Gå til innhold

50 cm vaskeskum (kjøkken)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte vask og benkeplate, og lurer på om 50 cm bred vask (1 kum) vil holde. Har plass til 60 cm, men jeg vil få litt ekstra tiltrengt benkeplass hvis jeg går litt ned i størrelse.

Er det noen som har 50 cm, som kan si noe om det fungerer bra, eller om det blir litt knapt?

Anonymkode: f9efc...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde 50cm i flere år før jeg pusset opp. Det funket helt fint!

Men det er så utrolig deilig ha 60 cm nå. Mye mindre søl når man skal vaske større ting som stekebrett og ildfaste former! Er veldig glad jeg valgte stor kum, og for meg har det absolutt, uten tvil, vært verd "ofre" litt benkplass!

Skrevet

Har 40 cm. Den er jo ikke stor, men fungerer helt fint. Litt sølete når store ting som feks stekebrett til stekeovn skal vaskes eneste, men ikke noe som utgjør et problem.

Anonymkode: 7d663...780

Skrevet
Taluno skrev (8 minutter siden):

Hadde 50cm i flere år før jeg pusset opp. Det funket helt fint!

Men det er så utrolig deilig ha 60 cm nå. Mye mindre søl når man skal vaske større ting som stekebrett og ildfaste former! Er veldig glad jeg valgte stor kum, og for meg har det absolutt, uten tvil, vært verd "ofre" litt benkplass!

Hm, kanskje jeg skal gå for det. Altså, det er plasseringen av kummen i forhold til andre skap osv på kjøkkenet som gjør at jeg vurderer 50 cm. Det gjør at jeg får mer luft mellom komfyr og vask (lite kjøkken hvor disse er plassert helt ved siden av hverandre).  Er klar over at 60 cm er skikkelig deilig til de store tingene som stekebrett, men så tenker jeg at litt luft mellom komfyr og vask hadde vært deilig :) 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har 40 cm. Den er jo ikke stor, men fungerer helt fint. Litt sølete når store ting som feks stekebrett til stekeovn skal vaskes eneste, men ikke noe som utgjør et problem.

Anonymkode: 7d663...780

40 cm er jo litt det jeg har nå, altså 40 cm  + den lille kummen ved siden av (som aldri brukes). Litt knapt :) 

Skrevet

Står i samme vurdering! Har du vaskerom? Jeg vurderer nemlig å «kompensere» ved å sette inn stor vask på vaskerommet. Men har jo i mange år hatt liten vask (pga avrenning og en sånn minivask). Kun den store som har blitt brukt, og den er jo sånn 40 cm. 

Hvor mye vasker du for hånd? Jeg har nesten alt i oppvaskmaskinen, inkludert ildfaste former, stekebrett osv. 

Anonymkode: d61eb...09f

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Står i samme vurdering! Har du vaskerom? Jeg vurderer nemlig å «kompensere» ved å sette inn stor vask på vaskerommet. Men har jo i mange år hatt liten vask (pga avrenning og en sånn minivask). Kun den store som har blitt brukt, og den er jo sånn 40 cm. 

Hvor mye vasker du for hånd? Jeg har nesten alt i oppvaskmaskinen, inkludert ildfaste former, stekebrett osv. 

Nei har ikke vaskerom, bor i en liten leilighet. Vasker kun stekebrett og beholder til blender for hånd, det meste går i maskinen. Kanskje jeg klarer meg med 50 cm? Det hadde gjort kjøkkenoppgraderingen enklere og billigere :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei har ikke vaskerom, bor i en liten leilighet. Vasker kun stekebrett og beholder til blender for hånd, det meste går i maskinen. Kanskje jeg klarer meg med 50 cm? Det hadde gjort kjøkkenoppgraderingen enklere og billigere :) 

Ja, jeg spurte om noe av det samme her inne, og det jeg oppdaget var at de som mente jeg måtte ha størst mulig vask, hadde et helt annet bruksmønster enn meg. Alt av vaser og sånt tåler oppvaskmaskin her i huset. Jeg har ikke noe som blir liggende i vann. Jeg har ikke engang eid propp til vasken siste to årene (glemt å kjøpe ny), og har ikke savnet det mer enn én gang, og da brukte jeg bøtte for å vaske det jeg skulle vaske (noe pynt til hagen). Ikke eier jeg krystall, ikke eier jeg arveservise på noe vis. Og jeg har jo stekebrett rett i oppvaskmaskinen også, samt beholderen til blenderen. Er kun "maskinkroppen" jeg vasker med fille. 

Nå er det jo mange som argumenterer med salg også, men altså, forelsker man seg i en leilighet dropper man den IKKE pga 10 cm mindre vask 😛 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg spurte om noe av det samme her inne, og det jeg oppdaget var at de som mente jeg måtte ha størst mulig vask, hadde et helt annet bruksmønster enn meg. Alt av vaser og sånt tåler oppvaskmaskin her i huset. Jeg har ikke noe som blir liggende i vann. Jeg har ikke engang eid propp til vasken siste to årene (glemt å kjøpe ny), og har ikke savnet det mer enn én gang, og da brukte jeg bøtte for å vaske det jeg skulle vaske (noe pynt til hagen). Ikke eier jeg krystall, ikke eier jeg arveservise på noe vis. Og jeg har jo stekebrett rett i oppvaskmaskinen også, samt beholderen til blenderen. Er kun "maskinkroppen" jeg vasker med fille. 

Nå er det jo mange som argumenterer med salg også, men altså, forelsker man seg i en leilighet dropper man den IKKE pga 10 cm mindre vask 😛 

Haha, det er akkurat sånn jeg og tenker når jeg skal gjøre endringer. "Hvordan blir dette når jeg skal selge". 
Jeg tror folk flest ikke legger merke til vasken, med mindre den skiller seg veldig ut. 

Jeg mener, jeg bruker jo bare den ene delen av vasken nå (1,5 kum), som er 40 cm. Når jeg tenker meg om så blir jo 50 cm luksus, for jeg kan ikke tenke meg noe mer upraktisk med disse en og en halv kummene :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...