Gå til innhold

Er timelønnen for en kafemedarbeider og apotektekniker det samme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører så ofte at begge yrkene er elendig betalt, men er det noe forskjell på disse to yrkene når det kommer til timelønnen/lønnen? Er jo litt forskjell på utdanning/ansvar. 

Takk om noen vet!

Anonymkode: 2c028...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet? Prøvd å søke opp her men finner ikke svar.. Vil gjerne høre fra noen som faktisk jobber med en av yrkene/kjenner noen som gjør som vet timelønnen. Søker man på nett så står det bare gjennomsnitt og det er som oftest veldig mye høyere enn det som faktisk er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstelønnssats i følge tariff for nyutdannet apotektekniker i apotek ligger på rundt 334000 pr år. Det gir en timeslønn på ca 195 kr timen.

Anonymkode: 4dc88...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 500 000 i året som apotektekniker. Fra 9-17, ikke noe kveldsjobbing

Anonymkode: 42c61...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Brutto antar jeg? 

Anonymkode: a7696...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan har du klart å oppnå denne årslønn? Er du teamleder tjener du ca 1000 kr ekstra pr måned. Vanlig årslønn er ca 350 000

Anonymkode: 29e0a...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nøk litt høyre for en apotektenikker siden det krever utdannelse. Men begge er underbetalt.

Anonymkode: c3695...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge har du jobbet? Og har du annen utdanning i tillegg eller andre ting som gjør lønnen så høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som apotekmedarbeider (deltid, ved siden av min normale jobb), altså uten formell utdannelse. Arbeidsoppgavene er det samme som for teknikere, og jeg tjener 202/timen. Jeg jobber dog kun kveld og helg, noe som resulterer i 50% og 100% tillegg. 

Endret av Safiye
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safiye skrev (1 time siden):

Jeg jobber som apotekmedarbeider (deltid, ved siden av min normale jobb), altså uten formell utdannelse. Arbeidsoppgavene er det samme som for teknikere, og jeg tjener 202/timen. Jeg jobber dog kun kveld og helg, noe som resulterer i 50% og 100% tillegg. 

Hvordan har du fått denne jobben? Den kunne jeg og tenke meg (er helseutdannet).

Anonymkode: 813dd...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lenge har du jobbet? Og har du annen utdanning i tillegg eller andre ting som gjør lønnen så høy?

Har 22 års erfaring. Så ikke så godt betalt sånn sett

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safiye skrev (2 timer siden):

Hvordan kan man gjøre jobben når den største delen av jobben er å anbefale riktig medisin osv.? Når man starter å jobbe uten utdannelse? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan kan man gjøre jobben når den største delen av jobben er å anbefale riktig medisin osv.? Når man starter å jobbe uten utdannelse? :)  

Det lurer jeg også på. Har møtt mange apotek medarbeidere opp gjennom åra som dessverre kan veldig lite av alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det lurer jeg også på. Har møtt mange apotek medarbeidere opp gjennom åra som dessverre kan veldig lite av alt. 

Jeg lurer på og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 430K i året som kafémedarbeider. Fastlønn. Startet i denne jobben for snart tre uker siden, så før det hadde jeg en timelønn på 186 i timen. Forskjell fra sted til sted, så ingen fasit. I min forrige jobb ville apotektekniker derfor vært mye bedre betalt, men i nåværende jobb ville jeg tapt på det. 

Anonymkode: b0d46...051

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venn av meg er farmasistudent og jobber deltid på apotek. Han har 250-260 kr/t og gode tillegg for kveld og helg. 

Anonymkode: dfa78...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 6.42):

Hører så ofte at begge yrkene er elendig betalt, men er det noe forskjell på disse to yrkene når det kommer til timelønnen/lønnen? Er jo litt forskjell på utdanning/ansvar. 

Takk om noen vet!

Jeg er apotektekniker, men jobber ikke som det lenger. Lønna var ca miste på treet. Jeg hadde 450k.

Problemet med denne utdannelsen er at det er veldig vanskelig å få jobb som det. De fleste apotek går over til reseptar eller farmasøyt. Det er litt press på mersalg. Det er konkurranse om det hver eneste mnd og uhyre viktig iflg apotek kjeden.

Vanvittig stress i romjulen så folk får gratis medisiner pga frikort.

Anonymkode: 0a6ad...c47

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 20.20):

Ekstrahjelper får ikke mye opplæring. De står stort sett i selvvalgt.De lærer fort hva som kan anbefales av reseptfrie medisiner. Jeg savnet at ekstrahjelper fikk mer opplæring. Jeg måtte stadig hjelpe de innimellom kunder med resept.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 14.37):

Reseptbelagte medikamenter blir ikke anbefalt av en tekniker eller ekstrahjelp. Da henvises de til reseptar eller farmasøyt. Det er alltid legen som bestemmer hva slags medisin. Apotekene plikter å ekspedere det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...