Gjest Espera Skrevet 12. desember 2005 #1 Skrevet 12. desember 2005 Noen med tips til meg? Han har jo akkurat fått massevis av klær i barselgaver, i tillegg til at besteforeldre har kjøpt inn litt større ting før fødselen. Litt i beit for hva som kan være en fin gave......
Murf Skrevet 12. desember 2005 #2 Skrevet 12. desember 2005 synes fremdeles at klær er lurt å gi. gjerne litt større størrelser, de vokser jo så fort! Leker får de jo ofte masse av, selv når de er bitte små og ikke helt skjønner hva det er til. -teppe til å ligge på gulvet på? -Uro til å ha over vogna? murf
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #3 Skrevet 12. desember 2005 Det som har vært en hit hos oss er; babygym (slik til å ligge å kikke på..og senere slå hendene borti..). Ser man litt lengre frem er gåbil morsomt i flere år.., men den brukes jo ikke før man er 9mnd ca... Men jeg er enig med Murf. Kjøp heller klær. Foreldrene trenger det. Kjøp store str: 68 - 74. Det er veldig deilig å ha liggende klær i store str, så man slipper å kjøpe alt etterhvert som barnet vokser.. Og; ofte syntes foreldre og nær familie at det er morsomt å kjøpe leker.. Det er begrenset hva de trenger av slikt. Andre praktiske gaver er (ulike prisklasser da..): lammeskinn, helseteppe, uro, sengetøy (også laken... det går det ofte en del av *les lekkasjer*), vippestol, bæresele, ullundertøy osv Lykke til!
Helene Skrevet 12. desember 2005 #4 Skrevet 12. desember 2005 Leker med knapper som lager lyd (til senere), ullundertøy, sengklær, bilde, lampe eller knagger til rommet.
Leanne Skrevet 12. desember 2005 #5 Skrevet 12. desember 2005 Klær, klær og atter klær! Fikk selv ei tulle i november i fjor og fikk masse klær i både barselgave og til jul, men det hadde vi nok bruk for også!!!! De vokser fort de første månedene, og det kan trenges noen skift om dagen (gulping, bleielekasje osv..) Så kjøp klær i str 62, 68 eller 74. Det er i hvertfall noe foreldrene setter pris på! Leker er noe du kanskje kan vente med til neste jul... Setter ikke så stor pris på det nå de første månedene alikevel, og får sikkert en del fra besteforeldre og annen slekt...
Gjest Espera Skrevet 12. desember 2005 #6 Skrevet 12. desember 2005 Nå er jeg slekt da, ganske nær også (mitt første tantebarn ) - siden dette er første barnebarn på begge sider har gutten full garderobe sånn ca fram til neste jul allerede! Babygym, stol, saueskinn osv - alt er allerede gitt som gaver.... Sengesett var forsåvidt en god ide! Ellers har jeg tenkt på bøker - men litt i tvil om hvilke som er fine?
Linselus Skrevet 12. desember 2005 #7 Skrevet 12. desember 2005 Det som kan gå ann er jo å melde inn barnet i en bokblubb (feks disney sin) og at du da betaler for ett år med bøker eller noe i den duren. Ellers kan du jo kjøpe en sangbok for barn, eller en samling med barneeventyr. De er jo sånt som kanskje ikke vil glede lillemannn enda, men det vil helt garantert glede moren og faren
just_c Skrevet 12. desember 2005 #8 Skrevet 12. desember 2005 sangbok sier jeg da.. har kjøpt sangbøker til smårollingene når jeg har vert i samme situasjon som du er.. det har alltid vært populært.. helst en sangbok med mange enkle og gode gamle sanger.. og så må det være litt bilder.. husker ikke helt hva sangboka jeg vil anbefale heter desverre... men som sagt en som pappaen kan også noen sanger i er jo en fordel
Gjest Gjest_Texas_* Skrevet 14. desember 2005 #9 Skrevet 14. desember 2005 Hei Jeg fikk også mitt første tantebarn for to uker siden - og har nå bestilt et deilig teppe i ubehandlet ull fra Nøstebarn!! Til å tulle rundt baby, ligge på, ha i vogna på ekstra kalde dager etc. Virkelig fornøyd med den! www.nostebarn.no
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #10 Skrevet 14. desember 2005 Hva med ett fint barneservise til den lille prinsen?
Gjest Espera Skrevet 14. desember 2005 #11 Skrevet 14. desember 2005 Jeg fikk også mitt første tantebarn for to uker siden - og har nå bestilt et deilig teppe i ubehandlet ull fra Nøstebarn!! ← Det teppet har jeg strikket til ham, de er kjempefine!!! Hva med ett fint barneservise til den lille prinsen? ← Hadde muligens tenkt på dette til dåpen? Enten Karius og Baktus, Kardemommeby eller noe... Skal se om jeg finner en fin sangbok jeg! Har kjøpt "Den Store Sangboka" til fadderbarn tidligere, og den er visstnok mye brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå