å dra. Sånn er det bare. Anonymkode: 269ef...c3e 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Tidligere var alle foreldre invitert, men i fjor så endret bhg her det til kun foreldre til 5-åringene. Det er ikke obligatorisk oppmøte, men veldig koselig for barna at foreldre kommer for å se på. Anonymkode: eb1a1...48a 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 går an å sende en bestefar, en tante, en kjent nabo osv. Alle har vel oppført en person som kan hente i tilfelle noe skjer med foreldre? Jeg hadde med glede vært reservebestemor og stillt opp på slik.Finns mange ensomme eldre som har tid. Anonymkode: 9d5de...91a 15
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Det er vårt første år i barnehagen. Hos oss er alle foreldre invitert, og man kunne gjerne ta med søsken og besteforeldre. Jeg har heldigvis mulighet til å avspasere, for jeg føler på at jeg burde stille opp, selv om barnet ikke nødvendigvis skjønner at det er Lucia liksom. De minste går ikke i toget, men de pyntes jo likevel. Vi har to pensjonerte bestemødre som helt sikkert hadde dratt hvis far og jeg hadde hatt en jobb vi ikke kunne dratt fra. Anonymkode: 73484...067 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Det går an å sende med en besteforelder, tante, etc. Det viktige er at barnet har noen. Både pga det er sårt for barnet om ingen dukker opp. Men også fordi de ansatte i bhg som regel er veldig opptatte, og det er fullstendig kaos den dagen, og det derfor er greit om noen andre enn de ansatte kan ta seg av barnet... I vår bhg er det flere barn som som oftest har med besteforeldre og ikke foreldre på sånne ting (lucia, fn-dag, etc). Jeg har barn på to ulike avdelinger, og mannen kan ikke komme i år, så jeg skal være med ene barnet på deres avdeling, og mine foreldre skal være med andre barnet på hans avdeling. Anonymkode: aa368...21d 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): På alt av påskelunsj og Lucia feiringen? Det går jo ikke for alle. Noen har jobber der man faktisk må være tilstede, man kan jo og bli syk. Noen er aleneforeldre. Anonymkode: 269ef...c3e Avspassere, fri uten lønn el.lign. Anonymkode: ce92f...ac4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #13 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Pappaen stiller ikke, og jeg har psykolog-time midt i Lucia-feiringen. Anonymkode: 45086...c20 Hadde flyttet timen. Skal barnet ditt være den eneste uten et familiemedlem? Anonymkode: ce92f...ac4 20 1
Gjest EmKay Skrevet 12. desember 2022 #14 Skrevet 12. desember 2022 I barnehagen vår tar de høyde for at alle ikke har foresatte som kan, og disse barna får da ekstra oppmerksomhet av en dedikert ansatt. Vi har alle slike samlinger på slutten av dagen, da bhg føler det kan forstyrre resten av dagen for barna når alle rutiner blir brutt med det samme de kommer, og mitt inntrykk er at det for mange er enklere å justere slutten av arbeidsdagen fremfor starten av den. Vi har luciafeiring på onsdag kl 15, og både jeg og mannen stiller. Tidligere har han gjerne ikke kunnet da hans jobb ikke er like fleksibel som min, og da har jeg tatt med en bestemor eller bestefar. Hadde nok også spurt besteforeldre om de ønsket å delta for oss om ingen av oss foreldre hadde kunnet stille tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #15 Skrevet 12. desember 2022 Mine foreldre er begge døde og mannens foreldre bor i utlandet. Min søster er på jobb som alle andre, så desverre er det ikke alle som «bare» kan sende besteforeldre eller andre på slike arrangemanger. Anonymkode: 2e497...6c0 8 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #16 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Pappaen stiller ikke, og jeg har psykolog-time midt i Lucia-feiringen. Anonymkode: 45086...c20 psykologtime kan flyttes Anonymkode: 94b28...e75 13 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mine foreldre er begge døde og mannens foreldre bor i utlandet. Min søster er på jobb som alle andre, så desverre er det ikke alle som «bare» kan sende besteforeldre eller andre på slike arrangemanger. Anonymkode: 2e497...6c0 Nei, det er det selvfølgelig ikke alle som kan. Hvis verken du eller far kan stille opp så kan dere jo ikke det, og man får ikke gjort noe med det. Gi beskjed til barnehagen, så kan de kanskje passe på at barnet får litt ekstra med oppmerksomhet fra en ansatt, eller kanskje foreldrene til en venn. Hvor gammelt er barnet ditt? Såpass stort at du kan forklare hvorfor dere ikke kan komme, og at dere kan feire sammen etter barnehagen f.eks? Anonymkode: 73484...067 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): psykologtime kan flyttes Anonymkode: 94b28...e75 Ja, det er jo ingen hemmelighet at Lucia er 13. desember, juleavslutningen er da og da, påskelunsj osv. Å ikke legge sånne avtaler til disse tidspunktene er ikke så vanskelig. De som ikke kan få fri fra jobb eller bytte vakt er noe annet. Anonymkode: 73484...067 11
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #19 Skrevet 12. desember 2022 Huh, ikke noe Lucia-greier for foreldre i vår barnehage. Anonymkode: cb8ea...d19 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #20 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, det er det selvfølgelig ikke alle som kan. Hvis verken du eller far kan stille opp så kan dere jo ikke det, og man får ikke gjort noe med det. Gi beskjed til barnehagen, så kan de kanskje passe på at barnet får litt ekstra med oppmerksomhet fra en ansatt, eller kanskje foreldrene til en venn. Hvor gammelt er barnet ditt? Såpass stort at du kan forklare hvorfor dere ikke kan komme, og at dere kan feire sammen etter barnehagen f.eks? Anonymkode: 73484...067 Barnet er 4 1/2 år. Prøvde å snakke litt om det i morges. At vi kanskje ikke fikk til å komme. Virket ikke som barnet helt forstod hva jeg snakket om. Anonymkode: 2e497...6c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå