Gå til innhold

Dere med mann/kjæreste som sitter inne, hvordan har dere gjort med disponeringer av bankkontoer i soningstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min skal inn et år nå, og vi lurer på hvordan vi skal løse det? Har dere som er igjen på utsiden blitt satt opp som disponent av mannens konto, slik at dete kan atyre økonomien mens han er inne?

Anonymkode: 878bb...807

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fungerer ikke nettbank i fengsel?

Anonymkode: fc5d7...071

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Fungerer ikke nettbank i fengsel?

Anonymkode: fc5d7...071

Man har ikke tilgang til internett i fengsel. 

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig fungerer internett i fengselet 😂😂😂😂

Anonymkode: b9348...7ae

• Liker 1
Skrevet

Veldig enkelt, man er selvfølgelig ikke sammen med en person som sitter i fengsel så man lar dem seile sin egen sjø - med nettbank og hele greia 😊

Anonymkode: d3fcf...9e5

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Veldig enkelt, man er selvfølgelig ikke sammen med en person som sitter i fengsel så man lar dem seile sin egen sjø - med nettbank og hele greia 😊

Men hva om fengselsfuglen også er forsørgeren? Ikke like lett å forlate pengesekken...

Anonymkode: b9348...7ae

• Liker 2
Skrevet

Hadde typen min havnet i fengsel hadde det vært slutt på forholdet. Er ikke interessert i en fengselsfugl.

Anonymkode: f161e...496

• Liker 4
Skrevet

Kjenner til en situasjon gjennom jobben. Der gikk paret gjennom han som ville komme inn, og skulle ut, og den som skulle sone satt opp faste overføringer. Husk at det også er snakk om tap av inntekt.

Strøm og andre kritiske regninger ble flyttet til den andres navn for å være sikker, mens forsikringer og slikt da gikk av seg selv. I tillegg ble en god buffer flyttet til felles konto i tilfelle. 

Anonymkode: 9f237...a2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hadde typen min havnet i fengsel hadde det vært slutt på forholdet. Er ikke interessert i en fengselsfugl.

Blir flau over mine medsøstre som ikke klarer å svare på det som det spørres om. 

Ts, det enkleste er om du får disponerer konto(er)

Anonymkode: 46438...4ca

• Liker 2
Skrevet

Wow, for en fin gjeng som har svart her 🙄 Kan ikke hjelpe deg TS, men håper du finner ut av det ❤️ 

Anonymkode: 3531a...b63

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

er det ikke mulig å få en form for "fullmakt" eller noe, for å ta hånd om andres penger på deres vegne? 

Anonymkode: 27d1e...309

Skrevet

Dere kan legge deg inn som disponent på nødvendige kontoer. Også lurt og legge inn e-faktura og faste trekk på det nødvendige. Som disponent kan du overføre mellom de kontoene du disponerer. Ta kontakt med banken hans om dere ikke finner nødvendig info i nettbanken men i de fleste banker er det lett å ordne. 

Anonymkode: 4ca63...3e0

• Liker 1
Skrevet
Tomas77 skrev (5 minutter siden):

Det er masse telefoner i norske fengsler, Bastøy spesielt visstnok, men de er ikke der lovlig. 

Tlf, narko og andre ting smugles inn heletiden på for eks ullersmo++. Dette gjøres ofte av unge naive jenter som er betjenter, de får betalt av andre på utsiden.

Det er faktisk lite kontroll på slike ting, i noen fengsel som for eks ullersmo er det ikke så mye kontakt mellom fanger og betjenter. Der kan kan du smugle inn det meste, i know.

Anonymkode: 04946...3e5

Skrevet

Nei selvfølgelig ikke

Anonymkode: 1f9ab...9d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva hadde det med saken å gjøre? Det var ikke spørsmålet 

Anonymkode: 1d1b6...34c

Skrevet (endret)

I fengsel er det ikke tillat med egen tlf eller tilgang til inett annet enn å lese aviser  for de som ikke sitter på forbud i varetekt.. lurt å ordne slikt før soning , evt høre med advokaten hva den kan bidra med av hjelp.

Endret av Baktus
Skrevet

Kommer forøvrig an på hvilken type soning..er det åpen soning , feks i Fretex e.l så har man både tlf og data..da arbeider man under soningen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjæresten min skal inn et år nå, og vi lurer på hvordan vi skal løse det? Har dere som er igjen på utsiden blitt satt opp som disponent av mannens konto, slik at dete kan atyre økonomien mens han er inne?

Anonymkode: 878bb...807

Så vanskelig situasjon for deg🌸 

Dere avtaler i banken at du kan disponere alle hans konto. Vi har det slik til vanlig og har alltid hatt det at vi begge har tilgang på hverandres kontoer (og nettilgang).

Om dere har barn anbefaler jeg kontakt med barneansvarlig og eventuelt støtteorganisasjoner. Store tabu rundt det å ha forelder i fengsel og det er faktisk ingen andre sin feil enn den som er der inne, og ikke minst betyr det heller ikke at den som sitter i fengsel er en grunnleggende ond person. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...