Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at man kan donere hår til parykker for folk som trenger det. Noen som har gjort det? Hvor gjorde dere det?

Har langt og tykt hår som jeg er lei av å styre med. Kan gjerne donere det hvis det er mulig. 

Anonymkode: d0c2c...05e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret må være av en viss lengde (ofte 20-30 cm), det må være tørt og rent, og bør være sunt og minst mulig behandlet. Flere frisørsalonger tilbyr å både klippe og videreformidle donorhår, men man kan også gi håret direkte til den som skal ha det. Kontakt din frisør og fortell at du ønsker å donere håret når du klipper.

Anonymkode: d9378...865

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Håret må være av en viss lengde (ofte 20-30 cm), det må være tørt og rent, og bør være sunt og minst mulig behandlet. Flere frisørsalonger tilbyr å både klippe og videreformidle donorhår, men man kan også gi håret direkte til den som skal ha det. Kontakt din frisør og fortell at du ønsker å donere håret når du klipper.

Anonymkode: d9378...865

20-25 skal gå bra, 30 blir kanskje litt mye. Eller dvs. det blir kort det som er igjen. Er det sånn at de stusser håret først før de klipper av?

Har ikke noen fast salong men kan jo forhøre meg. 

Anonymkode: d0c2c...05e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

20-25 skal gå bra, 30 blir kanskje litt mye. Eller dvs. det blir kort det som er igjen. Er det sånn at de stusser håret først før de klipper av?

Nei de stusser ikke, de setter strikker og merker med farge strikke om det er hår bak, foran og siden.

Kan se bilde av det her, det er mitt hår.
No photo description available.

Ringte frisør og fant en som driver med det. Det har blitt ganske vanlig, men viss du ikke finner en frisør kan du ta med håret hjem og sende det inn selv til Apollo Hårsenter. Betaler for en vanlig hårklipp, noen gir også rabatt siden det er for en god sak. Jeg fikk ingen rabatt men har hørt om det og tok det hos frisør.
Må minst ta 15cm. Du velger selv hvor mye ekstra de skal ta.  De er ikke så strengt lenger, før skulle det være ubehandlet, men nå er farging og mye annet godkjent.
De ønsker fra alle aldere og alle typer hår, selv om håret er grått.

Skrevet

Det er ca 55-60cm langt hår du ser på bilde. Men der var planlagt fra min side om at jeg ville gi den lengden 🙂

Skrevet

Noen som vet om en frisør i Lillestrøm området som ikke tar noe for klippen når håret doneres?

Har ei jente med veldig langt og sunt hår som skal klippe av det meste av lengden. Det gjør jeg lett hjemme selv, (men da går håret i søpla) så gidder ikke betale 500-600 for klipp hos frisør.

Anonymkode: cfc7e...3f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...