AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #1 Skrevet 11. desember 2022 Det er en reality serie der man følger familien til kjendisen David Eriksen. De er rike folk. Hans datter Andrea har alltid fått hva hun har ønsket seg og er rik. Foreldre hennes er rike og gjør alt for henne. Ferier, fester god familie. Jeg begynner å tenke hvor tøft jeg har hatt det, som er på Andrea sin alder. Mitt liv er annerledes med dårlig råd og foreldre med dårlig råd. Jeg tenker hvorfor er verden urettferdig og får angst. Jeg vil ikke høre ja men Andrea er bortskjemt og barnslig, jeg skulle ønske jeg var bortskjemt Anonymkode: 7dfbe...af5 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #2 Skrevet 11. desember 2022 Ja skulle ikke vi alle ønske det, at vi hadde det bedre.. 😅 Vi har alle vårt å slite med, selv dem har noe de sliter med. Anonymkode: 7e8e9...4c2 4
Gjest PanteneProVVV Skrevet 11. desember 2022 #3 Skrevet 11. desember 2022 Jeg fikk angst av å se "Alle elsker Raymond".
Embla82 Skrevet 11. desember 2022 #4 Skrevet 11. desember 2022 Selvmedlidenhet er ordet, ikke angst. 31 1 10
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #5 Skrevet 11. desember 2022 Du vil alltid finne de som er rike og bortskjemte. Hvis du ser rundt deg, så er det få som lever et slikt liv. De aller fleste er vanlige folk med vanlige inntekter. Mine foreldre har heller ikke kastet penger etter meg, men jeg har aldri manglet noe. Sett i det store verdensbilde er du ikke smart fordi du kjøper ei veske til 30.000. Smarte folk sparer og er fornuftige, har beina på jorda og er empatiske. Min nabo er en av Norges rikeste, og har milliarder i formue. Han tusler rundt i marka med sine gamle ski, og den røde anorakken sin, og bor i et helt vanlig hus fra 70 tallet. Der er det ikke noe luksus. Han liker ikke vise at han har penger, men fin bil har han. Folk som viser frem - og liker å vise frem penger og luksus trenger å bli sett og de de trenger bekreftelse og beundring. Jeg fikk nettopp en stor utbetaling på et 6 sifret tall forrige mnd. Men har ikke sagt et ord til noen bortsett fra mann og barn. I en tid der folk sliter med renter og økonomien er det usosialt å gni noe sånt opp i ansiktet på andre. vær stolt av den du er, de verdiene du har, og hvem du er som person. Det kan aldri måles i penger Anonymkode: 8121a...16c 9 3
Avstand Skrevet 11. desember 2022 #6 Skrevet 11. desember 2022 Jeg tenkte sånn da jeg var mye yngre. Men nå synes jeg det høres forferdelig kjedelig ut å få alt du vil uten å gjøre noe for det. Det er fordummende og tomt. 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #7 Skrevet 11. desember 2022 Avstand skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte sånn da jeg var mye yngre. Men nå synes jeg det høres forferdelig kjedelig ut å få alt du vil uten å gjøre noe for det. Det er fordummende og tomt. Enig! Opplever lite mestring i livet ved å få alt en peker på, all oppmerksomhet og alt på sølvfat. Tror dessverre de er mer ulykkelig. Husker følelsen av å ha jobbet en hel sommer sesong, og hadde 40.000 kr til å kjøpe min første gamle bil. Jeg var så stolt og kry!! Hvor stolt er man når man får rett i hendene? En blir avhengig av andre for egen lykke Anonymkode: 8121a...16c 3
Avstand Skrevet 11. desember 2022 #8 Skrevet 11. desember 2022 (endret) Kan nevne en ting til.. jeg var det barnet som ikke trengte å jobbe mens jeg var veldig ung. Fordi mamma var sammen med en fyr som hadde penger. Jeg tenkte faktisk ikke noe på at jeg var heldig, men følte meg heller lite voksen og uerfaren i forhold til de andre jeg gikk i klasse med som skaffet seg sommerjobber. Fikk også merke det når jeg måtte inn på arbeidsmarkedet. Begynte å søke jobber som 17 åring, ingen napp, men var mye alderen og. Så prøvde jeg igjen og igjen, men var veldig vanskelig. De andre hadde allerede fått noe på cvn. Jeg fikk min første jobb da jeg var 21, det var en sommerjobb. Endret 11. desember 2022 av Avstand 6
Mezzosoprena Skrevet 11. desember 2022 #9 Skrevet 11. desember 2022 Jeg tror ikke angst er riktig ord å bruke her. 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #10 Skrevet 11. desember 2022 Prøv heller å sammenligne deg med noen i Afrika, Asia eller Sør- Amerika. Ta for eksempler India- der må mange jenter slutte på skolen grunnet mensen (har ikke penger til bind), Bangladesh - mange jenter må jobbe fra de er 7 år, eller Ukraina hvor det er krig. Skriv ned alle ting du er takknemlig for i livet ditt. De færreste på jorda har det slik som denne bortskjemte rike jenta har det, husk det! 😉 Anonymkode: d9377...18f 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #11 Skrevet 11. desember 2022 Teatrica skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke angst er riktig ord å bruke her. Den generasjonen får angst av alt. Anonymkode: 8dddb...6ec 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #12 Skrevet 11. desember 2022 Det er nesten alltid noen som har det bedre og noen som har det verre enn en selv. Det betyr ikke at det ikke er lov å ha følelser og føle på ting. Men om det ikke er de tyngste av følelser: se litt på dem, tenk litt på det og vurder om det er verdt å dvele ved eller om en skal prøve la det gå. Kan en ikke det så snakk med noen om det, Del og få det ut. Anonymkode: 17a0f...d29 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #13 Skrevet 11. desember 2022 Jeg tror du er sjalu. Det var jeg også på alle andre som hadde klær, sykkel, mor og far som brydde seg, søsken som ikke slo, folk som ikke hadde arr på ansiktet og kroppen, folk som hadde garderobeskap og orden i heimet, folk som hadde ryddige hjem, folk som hadde skrivepult, ikke hull i veggene, folk som hadde bøker sortert, en ny ransels hvert år, klær, slengbukser var inn, det kunne jeg aldri få, fikk ikke lov til å gå med bukser av faren min. Fy fader som jeg var sjalu. Jeg brukte det til noe. Jeg jobbet og jobbet fra 17 år alderen. Fikk meg alt dette senere, fikk meg familie, hus og flus. Nå er livet snudd for det beste. Å være sjalu er positivt hvis det motiverer deg sånn at du kan gjøre noe med elendigheten. Bitterhet er farlig, den gjør deg sutrere og ubrukelig. Ta deg sammen og begynn å jobbe for ting. Anonymkode: 46a33...d36 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #14 Skrevet 11. desember 2022 Ikke se på sånn trash tv. Det er kun laget for å gi andre komplekser og uoppnåelige idealer og tanker om livsstil Anonymkode: deff0...2f4 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #15 Skrevet 11. desember 2022 Angst? Som ved hyperventilering og panikk?? Anonymkode: bc498...9ec
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #16 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er en reality serie der man følger familien til kjendisen David Eriksen. De er rike folk. Hans datter Andrea har alltid fått hva hun har ønsket seg og er rik. Foreldre hennes er rike og gjør alt for henne. Ferier, fester god familie. Jeg begynner å tenke hvor tøft jeg har hatt det, som er på Andrea sin alder. Mitt liv er annerledes med dårlig råd og foreldre med dårlig råd. Jeg tenker hvorfor er verden urettferdig og får angst. Jeg vil ikke høre ja men Andrea er bortskjemt og barnslig, jeg skulle ønske jeg var bortskjemt Anonymkode: 7dfbe...af5 Jeg får angst av å tørke meg i ræva Prøv litt hardere neste gang da... 😂 Dårligste innlegg ever Anonymkode: ee8fe...18a 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #17 Skrevet 12. desember 2022 Du har ikke angst, for det er en helt annen følelse enn hva du beskriver. Jeg har også sett "Alle elsker David", og jeg tenker at Andrea er umoden og er vant at alle ordner alt for henne fordi hun ikke klarer det selv, og det er hun klar over og føler seg dum tror jeg. Når hun flyttet inn i den nye leiligheten var det veninnen som ordnet mye for henne, mens hun bare satt der. Jeg tror ikke Andrea er så selvsikker jeg. Anonymkode: 5d36a...4cd 3
MyCupOfTea Skrevet 12. desember 2022 #18 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke se på sånn trash tv. Det er kun laget for å gi andre komplekser og uoppnåelige idealer og tanker om livsstil Anonymkode: deff0...2f4 Det denne anonyme brukeren sa ☝️er verdt å gjenta. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #19 Skrevet 12. desember 2022 Jeg har også sett på, og følte meg heldig. Jeg er vokst opp med begge foreldre. Og har sluppet at pappa plutselig kommer hjem med en kjæreste på min alder som skal inkluderes i alt. (flott at det fungerer for dem, altså, så ingen negativitet her). Foreldrene mine er ukjente, så jeg slipper unødvendig oppmerksomhet, og forventninger. Jeg er vokst opp i barndomshjemmet, med stor hage og mye plass, ikke i en byleilighet. Jeg kunne aldri lene meg på finansiell støtte etter at jeg flyttet ut, og var derfor rustet til å sjonglere studier og jobb, gjøre det bra, og etablere mitt liv. Anonymkode: 8dba3...084 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #20 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har også sett på, og følte meg heldig. Jeg er vokst opp med begge foreldre. Og har sluppet at pappa plutselig kommer hjem med en kjæreste på min alder som skal inkluderes i alt. (flott at det fungerer for dem, altså, så ingen negativitet her). Foreldrene mine er ukjente, så jeg slipper unødvendig oppmerksomhet, og forventninger. Jeg er vokst opp i barndomshjemmet, med stor hage og mye plass, ikke i en byleilighet. Jeg kunne aldri lene meg på finansiell støtte etter at jeg flyttet ut, og var derfor rustet til å sjonglere studier og jobb, gjøre det bra, og etablere mitt liv. Anonymkode: 8dba3...084 Kommer hjem med en kjæreste? De var sammen i over 4 år og var samboere. Anonymkode: 5d36a...4cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå