AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Del Skrevet 12. desember 2022 Har du noen gode tips til kalde middagsretter, som er sunne og gode? Bør passe til barnefamilier☺️ Tips mottas med stor takk 😊 Anonymkode: 3facf...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 12. desember 2022 #2 Del Skrevet 12. desember 2022 Wraps kan lages med noe så enkelt som ost og skinke i, eller bønner/linser fra boks, eller noe protein som ikke må være varmt. Ta det en har av grønt. Vet en del liker fiskekaker på skiven. Kalde altså. Type og tilbehør avgjør nok hvor sunt det er, men enkelt. Om du har rester av pasta kan du lage pastasalat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 12. desember 2022 #3 Del Skrevet 12. desember 2022 Kalde som i «kan lages på forhånd med varme, men spises kaldt», eller som «kan lages uten å koke/steke hjemme»? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Del Skrevet 12. desember 2022 Vetatjegikkevet skrev (1 minutt siden): Kalde som i «kan lages på forhånd med varme, men spises kaldt», eller som «kan lages uten å koke/steke hjemme»? 😊 Mat som ikke må koke/ stekes ☺️ Anonymkode: 3facf...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vetatjegikkevet Skrevet 12. desember 2022 #5 Del Skrevet 12. desember 2022 Hmm, da har jeg ikke så mange tips i farten. Da jeg var uten komfyr en periode spiste jeg en del wraps og salat med enten ferdig grillet kylling, tunfisk eller bønnesalat og fetaost kaldt. Kjøleskapsgrøt (Google for oppskrifter) er ikke middag for meg, men kanskje verdt å sjekke ut. Ellers kan du lage ferske vårruller eller salat med vermicelli som du bare bløter i vann. Da kan ferdig tofu, kokte reker eller salmalaks fungere som protein. Siste jeg kommer på er mest sommermat kanskje, men for eksempel ferdig potetsalat, spekemat og røkelaks med brød til. Men blir mye som må kjøpes ferdig her, og ikke særlig sunt. Råkostsalater, salat med kikerter, broccolisalat er ting du kan Google etter, men jeg hadde nok hatt problemer med å basere middagene mine på det alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Del Skrevet 12. desember 2022 Hvorfor må middagen være kald? Hvorfor skal den ikke kokes eller stekes? Om du pusser opp kjøkkenet hadde jeg anskaffet en mikrobølgeovn eller airfryer pluss en kokeplate. Anonymkode: 3850f...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvorfor må middagen være kald? Hvorfor skal den ikke kokes eller stekes? Om du pusser opp kjøkkenet hadde jeg anskaffet en mikrobølgeovn eller airfryer pluss en kokeplate. Anonymkode: 3850f...cec For å spare strøm frem til jul…. Anonymkode: 3facf...472 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Del Skrevet 12. desember 2022 Sommerruller Wraps Salater Sushi kalde fiskekaker i pita Anonymkode: 17abd...68d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mat som ikke må koke/ stekes ☺️ Anonymkode: 3facf...472 Sparer på strøm? Vi tenkte akkurat på det samme… jeg ser på strøm forbruk i appen min at middag koke/stekeovn selv enkle middager drar mye strøm. Anonymkode: 527f9...348 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): For å spare strøm frem til jul…. Anonymkode: 3facf...472 Du kan evt lage maten sen på kvelden når strømmen er litt bedre pris, så den bare må varmes raskt eller spises kald. Feks oppvarmet pasta i mikro tar mye mindre strøm enn du bruker på å steke kjøttdeig, lage saus, koke pasta (det kan du gjøre kvelden/natten før og sette det i kjøleskap). Evt hva med å ta med maten ut? Fyre opp grill eller bål og varme/steke pølser/karbonader på bål. Anonymkode: 527f9...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Del Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sparer på strøm? Vi tenkte akkurat på det samme… jeg ser på strøm forbruk i appen min at middag koke/stekeovn selv enkle middager drar mye strøm. Anonymkode: 527f9...348 Ja, det tar nok mer strøm enn det mange tror. Bålpanne og kullgrill har vi jo, så det kan vi absolutt bruke. Legge ting i folie ☺️ Det synes nok barn er koselig også😊 Anonymkode: 3facf...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå