Gå til innhold

Er du en Aktiv lytting under kommunikasjon ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stadig oftere opplever ein møte med  personer hvor ein opplever  en  slags fraverende  kommunikasjon. Ja, ein  opplever at mange virker rett, og slett  nokså  fraverende i forbindelse med kommunikasjon, og   begrepet  "Aktiv lytting"  virker nokså  fjærnt. Øynene,og  blikket virker nokså flaggrende, og oppmerksamheten er gjerne  rettet eit helt annet sted.

Vi velger vår partner, venner, og sosiale nettverk  utifra kjemi, og  felles intrs. forståelse for hverandre, og "Aktiv Lytting" handler om empati, og forståelse for hverandre, og er  heilt  avgjørende for utfallet av vennskapet, samlivet m.v.  Er det grunn til å tru at måten ein kommuniserer på har bygd noen  sosiale skott mellom genrasjoner ?

Definisjon: Med aktiv lytting menes å lytte med både ører, øyne og hjerte. Man hører ikke bare at den andre snakker, men lytter aktivt. Man lytter like mye til den andres følelser som man lytter til dens ord.

Anonymkode: aa74d...95b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jeg men har ingen venner som er det. Der går det rett gjennom og jeg får bare mhm til svar samme hva jeg sier... Er det vanlig eller har jeg dårlige venner? 

Anonymkode: 67ea5...f8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mere glad i å lytte enn å skravle 🙂🙂 

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ja, jeg er en aktiv lytter. 

Skrevet

Jeg er foretrekker å lytte fremfor å snakke selv, så ja, jeg vil tro jeg er en aktiv lytter.

Kjenner desverre mange som ikke er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...