AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #1 Skrevet 12. desember 2022 Har noen erfaring med ulike behandlingsmetoder for kraftige senebetennelser i knær? Knærne er for smertefulle til trykkbølgebehandling, ser jeg for meg. Klarer omtrent ikke gå. Hva med laser hos fysioterapeut? Eller akupunktur? Blir glad om noen vil dele erfaringer. Anonymkode: a29cf...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #2 Skrevet 12. desember 2022 Betennelsesdempende? Anonymkode: 3da5f...21f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Betennelsesdempende? Anonymkode: 3da5f...21f Tåler ikke Nsaids, dessverre😕 Anonymkode: a29cf...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tåler ikke Nsaids, dessverre😕 Anonymkode: a29cf...b7c Jeg bruker voltarol forte gel, men det hjelper minimalt. Anonymkode: a29cf...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tåler ikke Nsaids, dessverre😕 Anonymkode: a29cf...b7c Ikke jeg heller. Får sprutoppkast og magesmerter av det. Jeg bruker gurkemeie. Tabletter/kapsler. Viktig at de inneholder sort pepper/ piperin, da det hjelper/forsterker effekten av gurkemeien. Gurkemeie er inflammatorisk/betennelsesdempende. Anonymkode: 3da5f...21f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #6 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke jeg heller. Får sprutoppkast og magesmerter av det. Jeg bruker gurkemeie. Tabletter/kapsler. Viktig at de inneholder sort pepper/ piperin, da det hjelper/forsterker effekten av gurkemeien. Gurkemeie er inflammatorisk/betennelsesdempende. Anonymkode: 3da5f...21f Tråden blir slettet hvis jeg skriver dosering. Den er annerledes enn det som står som anbefalt dose på boksen. Anbefaler å ta kontakt med feks homeopat/eller noen som driver med naturmedisin. Anonymkode: 3da5f...21f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #7 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke jeg heller. Får sprutoppkast og magesmerter av det. Jeg bruker gurkemeie. Tabletter/kapsler. Viktig at de inneholder sort pepper/ piperin, da det hjelper/forsterker effekten av gurkemeien. Gurkemeie er inflammatorisk/betennelsesdempende. Anonymkode: 3da5f...21f AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tråden blir slettet hvis jeg skriver dosering. Den er annerledes enn det som står som anbefalt dose på boksen. Anbefaler å ta kontakt med feks homeopat/eller noen som driver med naturmedisin. Anonymkode: 3da5f...21f Takk for tips! Kan man få dette i pulverform også? Eller er tablettene små? Anonymkode: a29cf...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #8 Skrevet 12. desember 2022 Snakke med noen som driver med slik. Har kunnskap om. Anonymkode: 3da5f...21f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #9 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for tips! Kan man få dette i pulverform også? Eller er tablettene små? Anonymkode: a29cf...b7c Kryddergurkemeie i matbutikk er ca 5% potent. Det er for lite. Tabletter/Kapsler er 95% potent, dvs at stoffene er konsentrert i. Og det må være tilsatt piperin/sort pepper. Tablettene er på str med vanlig paracet. Kapslene er mulig å dele i to, og helle ut pulveret. Anonymkode: 3da5f...21f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #10 Skrevet 12. desember 2022 Varme bad & massasjepistol hvor du kan justere trykk og intensitet selv. Strekk øvelser, finner mange på youtube. Anonymkode: 934bd...a0f 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 Viktig at du IKKE kjøper gurkemeie tilsatt D- vitamin, hvis du skal ta kur. Da får du for mye D- vitamin, og D-forgiftning. Anonymkode: 3da5f...21f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Takk for tips! Kan man få dette i pulverform også? Eller er tablettene små? Anonymkode: a29cf...b7c https://forum.kvinneguiden.no/topic/1624967-klarsynte-vil-knærne-mine-alltid-være-vonde/#comment-30832310 Anbefaler deg å lese denne tråden her. Anonymkode: 3da5f...21f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #13 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Viktig at du IKKE kjøper gurkemeie tilsatt D- vitamin, hvis du skal ta kur. Da får du for mye D- vitamin, og D-forgiftning. Anonymkode: 3da5f...21f Jeg har alltid lavt D-vit nivå, tar i perioder ganske mye D-vit, men ligger likevel lavt. Så tror ikke for mye D-vit blir noe problem🙂 Anonymkode: a29cf...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #14 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): https://forum.kvinneguiden.no/topic/1624967-klarsynte-vil-knærne-mine-alltid-være-vonde/#comment-30832310 Anbefaler deg å lese denne tråden her. Anonymkode: 3da5f...21f Takk for link! Her var det mange ulike og litt annerledes råd, altfra kollagentilskudd, Medical Medium og healere. Er det ingen som har god erfaring med fysioterapi og/eller akupunktur for senebetennelse i knær? Anonymkode: a29cf...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #15 Skrevet 12. desember 2022 Er det smerte i ett kne eller begge? Hvis du har like smerter på begge knær hadde jeg gått til lege. Anonymkode: c6178...4fc
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #16 Skrevet 12. desember 2022 Ingefær er betennelsesdempende. Prøv med ingefær- og sitronte. Anonymkode: 62e07...ac2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det smerte i ett kne eller begge? Hvis du har like smerter på begge knær hadde jeg gått til lege. Anonymkode: c6178...4fc Begge knær, samme smerte, men ulik grad. Har selvfølgelig vært hos lege, som sa det var senebetennelse. Men behandlingsjungelen må jeg selv finne ut av🤷♀️ Anonymkode: a29cf...b7c 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Skrevet 12. desember 2022 Jeg hadde satset på trykkbølgebehandling. Ja, det er skikkelig vondt, men det er fire-fem minutter og så blir det bedre og bedre. Jeg opplever det som umiddelbart smertefritt rett etter behandlingen og så kommer de snikende igjen til neste bahndling. Har brukt det på akillesen. De første behandlingene bruker de lavere styrke. Anonymkode: e262b...595
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #19 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde satset på trykkbølgebehandling. Ja, det er skikkelig vondt, men det er fire-fem minutter og så blir det bedre og bedre. Jeg opplever det som umiddelbart smertefritt rett etter behandlingen og så kommer de snikende igjen til neste bahndling. Har brukt det på akillesen. De første behandlingene bruker de lavere styrke. Anonymkode: e262b...595 Takk for tips, jeg har vurdert å forhøre meg om dette. Har vært redd for at det er for kraftig behandling nå når betennelsen er så kraftig, både for vondt å utføre og for sterke reaksjoner i ettertid. Men det er positivt å høre at du opplevde umiddelbar smertelindring! Anonymkode: a29cf...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #20 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har alltid lavt D-vit nivå, tar i perioder ganske mye D-vit, men ligger likevel lavt. Så tror ikke for mye D-vit blir noe problem🙂 Anonymkode: a29cf...b7c Da vet du sikkert dette, men jeg skriver det likevel: Dvitamin må tas sammen med K-vitamin, hvis ikke så spiser D opp kalsium fra kroppen din og gir deg benskjørhet. Anonymkode: 3da5f...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå