Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette kan bli langt, jeg vurderer å slå opp med kjæresten min da jeg sliter psykisk.

Jeg liter av paranoide tanker, det varierer veldig på hva jeg er redd for. Det kan være andre mennesker, rykter, naboer, utroskap, sykdom - alt mulig egentlig.

Helt siden startet av forholdet har jeg lidd av sterk usikkerhet, og det handler alltid om noe annet. Ei kvinne på Facebook jeg ikke hadde lagt merke til før, økende snap score, han er stille av seg en dag eller to. Selvtilitt som er veldig opp og ned, da jeg ene dagen føler meg bra nok mens andre ikke. 
Det verste er at jeg ikke har noe å “ta han” for egentlig. 
Dette er en flott mann, med kun lengre og gode forhold bak seg som har hadd logiske årsaker bak bruddene. Alle har kun positivt å si om han, til og med blir han omtalt som for snill. Og selv det klarer jeg å snu, med å tenke at nå har han sikkert endret seg og blitt drittsekk.

Jeg klarer ikke å føle på noen som helst glede, enda han sier at han er glad i meg, at han savner meg. Jeg blir lei meg og dårlig stemning av å se andre kjærester, eller av å ha det fint - jeg tenker bare på at jeg egentlig ikke burde være glad, for snart skjer det noe vondt. For eksempel at han finner seg ei som er bedre, smartere og finere. 

Det som er mest vondt er at jeg er veldig glad i han, og innerst inne ikke ønsker å gå fra han. Men er redd at dette aldri blir bedre, jeg har min første psykologtime nå til uka - jeg lurer på om noen har vært i lik situasjon, har det blitt bedre? 
Ble behandlingen nyttig? 

Jeg har i mange år benektet at jeg sliter psykisk, jeg er også deprimert, dette fikk jeg bekreftet av min fastlege etter noen samtaler. Han har sakt at medisin blir vurdert nå. 
Har dere noen innspill? Erfaringer?

Anonymkode: 582e9...8e5

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog hjalp hos meg❤️ Husk: Når du er deprimert krisemaksimerer man alt, alt blir mørkt, negativt og vondt. Dette blir bedre, anbefaler behandling i kombinasjon med medisin❤️

Her var jeg ærlig med sambo, og fortalte han at om det skulle være oss så var han nødt til å godte en del negativitet, sjalusi, osv. Dette er nå 5 år siden og i dag har jeg det veldig fint❤️

Anonymkode: 60d59...08d

• Liker 1
Skrevet

Høres veldig vondt ut for deg å være i et forhold når det bringer med seg så mye uro og paranoide tanker. Da har du det nok mye bedre uten en partner til du evn blir friskere ❤️ 

Anonymkode: fc432...dd0

Skrevet

Vær ærlig med typen din om hvordan og hva du sliter med og gi behandling en sjanse før du evt slår opp. 

Anonymkode: 19bbf...251

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...