AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Situasjonen er som følger. - Tinder gir få matches, ytterst få som svarer og vil møtes. - Venner vil ikke dra ut lenger, mange er i etableringsfasen og det holder med en fest med jobben i ny og ne. - Jobben min er så og si kun menn - Røde Kors virker ut til å være dominert av menn i samme alder som har hatt akkurat samme tanke om at det kanskje kan være noen jenter der - DNT virker ut til å være dominert av folk som er minst 5+ år eldre, og ofte i helt annen livssituasjon (mange veldig ålreite folk, men lite jenter på egen alder) Jeg aner egentlig ikke hvor jeg bør gå nå for å finne damer. Føler situasjonen kunne vært annerledes om jeg f.eks. bodde i Oslo, men bor jo i en av de større norske byene. Er en oppegående fyr, men føler jeg har ingen sosiale arenaer hvor jeg jevnlig møter jenter. Føler jeg må finne noen i løpet av de neste årene om jeg skal klare å finne noen uten egne barn fra før, og som jeg kan stifte familie med på sikt. Har vurdert å slenge meg med på noen av studentforeningene som åpner for folk som ikke er studenter, men føler det er litt på kanten, (selv om jeg jo er nærmere de i alder og livssituasjon enn f.eks. de jeg har møtt i DNT). Tips til hvor jeg kan dra for å møte jenter i det virkelige liv? Eller bør jeg akseptere nederlaget og forbli alene for alltid? Tips til hvordan få en vennegjeng som liker å dra ut tas også imot med glede. Tror mye av problemet hadde vært løst om folk ville dra ut fremfor å henge med dama 90% av tiden. Anonymkode: 19456...5d5 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Kjæresten min er på din alder og fant meg via online gaming. Finn deg en ny hobby? Idrett? Ellers, har du en god tinderprofil da? Kvalitetsbilder hvor du ser blid og omgjengelig ut? Anonymkode: 863d7...3c8 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Kjæresten min er på din alder og fant meg via online gaming. Finn deg en ny hobby? Idrett? Ellers, har du en god tinderprofil da? Kvalitetsbilder hvor du ser blid og omgjengelig ut? Anonymkode: 863d7...3c8 Tinderprofilen er egentlig ikke så nøye med. Begrenset hvor bra det kan bli. Mest interessert i å møte folk irl da jeg typisk har møtt de beste jentene der. Driver en del med klatring og buldring, i hovedsak via DNT, men intet hell... Hører folk nevne dansing, men dansing får jeg virkelig ikke til. Og jeg tror det er best om man faktisk liker aktiviteten man drar på, og ikke kun er der for å møte damer. Anonymkode: 19456...5d5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tips til hvor jeg kan dra for å møte jenter i det virkelige liv? Eller bør jeg akseptere nederlaget og forbli alene for alltid? Anonymkode: 19456...5d5 Ja når du har den innstillingen der så kanskje det er best! Anonymkode: f8a8d...47e 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Hva med å engasjere deg i politikk? Anonymkode: 0444c...225
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Situasjonen er som følger. - Tinder gir få matches, ytterst få som svarer og vil møtes. - Venner vil ikke dra ut lenger, mange er i etableringsfasen og det holder med en fest med jobben i ny og ne. - Jobben min er så og si kun menn - Røde Kors virker ut til å være dominert av menn i samme alder som har hatt akkurat samme tanke om at det kanskje kan være noen jenter der - DNT virker ut til å være dominert av folk som er minst 5+ år eldre, og ofte i helt annen livssituasjon (mange veldig ålreite folk, men lite jenter på egen alder) Jeg aner egentlig ikke hvor jeg bør gå nå for å finne damer. Føler situasjonen kunne vært annerledes om jeg f.eks. bodde i Oslo, men bor jo i en av de større norske byene. Er en oppegående fyr, men føler jeg har ingen sosiale arenaer hvor jeg jevnlig møter jenter. Føler jeg må finne noen i løpet av de neste årene om jeg skal klare å finne noen uten egne barn fra før, og som jeg kan stifte familie med på sikt. Har vurdert å slenge meg med på noen av studentforeningene som åpner for folk som ikke er studenter, men føler det er litt på kanten, (selv om jeg jo er nærmere de i alder og livssituasjon enn f.eks. de jeg har møtt i DNT). Tips til hvor jeg kan dra for å møte jenter i det virkelige liv? Eller bør jeg akseptere nederlaget og forbli alene for alltid? Tips til hvordan få en vennegjeng som liker å dra ut tas også imot med glede. Tror mye av problemet hadde vært løst om folk ville dra ut fremfor å henge med dama 90% av tiden. Anonymkode: 19456...5d5 Det er på en måte mellom barken og veden, for et stadig økende antall menn, og det er ikke bra i det hele tatt. På et tidspunkt, vil dette brutale sorteringssamfunnet der kun utseende- og økonomieliten leker og koser seg med et langt og godt liv, falle sammen, ettersom "avleiringer", - for å bruke et uttrykk fra faget geografi - er blitt så store at det vil føre til samfunnsrelaterte problemer. Og vi er der allerede nå, og det blir verre for hvert år. Kvinner forventer at mannen skal ha "riktige holdninger" til alt mulig nå for tiden, og er man ikke god nok likevel, så fortjener mannen å isoleres og dø alene. Du må på en måte ha riktige og tolerante holdninger, samtidig som du får slengt ydmykende avslag i trynet på rekke og rad. I tilfelle man tilter mot høyresiden politisk sett, siden en del menn gjør det i større grad nå - gjerne fyret opp av frustrasjon og den sosiale- og økonomiske utviklingen i samfunnet der en del faller utenfor. (Mannsutvalget skal se på dette frem til våren 2024 og presentere nye forslag). Nederlag er et faktum hvis du har dårlig helse og ikke minst dårlig økonomi. Altså en tilstand som gjør at du har det svært vanskelig for å "oppgradere" deg selv økonomisk sett, i og med at helsa di, og eventuelle diagnoser eller mangel på intelligens kommer i veien. Men hvis du fortsatt har noenlunde helsa på din side, og helt gjennomsnittelig IQ uten noen alvorlige diagnoser, så er det fortsatt håp, men det er bare å gi opp norske kvinner. Da er det bedre å rette blikket mot andre europeiske land, og finne en kjæreste der fra. Når man er dømt til å "jakte" etter damer på Tinder og DNT, så er dette svært begrensede arenaer for vanlige folk. Det er en her som nevnte politikk. Ja, det går an å finne ei dame teoretisk sett, innenfor aktiviteter til det partiet dere begge stemmer på og engasjerer dere i, men det forutsetter likevel at de aktuelle damene må være ledige og ikke minst, finne deg "interessant" nok til det å stifte familie. Dog er oddsene store uansett for at det ender opp med skilsmisse hvis du finner ei dame her i landet, selv om dere hadde hatt like verdier politisk sett. Til slutt, så har man det ene valget når det gjelder religiøse organisasjoner og prøve å finne dame der, men regner med at du ikke er religiøs, så det er ikke bare bare å komme inn i et religiøst miljø i Norge og "prøve å finne damer" der. Der er det nok også et flertall av menn eller en mer fast struktur som gjør at kvinnene allerede er i et forhold uansett. Så da er vi inne på det igjen med hvor mange kvinner er ledige innenfor den alderen du ser etter, og ikke hvor stort antall kvinner det er totalt sett innenfor en gitt, religiøs organisasjon. Som sagt, du bør begynne å se etter en dame fra et annet europeisk land og det bør ikke være et problem. Nå for tiden har vi mange til og med som kommer fra Ukraina, så hvis du finner ei derfra uten barn, så har du noe på gang. Dette funker om du har den psykiske og fysiske helsa med deg, i tillegg til enten grei økonomi eller mulighet til å ha en grei økonomi de neste årene. Anonymkode: f3eb9...b19 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 Har du prøvd andre datingplattformer enn Tinder da? Anonymkode: f7995...3bc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja når du har den innstillingen der så kanskje det er best! Anonymkode: f8a8d...47e Det var egentlig ment som tull, men ser at jeg kunne formulert det bedre. 30 minutter siden, AnonymBruker said: Har du prøvd andre datingplattformer enn Tinder da? Anonymkode: f7995...3bc Nei, ikke enda. Til deg som skrev det lengre innlegget: takk for et velformulert innlegg. Jeg føler meg ikke klar til å prøve lykken i utlandet helt enda. Jeg lever for fjellturer, og føler jeg måtte funnet noen fra en kultur hvor friluftsliv er høyt verdsatt. Er jo steder i utlandet det er tilfellet da, så kanskje det ikke er helt utelukket. Jeg har heldigvis god helse, høy utdanning med høy inntekt, i tillegg til at jeg er slank og har god helse. Jeg burde ha forutsetningene for å lykkes, men problemet er rett og slett at jeg ikke møter nok jenter til å møte ei hvor det er gjensidig interesse. Virker som det er få andre forslag enn å fortsette å prøve. Anonymkode: 19456...5d5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 Hvorfor synes du ikke kollegene på jobb har potensiale til å bli venner? Hadde det vært kjip å invitere dem med ut på en øl, siden de andre vennene dine ikke vil? Jeg vil foreslå å starte med å være åpen for nye vennskaper, og ikke vurdere frivillig arbeid eller aktiviteter ene og alene for å møte noen. Det merkes ofte når noen velger aktivitet kun for å sjekke opp noen, og det er fryktelig usjarmerende. Du ber om tips til nye vennegjenger, samtidig så er du negativ til at røde kors og jobben kun er menn. Tro meg, om du vil ha en ny vennegjeng kun bestående av jenter, så reduseres også sjansen på datingmarked. Anonymkode: dbed4...a6c 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Foreslår andre plattformer enn Tinder fordi det er kanskje lettere å gjøre et mer helhetlig inntrykk av hvem du er med en mer forseggjort profil enn på Tinder der det er nesten bare bilder og sveiping. Slik tenker i alle fall jeg. Bra med fine bilder, men skal ikke kimse av profiltekst med humor og personlighet. Antar at det er en del kvinner som ikke liker Tinder og som kanskje heller søker mot andre sider som sukker.no, etc. Anonymkode: f7995...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Siden du skriver du får lite matches på Tinder så regner jeg med du ikke er blant de få menn som kan velge blant damer. Du har to valg. Enten dater du bevisst nedover for da vil du selv for disse damene være en catch. Eller så må du date eldre damer som har måtte innse at de ikke får de menn de synes er mest intr, og gjerne da tar til takke med en ålrait fyr i allværsjakke som deg. Også er jo til syvende sist spm hva er du egentlig ute etter? Forhold og en livslangt logistikkpartner, eller er du ute etter sex. Anonymkode: 26e09...7ac
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor synes du ikke kollegene på jobb har potensiale til å bli venner? Hadde det vært kjip å invitere dem med ut på en øl, siden de andre vennene dine ikke vil? Jeg vil foreslå å starte med å være åpen for nye vennskaper, og ikke vurdere frivillig arbeid eller aktiviteter ene og alene for å møte noen. Det merkes ofte når noen velger aktivitet kun for å sjekke opp noen, og det er fryktelig usjarmerende. Du ber om tips til nye vennegjenger, samtidig så er du negativ til at røde kors og jobben kun er menn. Tro meg, om du vil ha en ny vennegjeng kun bestående av jenter, så reduseres også sjansen på datingmarked. Anonymkode: dbed4...a6c Kollegaer på jobb har absolutt potensiale til å bli venner. Jeg har en jobb å gjøre der med å få de med på byen/andre arrangementer utenfor jobb. Jeg er ikke negativ til at jobben er kun menn, eller at Røde Kors er det, eller DNT for den saks skyld. Jeg har det fint der, men problemstillingen i innlegget mitt var å møte jenter. Og til det formålet så funker ikke de. Jeg vil heller ikke ha noen vennegjeng bestående av kun jenter, men flere jenter er absolutt et pluss. Slik det er nå er det nesten kun gutter, og da er det vanskeligere å komme i kontakt med jenter. Kanskje var jeg litt for uklar i formuleringene mine, for du virker til å tolke meg som veldig negativ. Jeg er mer opptatt av å knekke koden "møte jenter", uten at det betyr at tinga jeg gjør nå er med en stor baktanke. 24 minutter siden, AnonymBruker said: Siden du skriver du får lite matches på Tinder så regner jeg med du ikke er blant de få menn som kan velge blant damer. Du har to valg. Enten dater du bevisst nedover for da vil du selv for disse damene være en catch. Eller så må du date eldre damer som har måtte innse at de ikke får de menn de synes er mest intr, og gjerne da tar til takke med en ålrait fyr i allværsjakke som deg. Også er jo til syvende sist spm hva er du egentlig ute etter? Forhold og en livslangt logistikkpartner, eller er du ute etter sex. Anonymkode: 26e09...7ac Jeg er ikke interessert i å date nedover, da forblir jeg heller singel. For å møte noen på eget nivå så må det erfaringsmessig skje utenom Tinder, og derfor trenger jeg tips til hvordan få det til. Er ute etter forhold. Anonymkode: 19456...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #13 Skrevet 18. desember 2022 Jeg er kvinne på 27, bor i Oslo, og har samme problem som deg. For meg er den eneste realistiske måten å date noen på, via tinder. I motsetning til deg, er jeg mye ute på byen, men med bråkete musikk så er det ikke så enkelt å komme i kontakt med noen der heller. Kunne du kanskje luftet overfor kjærestene til kompisene dine om at du er interessert i å møte noen, de har sikkert single venninner selv om de selv er i forhold? Anonymkode: 70185...da3 1
tankini Skrevet 18. desember 2022 #14 Skrevet 18. desember 2022 Jeg ville slengt meg med på alt som skjer. F.eks bli med på alle lønningspilser, og vær med fra start til slutt. Prøv å led gruppen på byen på slutten av kvelden. Om dette er mulig på din arbeidsplass, prøv å få til sånn at dere inviterer med andre grupper på lønningspilsene. F.eks en annen avdeling, de som har «kontor over gangen» eller liknende. Gå også på alle slags networking events, enten det er fagkvelder, foredrag, eller andre typer jobbrelaterte events. Øv deg på å komme i prat med folk. Prøv å alltid se ditt beste ut, husk at noen kanskje legger merke til deg selv om du ikke har sett dem enda. Vær ikke for selektiv med hvem du networker med. Ikke gå hjem tidlig fordi du ikke ser drømmedama denne kvelden heller. Kanskje hun du ikke er interessert i denne kvelden har en venninne å introdusere deg for en annen kveld. Dra også på liknende arrangement i annen regi enn jobb og fag. Dra på kunstutstillinger, foredrag, boklanseringer, konserter og slike ting. Prøv å ha med én venn, så du ikke er ensom, men du trenger ikke en gruppe hele tiden. Prøv også her å komme i prat med folk og snakk med folk når du ser dem igjen ved senere anledninger. Over tid får du kanskje nye venner du kan gå på ting med og som kanskje ber deg på fest etc. Prøv å like dette da! Tenk at det er dette som er livet: bli kjent med folk, lære ting, spise, drikke og kose seg. 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #15 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 14.56): Siden du skriver du får lite matches på Tinder så regner jeg med du ikke er blant de få menn som kan velge blant damer. Du har to valg. Enten dater du bevisst nedover for da vil du selv for disse damene være en catch. Eller så må du date eldre damer som har måtte innse at de ikke får de menn de synes er mest intr, og gjerne da tar til takke med en ålrait fyr i allværsjakke som deg. Også er jo til syvende sist spm hva er du egentlig ute etter? Forhold og en livslangt logistikkpartner, eller er du ute etter sex. Anonymkode: 26e09...7ac Er det deg, KW? Anonymkode: 5b2cd...f02
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #16 Skrevet 18. desember 2022 Brøl og skrik litt på den lokale møteplassen, at du er singel. Anonymkode: d1db7...b63
Iterion Skrevet 18. desember 2022 #17 Skrevet 18. desember 2022 Jeg er i samme bås selv. Har aldri vært noe særlig fan av tinder så det blir brukt minimalt, og er sjeldent ute på byen. Bor dog i en lite by med de samme menneskene ute på byen stort sett hver gang. Har også bare kompiser som heller ikke har noen veninner så da blir det vanskelig 😂 Har dog møtt noen tidligere på hjemmefest og en via tidligere jobb som var veldig interesserte men fikk aldri samme følelsen tilbake. Mange år sia jeg sist var forelska når jeg tenker over det og har egentlig gitt det livet litt opp gitt. Trives dog greit som singel så stresser ikke helt med det. Trener jevnlig så har bra fysikk, høyde og ganske så bra utseende, hvis det er lov å si. Sånnsett veldig heldig med genene. Har dog aldri hatt noen problemer i utlandet da damer der ofte er utrolig på, noe jeg opplevde allerede som tenåring/starten av 20 åra. Men er vanskelig å få til noe forhold med de mtp distanse osv.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #18 Skrevet 18. desember 2022 On 12/12/2022 at 10:52 AM, AnonymBruker said: Ja når du har den innstillingen der så kanskje det er best! Anonymkode: f8a8d...47e Har du vært på sidenav datingmarkedet noen gang? Man kan miste motet og begynne å planlegge et liv alene, det må man nesten om man begynner å bli godt voksen uten at det skjer noe. Liten vits å være spydig mot vedkommende for det. Jeg var selv nesten 30 da jeg debuterte seksuelt og fikk kjæreste, og man føler seg ikke særlig høy i hatten når man skal kjempe seg inn i et "marked" der alle potensielle partnere har masse erfaring og forventer det samme av deg. Anonymkode: 4754c...975
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #19 Skrevet 18. desember 2022 Du høres jo absolutt ut som en som mange kvinner vil ha. utvid nettverket ditt - glem at det «bare er menn». Menn har søstre, kusiner, venninner, bekjente. Brått er du invitert på fest og treffer en venn av en venn av en venn og så er det match. Anonymkode: 7d753...d17 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #20 Skrevet 21. desember 2022 Vær sosial. Traff min samboer når han var 29 og jeg 26 gjennom felles venner etter vennina mi ble sammen med bestekompisen hans. Anonymkode: b1e91...8c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå