AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 Stadig oftere opplever ein møte med personer hvor ein opplever en slags fraverende kommunikasjon. Ja, ein opplever at mange virker rett, og slett nokså fraverende i forbindelse med kommunikasjon, og begrepet "Aktiv lytting" virker nokså fjærnt. Øynene,og blikket virker nokså flaggrende, og oppmerksamheten er gjerne rettet eit helt annet sted. Vi velger vår partner, venner, og sosiale nettverk utifra kjemi, og felles intrs. forståelse for hverandre, og "Aktiv Lytting" handler om empati, og forståelse for hverandre, og er heilt avgjørende for utfallet av vennskapet, samlivet m.v. Er det grunn til å tru at måten ein kommuniserer på har bygd noen sosiale skott mellom genrasjoner ? Definisjon: Med aktiv lytting menes å lytte med både ører, øyne og hjerte. Man hører ikke bare at den andre snakker, men lytter aktivt. Man lytter like mye til den andres følelser som man lytter til dens ord. Anonymkode: aa74d...95b 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Ja det er jeg men har ingen venner som er det. Der går det rett gjennom og jeg får bare mhm til svar samme hva jeg sier... Er det vanlig eller har jeg dårlige venner? Anonymkode: 67ea5...f8b 1
Maskinfører Skrevet 12. desember 2022 #3 Skrevet 12. desember 2022 Jeg er mere glad i å lytte enn å skravle 🙂🙂
Gjest Athena Catalina Skrevet 12. desember 2022 #4 Skrevet 12. desember 2022 Ja, jeg er en aktiv lytter.
MyCupOfTea Skrevet 12. desember 2022 #5 Skrevet 12. desember 2022 Jeg er foretrekker å lytte fremfor å snakke selv, så ja, jeg vil tro jeg er en aktiv lytter. Kjenner desverre mange som ikke er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå