AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 Jeg er utdannet innen sexologi ved UIA, og har flere fordypninger innen sexologi fra Oslo-met. Stor del av jobben min er også innenfor feltet. Jeg syntes altså seksualitet er veldig spennende og morsomt, rent faglig. Rent personlig er jeg ikke særlig opptatt av sex. Ja, jeg har prøvd det som er å prøve og utforsket på lik linje som svært mange andre igjennom ungdommen og som ung voksen. Men når alt kommer til alt, så er jeg altså ikke særlig opptatt av sex. Jeg kan fint gå et år uten sex i forhold jeg er i. Jeg kan like lett ha sex 5 ganger i uken, men det spiller altså ingen rolle for meg. Jeg har det like fint i et forhold helt uavhengig av frekvens på sex. Jeg tar svært sjelden initiativ til sex, da det er svært langt ned på prioriteringslisten min. Når jeg har sex, så er jeg helt såkalt «vanilje». Jeg har ingen spesielle fetisjer. Jeg har ikke noe behov for variasjon. Selve samleie/penetrasjon gir meg lite nytelse, og kan rett og slett være litt kjedelig. Det jeg syntes er litt komisk, er at noen jeg prater med syntes dette er veldig, veldig rart. De har en forventning om at jeg skal være veldig opptatt av sex «på hjemmebane», siden jeg har seksualitet som utdannelse og som jobb. Jeg kjenner ingen barnevernsansatte som bruker fritiden sin på barnevernssaker. Jeg kjenner ingen sykepleiere som driver med venefloner og sårstell hjemme. Jeg kjenner ingen regnskapsførere som bruker fritiden sin på å føre regnskap, jeg kjenner ingen ansatte i forsvaret som driver å kriger på fritiden osv osv. Er det så utrolig merkverdig at jeg som utdannet og yrkesutøvende innen seksualitet er så opptatt av sex privat? Anonymkode: 4f519...35d 7 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det så utrolig merkverdig at jeg som utdannet og yrkesutøvende innen seksualitet ikke er så opptatt av sex privat? Anonymkode: 4f519...35d Anonymkode: 4f519...35d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Nei jeg syns ikke det er rart. Det er ikke mange psykologer som konstant driver psykoanalyse av folk på fritida eller revisorer som sitter å holder på med tall hjemme for moro skyld. Du er fagfolk og det er skille mellom jobb og privat Anonymkode: 60300...722 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er utdannet innen sexologi ved UIA, og har flere fordypninger innen sexologi fra Oslo-met. Stor del av jobben min er også innenfor feltet. Jeg syntes altså seksualitet er veldig spennende og morsomt, rent faglig. Rent personlig er jeg ikke særlig opptatt av sex. Ja, jeg har prøvd det som er å prøve og utforsket på lik linje som svært mange andre igjennom ungdommen og som ung voksen. Men når alt kommer til alt, så er jeg altså ikke særlig opptatt av sex. Jeg kan fint gå et år uten sex i forhold jeg er i. Jeg kan like lett ha sex 5 ganger i uken, men det spiller altså ingen rolle for meg. Jeg har det like fint i et forhold helt uavhengig av frekvens på sex. Jeg tar svært sjelden initiativ til sex, da det er svært langt ned på prioriteringslisten min. Når jeg har sex, så er jeg helt såkalt «vanilje». Jeg har ingen spesielle fetisjer. Jeg har ikke noe behov for variasjon. Selve samleie/penetrasjon gir meg lite nytelse, og kan rett og slett være litt kjedelig. Det jeg syntes er litt komisk, er at noen jeg prater med syntes dette er veldig, veldig rart. De har en forventning om at jeg skal være veldig opptatt av sex «på hjemmebane», siden jeg har seksualitet som utdannelse og som jobb. Jeg kjenner ingen barnevernsansatte som bruker fritiden sin på barnevernssaker. Jeg kjenner ingen sykepleiere som driver med venefloner og sårstell hjemme. Jeg kjenner ingen regnskapsførere som bruker fritiden sin på å føre regnskap, jeg kjenner ingen ansatte i forsvaret som driver å kriger på fritiden osv osv. Er det så utrolig merkverdig at jeg som utdannet og yrkesutøvende innen seksualitet er så opptatt av sex privat? Anonymkode: 4f519...35d Sykepleiere benytter kompetansen sin på barna sine, og andre familiemedlemmer. Ganske sikker på at regnskapsførere ordner litt budsjett og regnskap privat også... Anonymkode: e6cab...1aa 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Jeg skjønner greia di. Men jeg er lærer og er veldig interessert i fagene mine - helt uavhengig om det er jobb eller ikke. Elsker også å lære bort ting i fritiden😛 Anonymkode: b14e8...9c5 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner greia di. Men jeg er lærer og er veldig interessert i fagene mine - helt uavhengig om det er jobb eller ikke. Elsker også å lære bort ting i fritiden😛 Anonymkode: b14e8...9c5 Det er ikke det samme å være interessert i noe faglig og å utøve det privat. En politibetjent kan være interessert i juss men driver ikke å arresterer og etterforsker folk privat. Anonymkode: 60300...722 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 Nei, hvorfor skulle det være rart? Jeg er heller ikke opptatt av jobben min privat. Er ikke så opptatt av sex heller, for den saks skyld. Anonymkode: 7cddf...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sykepleiere benytter kompetansen sin på barna sine, og andre familiemedlemmer. Ganske sikker på at regnskapsførere ordner litt budsjett og regnskap privat også... Anonymkode: e6cab...1aa En ting er å hjelpe til. Jeg kan også komme med råd innen mitt fagfelt på privaten. Men det betyr ikke at yrket mitt opptar meg i fritiden. Anonymkode: 7cddf...fa0 1 1
Piggsopp Skrevet 11. desember 2022 #9 Skrevet 11. desember 2022 Men jobben din går vel ut på å rådgive folk om sex, ikke å ha sex? Jeg har vel i gen forestilling om at sexologer er spesielt kåte. Men ville tror at mange er spesielt interessert i seksualitet og sex når de velger å jobbe med det. Hvordan var de andre på studiet ditt? 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #10 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er utdannet innen sexologi ved UIA, og har flere fordypninger innen sexologi fra Oslo-met. Stor del av jobben min er også innenfor feltet. Jeg syntes altså seksualitet er veldig spennende og morsomt, rent faglig. Rent personlig er jeg ikke særlig opptatt av sex. Ja, jeg har prøvd det som er å prøve og utforsket på lik linje som svært mange andre igjennom ungdommen og som ung voksen. Men når alt kommer til alt, så er jeg altså ikke særlig opptatt av sex. Jeg kan fint gå et år uten sex i forhold jeg er i. Jeg kan like lett ha sex 5 ganger i uken, men det spiller altså ingen rolle for meg. Jeg har det like fint i et forhold helt uavhengig av frekvens på sex. Jeg tar svært sjelden initiativ til sex, da det er svært langt ned på prioriteringslisten min. Når jeg har sex, så er jeg helt såkalt «vanilje». Jeg har ingen spesielle fetisjer. Jeg har ikke noe behov for variasjon. Selve samleie/penetrasjon gir meg lite nytelse, og kan rett og slett være litt kjedelig. Det jeg syntes er litt komisk, er at noen jeg prater med syntes dette er veldig, veldig rart. De har en forventning om at jeg skal være veldig opptatt av sex «på hjemmebane», siden jeg har seksualitet som utdannelse og som jobb. Jeg kjenner ingen barnevernsansatte som bruker fritiden sin på barnevernssaker. Jeg kjenner ingen sykepleiere som driver med venefloner og sårstell hjemme. Jeg kjenner ingen regnskapsførere som bruker fritiden sin på å føre regnskap, jeg kjenner ingen ansatte i forsvaret som driver å kriger på fritiden osv osv. Er det så utrolig merkverdig at jeg som utdannet og yrkesutøvende innen seksualitet er så opptatt av sex privat? Anonymkode: 4f519...35d mhm, og de som jobber på sjokoladefabrikker kan jo heller ikke spise masse sjokolade på fritiden heller, selv om de sikkert kan ta med seg så mye sjokolade de vil fra jobben... hei fedme, her kommer jeg. Anonymkode: afd83...164
herzeleid Skrevet 12. desember 2022 #11 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det så utrolig merkverdig at jeg som utdannet og yrkesutøvende innen seksualitet er så opptatt av sex privat? Anonymkode: 4f519...35d Ikke nødvendigvis så "utrolig merkverdig", men kanskje litt mer merkverdig enn at noen er overrasket over at en ikke er mer opptatt av dette i det daglige når en tross alt har valgt å vie yrkeslivet til det. Sitat Jeg kjenner ingen barnevernsansatte som bruker fritiden sin på barnevernssaker. Jeg kjenner ingen sykepleiere som driver med venefloner og sårstell hjemme. Jeg kjenner ingen regnskapsførere som bruker fritiden sin på å føre regnskap, jeg kjenner ingen ansatte i forsvaret som driver å kriger på fritiden osv osv. Eksemplene er ikke særlig gode da venefloner og barnevernssaker i motsetning til sex ikke er noe det er normalt å drive med på fritiden. Bedre eksempler vil kanskje være å jobbe med ernæring men være uinteressert i hva en spiser eller PT men ikke interessert i å trene. 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #12 Skrevet 12. desember 2022 herzeleid skrev (29 minutter siden): Ikke nødvendigvis så "utrolig merkverdig", men kanskje litt mer merkverdig enn at noen er overrasket over at en ikke er mer opptatt av dette i det daglige når en tross alt har valgt å vie yrkeslivet til det. Eksemplene er ikke særlig gode da venefloner og barnevernssaker i motsetning til sex ikke er noe det er normalt å drive med på fritiden. Bedre eksempler vil kanskje være å jobbe med ernæring men være uinteressert i hva en spiser eller PT men ikke interessert i å trene. Dette tenker jeg også. Det er jo noen yrker man jeg velger seg som et resultat av interesse og lidenskap, mens andre man velger fordi man trenger penger for å leve, eller for å hjelpe andre. Jeg ville blitt overrasket over å møte en mekaniker uten bilinteresse, uten at jeg forventer at hen skal skru bil hele kvelden hver dag. Eller en spilldesigner som aldri gamer. Jeg jobber med ernæring, og både jeg og kollegaene mine er opptatt av hva vi og familiene våre spiser. Vi eksperimenterer mye på kjøkkenet, elsker å lage mat, prøve nye ting og liker å spise. Vil si at noen i kretsen har spiseforstyrrelser, de er nok mindre eksperimenterende. Men jevnt over har jeg aldri møtt noen som ikke er opptatt av at på fritida, eller hva partner og barn spiser. Anonymkode: d223d...dce 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #13 Skrevet 12. desember 2022 Tror dette er ganske vanlig. En kan brenne for et fagfelt uten at det er hele livet ditt. Sexologer har da ikke sex hele tiden, de er ikke sprengkåte mennesker som bare snakker om sex. Tror kanskje en viss «kjendissexolog» har ødelagt ryktet til denne yrkesgruppen dessverre. Anonymkode: b4038...773 2
Flintis Skrevet 12. desember 2022 #14 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er utdannet innen sexologi ved UIA, og har flere fordypninger innen sexologi fra Oslo-met. Stor del av jobben min er også innenfor feltet. Jeg syntes altså seksualitet er veldig spennende og morsomt, rent faglig. Rent personlig er jeg ikke særlig opptatt av sex. Ja, jeg har prøvd det som er å prøve og utforsket på lik linje som svært mange andre igjennom ungdommen og som ung voksen. Men når alt kommer til alt, så er jeg altså ikke særlig opptatt av sex. Jeg kan fint gå et år uten sex i forhold jeg er i. Jeg kan like lett ha sex 5 ganger i uken, men det spiller altså ingen rolle for meg. Jeg har det like fint i et forhold helt uavhengig av frekvens på sex. Jeg tar svært sjelden initiativ til sex, da det er svært langt ned på prioriteringslisten min. Når jeg har sex, så er jeg helt såkalt «vanilje». Jeg har ingen spesielle fetisjer. Jeg har ikke noe behov for variasjon. Selve samleie/penetrasjon gir meg lite nytelse, og kan rett og slett være litt kjedelig. Det jeg syntes er litt komisk, er at noen jeg prater med syntes dette er veldig, veldig rart. De har en forventning om at jeg skal være veldig opptatt av sex «på hjemmebane», siden jeg har seksualitet som utdannelse og som jobb. Jeg kjenner ingen barnevernsansatte som bruker fritiden sin på barnevernssaker. Jeg kjenner ingen sykepleiere som driver med venefloner og sårstell hjemme. Jeg kjenner ingen regnskapsførere som bruker fritiden sin på å føre regnskap, jeg kjenner ingen ansatte i forsvaret som driver å kriger på fritiden osv osv. Er det så utrolig merkverdig at jeg som utdannet og yrkesutøvende innen seksualitet er så opptatt av sex privat? Anonymkode: 4f519...35d Du er vel teoretisk interessert, men om ting er oppe til diskusjon, sitter du da å kjeder deg eller kommer du med innspill? Om forholdet ditt går galt, bruker du det du kan eller lar du det gå fløyten?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #15 Skrevet 12. desember 2022 Piggsopp skrev (7 timer siden): Men jobben din går vel ut på å rådgive folk om sex, ikke å ha sex? Jeg har vel i gen forestilling om at sexologer er spesielt kåte. Men ville tror at mange er spesielt interessert i seksualitet og sex når de velger å jobbe med det. Hvordan var de andre på studiet ditt? Jobben min/engasjementene mine er litt forskjellige. Jeg jobber litt med sedelighetsdømte i fengsel feks. Jeg jobber i hovedsak litt som sexologisk rådgiver for kreftpasienter/mennesker som er igjennom cytostatikabehandling og/eller stråling og litt igjennom spesialisthelsetjenesten med psykisk utviklingshemmede med alt fra kurs om «kjærester og sex» og med utfordrende seksualisert atferd. De andre på studiet var en god blanding, med en overvekt av leger og psykologer. Har ikke inngående kjennskap til alle de andre sin seksualitet på privaten 😊 Anonymkode: 4f519...35d 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #16 Skrevet 12. desember 2022 Hadde aldri gått til en sexolog som sier samleie gir henne null nytelse og at sex er kjedelig. En sexolog bør være litt sexgærn ellers blir det lite troverdig. Anonymkode: 69693...406 3 1 1
AprilLudgate Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 Seksuell helse er jo langt mer enn puling da? 😅🤷♀️ Folk trenger sexolog fordi utfordringer med samspill i parforholdet, tillit, ulike forventinger. Eller funksjonsnedsettelse, ta tilbake eierskap til egen kropp osv. Det handler jo egentlig veldig lite om selve handlingen. Om jeg hadde tatt den utdannelsen hadde jeg vært veldig lite interessert i å lære bort deepthroat liksom. Man er fagperson, ikke sexinstruktør. 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #18 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Tror dette er ganske vanlig. En kan brenne for et fagfelt uten at det er hele livet ditt. Sexologer har da ikke sex hele tiden, de er ikke sprengkåte mennesker som bare snakker om sex. Tror kanskje en viss «kjendissexolog» har ødelagt ryktet til denne yrkesgruppen dessverre. Anonymkode: b4038...773 Det tror jeg også. Alle utdannede sexologer er ikke trans om du skjønner ☺️ Anonymkode: 4f519...35d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #19 Skrevet 12. desember 2022 Flintis skrev (48 minutter siden): men om ting er oppe til diskusjon, sitter du da å kjeder deg eller kommer du med innspill? Om forholdet ditt går galt, bruker du det du kan eller lar du det gå fløyten? Om ting er oppe til diskusjon, så klarer jeg ikke å holde munnen😅. Jeg er absolutt engasjert. Om jeg skulle oppleve noen utfordringer av seksuell karakter i forholdet, så har jeg helt klart «faget mitt» med meg ja. Og ville nok raskt ha masse tanker og ideer om ulike strategier og potensielle løsninger. Må understreke at jeg ikke er parterapeut eller familierådgiver. Anonymkode: 4f519...35d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #20 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hadde aldri gått til en sexolog som sier samleie gir henne null nytelse og at sex er kjedelig. En sexolog bør være litt sexgærn ellers blir det lite troverdig. Anonymkode: 69693...406 På samme måte som at en psykolog eller psykiater må være litt psykisk syk for å ha troverdighet? Eller en baker som må elske brød og boller for at man skal kjøpe bakst av hen. Eller at man ikke engasjerer en tømrer som ikke elsker å snekre hjemme. Skjønner dog hva du mener. Anonymkode: 4f519...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå