Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er interessert i pc, vil ha en jobb som ikke er så veldig sosial, liker meg best alene, jobber bedre alene osv. 

Men når jeg tok påbygg så hadde jeg den enkleste matten men strøk.. Beste jeg har fått er en 2+ på en matteprøve kanskje jeg fikk en 3'er en gang, jeg husker ikke.

Har jeg noe sjans til å studere/komme inn på en IT studie/jobbe innen IT?

Anonymkode: ea755...699

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvilke krav det stilles i matte til den utdanningen. Men jeg var selv VELDIG dårlig i matte på b.skolen og u.skolen. Så kom jeg på vgs og fikk en super lærer og fikk interessen. Så alt er jo mulig. Jeg er sykepleier, og tok medikament regningen (som ikke er så vanskelig) veldig lett. Hadde ikke klart det om jeg ikke fikk en god lærer som lærte meg hvor enkelt matte og ikke minst gøy det er:) 

Kan du f.eks få en privatlærer eller ta opp fag og forsøke å lære det på en slik måte at det er gøy? 

Lykke til, ikke la deg stoppe, følg drømmene dine:) 

Anonymkode: 5afbb...827

• Nyttig 1
Skrevet

"Problemet" med it er at det bygger på logikk. Om det er den logiske tenkningen som gjør at du strøk i matte, vil jo den nissen være med på lasset også når du går over til it. 

Når det er sagt, så har jeg en kamerat som strøk i matte opptil flere ganger, men er ekstremt dyktig programmerer. Hvorfor hjernen hans klarer logikk når det gjelder koding og ikke når det kommer til matte, er for meg et mysterium. 

Jeg har alltid vært veldig flink i matte, og jobber innen it, og altså, det er jo samme måte å tenke på.. 

Anonymkode: 28e69...5d9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...