Gå til innhold

Hvordan vite om man skal bli eller gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer, vi begge er 24 år og har vært sammen i 4 år. Han er verdens snilleste og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Vi er også hverandre sine første kjærester. Jeg har tidligere følt på en uro for at jeg er i et forhold nå, da jeg bare er ung en gang og vi allerede har vært sammen snart halvparten av 20-årene mine. Jeg er glad i å ta meg turer ut på byen, og kan flørte med andre uten at det blir noe mer enn det, men kan kjenne på en frustrasjon i øyeblikket over å være i forhold. Denne uroen har bare blitt større og jeg merker at jeg føler meg litt stuck. Samtidig er jeg redd for å la han gå siden han er så bra, og flere sier også at jeg er så heldig. Han er typen jeg ville fått barn med, men det har jeg ikke tenkt til å få på flere år. Er redd for å ta en forhastet beslutning, samtidig som dette er en følelse jeg har hadd en god stund. At vi leier leilighet sammen gjør også ting mer komplisert.

Noen som har opplevd det samme? Når vet man om det er rett å gå?

Anonymkode: 6442e...f05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man lurer på å gå så mye at man lager en forumtråd om det så er det nok helt rett valg å gå :)

Dere vokser fra hverandre og har forskjellig type livsstil og ønsker. 

Anonymkode: 2f275...320

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er sånn i tvil, burde du nok avslutte. Dumt å bruke flere år på dette, nå har dere begge sjansen til å finne nye, bra partnere.

Men du bør tenke grundig gjennom dette, for du vet hva du har, men ikke hva du får. Forhold går i bølgedaler, kanskje du finner ut hvor mye du savner ham når han ikke er der lengre. Har du først avsluttet, blir det vanskelig å gå tilbake. Tenk på hvordan det blir å møte ham med en ny dame.

Anonymkode: 99ff4...228

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har en samboer, vi begge er 24 år og har vært sammen i 4 år. Han er verdens snilleste og gjør alt for at jeg skal ha det bra. Vi er også hverandre sine første kjærester. Jeg har tidligere følt på en uro for at jeg er i et forhold nå, da jeg bare er ung en gang og vi allerede har vært sammen snart halvparten av 20-årene mine. Jeg er glad i å ta meg turer ut på byen, og kan flørte med andre uten at det blir noe mer enn det, men kan kjenne på en frustrasjon i øyeblikket over å være i forhold. Denne uroen har bare blitt større og jeg merker at jeg føler meg litt stuck. Samtidig er jeg redd for å la han gå siden han er så bra, og flere sier også at jeg er så heldig. Han er typen jeg ville fått barn med, men det har jeg ikke tenkt til å få på flere år. Er redd for å ta en forhastet beslutning, samtidig som dette er en følelse jeg har hadd en god stund. At vi leier leilighet sammen gjør også ting mer komplisert.

Noen som har opplevd det samme? Når vet man om det er rett å gå?

Anonymkode: 6442e...f05

Hei på deg TS :klemmer:

Jeg tror de følelsene du kjenner på er helt normale. Du skriver at du kjenner på en uro, samtidig skriver du at du ikke vil ta en forhastet beskutning og at han er en bra fyr.

Personlig så husker jeg at rundt det fjerde/femte året i mitt eget forhold, så hadde jeg også disse følelsene - og jeg aner ikke hvorfor. Samboeren min er også verdens snilleste og godeste.

Jeg konkluderte med at et fast forhold handler om å velge hverandre igjen og igjen gjennom livet. Om du kjenner at det er feil for deg, så burde du nok la han gå - men jeg vil også oppfordre deg til å tenke godt over det, og hva forholdet betyr for deg. 

Følelser kommer og går litt i langvarige forhold, det handler kun om å velge hverandre i min mening :) 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...