Gå til innhold

Hvor mye betalter/betalte dere for kirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt "inspirert" av den kirke-tråden her jeg. Er nemlig litt nysgjerrig på hva folk har betalt eller skal betale for å leie den kirken de skal. De aller fleste skal sikkert ha gratis kirke, men for de som skal betale, hvilken kirke gifter dere dere i og hvor mye koster det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss i Nidarosdomen, og betaler 5200,-

(De må ha ganske mange mennesker på jobb under bryllup + at de må leie inn organist utenfra når brudeparet ikke sokner til kirken. Derfor blir det ganske dyrt)

Men, det blir nok verdt det da :D

Skrevet

Vi hadde Holmenkollen kapell. Vi betalte ingenting, men for de som må betale tror jeg det koster kr. 5000,-

Skrevet

Helt GRATIS, og det er i grunn bra for det koster nok å gifte seg som det gjør.Jeg trodde også at alle kirker var gratis, men da lærte jeg noe idag også :hoho:

Gjest angelique
Skrevet

Vi skal betale 2100 for kirke, organist og kirketjener + 800 for prest i Gol kirke. Jeg er blitt fortalt at dersom du gifter deg der du eller din bedre halvdel er bosatt med addresse, er det gratis. Velger dere derimot en kirke utenfor dette området må det betales for. Og så er det statlig og privat eiet som varierer i pris. Feks koster Gol Stavkirke 5000,- + prest.

:)

Skrevet

Vi betaler ingenting. Det er fordi foreldrene til brudgommen sokner til menigheten vi gifter oss i, som forøvrig er Grorud kirke. Hvis ikke måtte vi ha betalt 3.600,- siden ingen av oss sokner til denne menigheten lenger.

Skrevet

Betalte ingen ting! Jeg soknet til kirken så da ble det gratis.

-x

Skrevet

Vi betalte kr. 1500,- for leie av kirke og kr. 750,- for presten da vi giftet oss i Nedre Eiker kirke 24. august. Hadde vi soknet til kirken hadde det vært gratis. Bor nå i Kongsberg og Kongsberg kirke er kjempe fin, men jeg er døpt og konfirmert i Nedre Eiker (mine foreldre bor der fremdeles) så Kongsberg var aldri et alternativ. Syntes det er sure penger men sånn er det bare noen steder. Det er veldig forskjellig fra menighet til menighet. Noen tar nemlig ikke betalt når den ene er døpt og/eller konfirmert i soknet.

Skrevet

Vi gifter oss i Maridalen kapell og betaler 2500,- inkl alt. :D

Gjest Anonymous
Skrevet

til deres om skriver at å betale noen lapper for kirke er "sure penger";

det er jo det som skjer i kirken som liksom er poenget med dagen!

og tenk på hvor mye du har betalt for kjole og mat osv som tross alt bare er tilleggs-dill

Skrevet

Vi skal gifte oss i Mariakirken i Bergen. Tror vi skal betale 3000 kr

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi giftet oss i Garmo Kirka på Lillehammer og betalte 2500 alt inkludert.

Alle som gifter seg i denne kirka må betale det samme, og det henger jo sammen med at det er en del av Maihaugen utstillingen, og jeg synes det var verdt det!!! En nydelig kirke som er intim og gjør alt enda litt mere spesielt:)

Skrevet

Vi betalte 1500,- for kirken. Vi betalte ikke for presten, han hadde vi med. Ellers ville prisen vært 2100,- (tror jeg)

Vi kunne sikkert fått det gratis, siden dette var min barndomskirke, men vi valgte å bare betale uten diskusjon. Tross alt hadde vi over 100 mennesker til middag, antrekkene våre kom på tusenvis og vi hadde fri bar. Brudebuketten + brudepikebuketter kostet mye mer - å diskutere dette ville vært smålig.

Skrevet

hei

vi skal giftes hos byfogden vi, men har ikke sjekket om det koster noe faktisk for gikk ut fra at det var gratis.. noen som vet??

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan man kan betale så mye for kirken!?!? Hva er det som skal betales da, utenom presten? Jeg er enig i at det er jo i kirken det hele skjer, og at det er den viktigste delen av hele dagen, men alikevel! Over 5000kr... Det er faktisk utrolig mye penger!

Vi skal gifte oss i Loddefjord Kirke i Bergen, og vi betaler 200kr for pynting av kirken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...