Gå til innhold

Barna vil egentlig ikke feire med far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Far er håpløs, men i år blir første julefeiring med far…

Barna har begynt å si at de helst ikke vil, hva gjør jeg? De vil helst være her på julemorgenen, og jeg har lirket dem til å være hos far på julekvelden. Men nå har de begynt å snakke om at de ikke vil, så hva gjør jeg?

Jeg skjønner dem jo godt. Far er lite interessert. Han gir andre ansvar, og må nærmest tvinges til å ha julepynt i huset….

Hva om barna slår seg helt vrang på julaften når de skal leveres?

Anonymkode: ca56b...8a5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva sier far da? Har du spurt han? Ikke alle er like interessert i julefeiring. Så kanskje dere kan bytte noen dager? 

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 23760...6d8

Skrevet

Ja der har du en nøtt og knekke skjønner at det er vanskelig 

Skrevet

Ideelt sett hjelper du barna dine ved å ikke åpne for diskusjon om hvor de skal være. Fokuser på at det blir kjekt når de kommer dagen etter. Og du kan snakke med far om det, bare dere to. Og dere kan bli enige OL en måte å ha levering/henting på som gjør det lettere for barna.

Det kan hende at en del av grunnen til at barna ikle vil er fordi de er redd for at du skal være alene. Eller de liker ikke forandring.

Med mindre det er grunn til å tro at det er utrygt hos far. Men det er jo en helt annen problemstilling.

Anonymkode: a5f88...b63

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor gamle er barna? Hvor lenge skal de være der? Hvor mye samvær har de/han fra før? Samarbeider dere bra? Kan du f.eks nevne til faren at han bør gjøre noe for at motivasjonen deres for å være hos  han øker?

Er barna så store at du kan be dem gi det en sjanse? 
Etc.

Anonymkode: 98ef5...726

Skrevet

Min på 10 vil heller ikke, og for far spiller det ingen rolle da han ikke bryr seg så mye om julen som jeg og datter gjør. Så han er veldig grei og sier at hun kan få bestemme dette selv. Jeg respekterer selvsagt om hun vil feire med han, evnt feire først med han og komme hjem hit på kvelden eller omvendt. Bortsett fra i fjor så har vi ellers feiret sammen. ( jeg og eksen altså) 

Anonymkode: deae5...11e

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva gjør jeg? Far er håpløs, men i år blir første julefeiring med far…

Barna har begynt å si at de helst ikke vil, hva gjør jeg? De vil helst være her på julemorgenen, og jeg har lirket dem til å være hos far på julekvelden. Men nå har de begynt å snakke om at de ikke vil, så hva gjør jeg?

Jeg skjønner dem jo godt. Far er lite interessert. Han gir andre ansvar, og må nærmest tvinges til å ha julepynt i huset….

Hva om barna slår seg helt vrang på julaften når de skal leveres?

Anonymkode: ca56b...8a5

dette bestemmer ikke barna, velger du ikke og levere dem er det samværsabotasje

Anonymkode: 4cc7b...586

• Liker 3
Skrevet

Da syntes jeg virkelig at de skal få slippe det.
Finns ikke noe værre enn at man blir tvunget på/til en forelder når man ikke vil

Anonymkode: 9bbd0...bc6

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor gamle er de, TS?

Hvis det er sånn at far ikke er så opptatt av julaften så hadde jeg spurt om vi kunne bytte. Hvis det var uaktuelt så hadde jeg sagt til dem at de fikk ta 24. som en hvilken som helst dag, av den enkle grunn at ikke alle feirer jul. Og at vi kom til å ta julaften den første dagen de er tilbake i år.

Jeg skjønner at det ikke er noe hyggelig, TS. Men kan du ikke gjøre noe med det, så kan du ikke gjøre noe med det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ett spørsmål ? Hva er verst ? Tvinge barn eller skuffe en forelder ?…

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da syntes jeg virkelig at de skal få slippe det.
Finns ikke noe værre enn at man blir tvunget på/til en forelder når man ikke vil

Anonymkode: 9bbd0...bc6

Word ❤️👏

• Liker 1
Skrevet

Om far absolutt skal ha de på julaften, hvorfor ikke få far til dere så kan dere alle feire sammen? Eller hvorfor kan ikke barna få være hos deg den 24. og reise til faren 25./26.? 

Anonymkode: f355e...236

• Liker 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (7 minutter siden):

Ett spørsmål ? Hva er verst ? Tvinge barn eller skuffe en forelder ?…

uansett så har ikke mor enerett på barna sine

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er sant . Men begge foreldrene burde være mest opptatt av barnets ønske . Jula er først og fremst barnas høytid ❤️

• Nyttig 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Det er sant . Men begge foreldrene burde være mest opptatt av barnets ønske . Jula er først og fremst barnas høytid ❤️

Julen er for alle, ferdig snakket

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dét kommer helt an på barnas alder det!

NiceOrNothing skrev (15 minutter siden):

Feil! Julen er faktisk for alle, ikke hovedsakelig for barn!

Anonymkode: 25416...fe9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Da får far jobbe med relasjonen til sine barn og sørge for at barna vil ønske å feire jul med ham 

Anonymkode: 568d7...acf

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da får far jobbe med relasjonen til sine barn og sørge for at barna vil ønske å feire jul med ham 

må slutte og gi all skyld til far at de ikke har god relasjon er nok din skyld og

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

må slutte og gi all skyld til far at de ikke har god relasjon er nok din skyld og

Min skyld? Jeg er en god far til mine barn 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...