Gå til innhold

Er timelønnen for en kafemedarbeider og apotektekniker det samme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

En venn av meg er farmasistudent og jobber deltid på apotek. Han har 250-260 kr/t og gode tillegg for kveld og helg. 

Anonymkode: dfa78...6e7

Er apotektekniker jeg lurer på (3 årig vgs utdannelse) Farmasistudent er 5+ høyskole. Men takk for svar :) 

Anonymkode: 2c028...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har 430K i året som kafémedarbeider. Fastlønn. Startet i denne jobben for snart tre uker siden, så før det hadde jeg en timelønn på 186 i timen. Forskjell fra sted til sted, så ingen fasit. I min forrige jobb ville apotektekniker derfor vært mye bedre betalt, men i nåværende jobb ville jeg tapt på det. 

Anonymkode: b0d46...051

Jobber du i en kjede som råde bakeri eller noe? Om jeg kan spørre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 8.54):

Hvordan har du klart å oppnå denne årslønn? Er du teamleder tjener du ca 1000 kr ekstra pr måned. Vanlig årslønn er ca 350 000

Anonymkode: 29e0a...500

350k er skammelig dårlig betalt. Hvorfor kaste bort tid på utdanning for å få en slik lønn? Ikke verd en eneste skoledag og hvertfall ikke et studielån. 

Anonymkode: 7fd70...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

350k er skammelig dårlig betalt. Hvorfor kaste bort tid på utdanning for å få en slik lønn? Ikke verd en eneste skoledag og hvertfall ikke et studielån. 

Egentlig så synes jeg det er en ok lønn jeg. I forhold til å ha 0 kr i studiegjeld, kjapp utdanning, og en jobb hvor man ikke blir sykt sliten fysisk etter jobb. 

Selvfølgelig kan man si det er dårlig betalt i forhold til mange lignende jobber, men jeg tjener nå under 200 000 nå (er veldig glad i fritid så vil absolutt ikke ha en 100% stilling) samboer er ufør. Vi eier leiligheten, har flere hundre tusen på sparekontoene våre hver, og sparer hver mnd. til og med nå som alt er så dyrt. 

Ingen barn eller dyr (vil heller ikke ha) jeg nærmer meg 30, samboer er 32. Har alt vi trenger og alt er nytt (komfyr, vaskemaskin, kjøleskap, oppvaskmaskin osv.) Kjøper eller bestiller ting vi har lyst på av og til. Og er flinke med økonomien. Skjønner egt. hvordan andre klarer å bruke så mye penger jeg.. (de som er uten barn) 

Men enig at det kunne vært bedre lønn, sier jo ikke nei takk til det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er ikke noe studielån med den utdannelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 13.39):

Hvordan har du fått denne jobben? Den kunne jeg og tenke meg (er helseutdannet).

Anonymkode: 813dd...86d

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 14.37):

Hvordan kan man gjøre jobben når den største delen av jobben er å anbefale riktig medisin osv.? Når man starter å jobbe uten utdannelse? :)  

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 20.20):

Det lurer jeg også på. Har møtt mange apotek medarbeidere opp gjennom åra som dessverre kan veldig lite av alt. 

Anonymkode: 29e0a...500

Jeg har en tante som er apoteker, og var med henne på jobb siden 11-års alderen. Da satt jeg bak i resepturen sammen med henne mens hun ekspederte, og synes dette var skikkelig stas. Da jeg ble eldre (fra 18-år) hjalp jeg til selv på apoteket hennes, fikk ekstremt mye kunnskap fra erfaring. Senere fikk jeg deltidsjobb på et annet apotek og jobbet der i 7 år nå. I Apotek 1 tilrettelegger de veldig for utvikling, og har massevis av kurs. Så selv om jeg ikke er utdannet, kan jeg i teorien ganske mye om ikke mer enn en nyutdannet tekniker på grunn av erfaring og at jeg stadig søker etter mer kunnskap om faget. 

Det krever at apoteket satser på deg og gjør en innsats i å lære vekk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Safiye skrev (50 minutter siden):

Jeg har en tante som er apoteker, og var med henne på jobb siden 11-års alderen. Da satt jeg bak i resepturen sammen med henne mens hun ekspederte, og synes dette var skikkelig stas. Da jeg ble eldre (fra 18-år) hjalp jeg til selv på apoteket hennes, fikk ekstremt mye kunnskap fra erfaring. Senere fikk jeg deltidsjobb på et annet apotek og jobbet der i 7 år nå. I Apotek 1 tilrettelegger de veldig for utvikling, og har massevis av kurs. Så selv om jeg ikke er utdannet, kan jeg i teorien ganske mye om ikke mer enn en nyutdannet tekniker på grunn av erfaring og at jeg stadig søker etter mer kunnskap om faget. 

Det krever at apoteket satser på deg og gjør en innsats i å lære vekk :)

Takk for svar/info! :) Kan jeg spørre hva timelønnen din lå på når du startet og hva den er nå? Og synes du det er en tung/krevende jobb (stå hele arbeidsdagen, mye nytt på markedet man må lære osv.)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...