Gå til innhold

Hva er vitsen med å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en kan være mye lykkeligere uten? 

Anonymkode: 4b8c9...f88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det får vel være opp til den enkelte. Jeg er lykkeligere nå med to barn enn jeg noen gang har vært, og de bidrar definitivt enormt til dette.

Har en venninne som er frivillig barnløs fordi hun verdsetter friheten sin såpass (liker å reise, flytter litt rundt, lever litt «alternativt»). Og det er absolutt det beste for henne. Hun er nok lykkeligeee slik hun lever nå enn om hun skulle hatt barn.

Anonymkode: 54fc1...a31

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Noen vil oppleve det, andre ikke. Jeg er lykkelig pga mitt barn. Jeg fatter ikke at folk ønsker å være i forhold, men folk har ulike ønsker i livet. Nøkkelen til lykke er vel å gjøre som en vil og ikke la seg påvirke for mye av andre.

Anonymkode: 7b7c4...122

• Liker 4
Skrevet

Vi er så ulike. For meg er barna mine meningen med livet. Jeg elsker dem høyere enn livet selv. Minste er bare 4 mnd, og allerede en liten solstråle som lyser opp bare vi ser på ham 😊 Eldste er så kreativ og tenkende, det er så fint å få følge dem fra de er noen små søte, til de etterhvert vokser til og blir helt egne individer. Jeg tenker alltid at jeg bare har dem til låns. Jeg elsker å være mamma. Jeg har full respekt for dem som ikke vil ha barn og, vi er ulike og vil ha ulike liv.

Anonymkode: 6e129...ca2

• Liker 4
Skrevet

Om ingen hadde fått barn hadde menneskeheten dødd ut. Jeg er definitivt lykkeligere uten så er glad andre tar en for laget 👌😂

Anonymkode: 626cb...e4c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel opp til enhver å vurdere om man er lykkeligere med eller uten barn :) 

Anonymkode: 87171...8f1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en gåte. 

Anonymkode: ee589...9e8

Skrevet

Om det er tilfelle for deg så ikke få barn

Skrevet

Jeg er lykkelig fordi jeg har kjernefamilien jeg alltid drømte om, og har vært heldig å (endelig) få mannen jeg drømte om også. Kunne ikke sett for meg hvor tomt livet ville vært uten barn, og er veldig glad for at vi kan få barn. 

Anonymkode: e3297...db6

• Liker 3
Skrevet

Ekstremt merkelig spørsmål, men evolusjon ordner opp i det selv med att gener med slik innstilling forsvinner.

Anonymkode: 92dc8...3e7

• Nyttig 6
Skrevet

Fordi ikke alle er lykkeligere uten.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ekstremt merkelig spørsmål, men evolusjon ordner opp i det selv med att gener med slik innstilling forsvinner.

Anonymkode: 92dc8...3e7

Ingen og ingenting er interessert i om du sprer genene dine eller ikke i en verden med 8 milliarder mennesker.

Anonymkode: f9e68...e00

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Evolusjonsmessig er vel vitsen å videreføre genene.

Sånn ellers opplever jeg at livet mitt er rikere og mer meningsfullt med barna mine. Jeg vet ikke helt hvordan man måler lykke, men tror nok ikke jeg hadde vært lykkeligere uten barn. Paradokset med barn er jo at man ikke vet hvordan livet med barn er før man har prøvd, og når man først har fått barn, er det ingen retrettmulighet. Mitt liv er i alle fall mer meningsfullt med barna mine.

Har flere gode venner som ikke vil ha barn selv, og som verdsetter høyt den friheten og det livet de har uten barn. De har heldigvis ikke fått barn.

Anonymkode: 7abe1...ac6

• Liker 3
Skrevet

Ingen og ingenting er interessert i om du sprer genene dine eller ikke i en verden med 8 milliarder mennesker.

Evolusjon har bare en mening med livet, det er å formere seg. Om du tror noe annet , så er det opp til deg, men de genene blir jo ikke videreført. 

• Nyttig 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Evolusjonsmessig er vel vitsen å videreføre genene.

Evolusjonsmessig skal det ikke mange  generasjoner før genene vannes ut heller, så for enkeltindivider har det ingen stor hensikt i seg selv.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Jegern Puahate said:

Evolusjonsmessig skal det ikke mange  generasjoner før genene vannes ut heller, så for enkeltindivider har det ingen stor hensikt i seg selv.

Evoulusjonsmessig så ønsker man jo å vanne ut egne gener. Hadde vi evolusjonsmessig ønkset minst mulig utvanning så hadde vi hatt sex med vår nærmeste familie. 

Anonymkode: 769bb...139

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Jegern Puahate skrev (5 minutter siden):

https://www.crigenetics.com/blog/how-many-generations-can-a-dna-test-trace-my-ancestry
Kan testes opp til 100.000 år, men DNA er jo alle som har vært før. 
Er jo ikke en bevisst handling,alle arter ville ha dødd ut om så.

Endret av Peters
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Evoulusjonsmessig så ønsker man jo å vanne ut egne gener. Hadde vi evolusjonsmessig ønkset minst mulig utvanning så hadde vi hatt sex med vår nærmeste familie. 

Anonymkode: 769bb...139

2 minutter siden, Peters said:

https://www.crigenetics.com/blog/how-many-generations-can-a-dna-test-trace-my-ancestry
Kan testes opp til 100.000 år, men DNA er jo alle som har vært før. 
Er jo ikke en bevisst handling,alle arter ville ha dødd ut om så.

Poenget var at "meningen er å viderføre DINE gener" argumentet er noe tynt, ettersom bidraget ikke setter stort preg i den store sammenhengen. 

Skrevet (endret)
Jegern Puahate skrev (12 minutter siden):

Poenget var at "meningen er å viderføre DINE gener" argumentet er noe tynt, ettersom bidraget ikke setter stort preg i den store sammenhengen. 

Men eneste biologiske preget som finnes etter døden, så får være opp til den enkelte.

Endret av Peters
Skrevet
1 minutt siden, Peters said:

Men eneste biologiske preget som finnes etter din død, så får være opp til den enkelte.

Merkelig nok vil ikke det bety noe mer for deg etter din død enn noen som valgte å ikke få barn.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...