Gå til innhold

Skal du spise Vegisterkaker i julen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hedda-78 skrev (15 timer siden):

Tja, det var det som sto på veganmisjonens sider i alle fall. "Veganmisjonens kjøttfrie svar på medisterkaker". Er det feil?

http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html?m=1

Om det er kjøtterstatning så er det brått mye som blir det. Eks pommes fritt,raspeballer,grønnsaksboller,maispletter osv osv

Anonymkode: 758b9...05c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, Hedda-78 said:

Tja, det var det som sto på veganmisjonens sider i alle fall. "Veganmisjonens kjøttfrie svar på medisterkaker". Er det feil?

http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html?m=1

Takk for oppskrift, denne skal jeg prøve før jul.

Det er fint at det er noen ferdige alternativer i butikkene, men det man lager selv er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi skal ha det vanlige. Jeg er ikke i mot hverken vegetarisk eller vegansk mat, men jul er tradisjoner for meg.

Anonymkode: d3ce1...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke planer om det, men om jeg får det servert av familie eller venner spiser jeg selvsagt. Liker god vegetarmat selv om jeg personlig er altetende og lager pinnekjøtt selve julaften.

Det verste er kjøttspisere som MÅ ha kjøtt til enhver anledning og har kjøttspising som sin fremste identitet. Pinlig FrP-aktig innstilling. Like ille som militante veganere. 

Anonymkode: 9bda4...98e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om det er kjøtterstatning så er det brått mye som blir det. Eks pommes fritt,raspeballer,grønnsaksboller,maispletter osv osv

Mulig det. Men vegisterkaker ser altså ut til å være noe man spiser på samme måte som medisterkaker, i stedet for medisterkaker for de som ikke ønsker kjøtt. Derav navnet. Selvsagt kan man spise begge deler. Men det ser ut for meg som at de er markedsført som en erstatning.

Smaker sikkert bra, jeg hadde helt klart spist det hvis jeg fikk det servert.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Med nøttestek, «pølser» og alt annet av det gode tilbehøret! Gleder meg til min syvende veganske jul! 🙂 

Anonymkode: c845b...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hedda-78 skrev (2 timer siden):

Mulig det. Men vegisterkaker ser altså ut til å være noe man spiser på samme måte som medisterkaker, i stedet for medisterkaker for de som ikke ønsker kjøtt. Derav navnet. Selvsagt kan man spise begge deler. Men det ser ut for meg som at de er markedsført som en erstatning.

Smaker sikkert bra, jeg hadde helt klart spist det hvis jeg fikk det servert.

Det er ikke mulig . Der er fakta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal jeg være helt ærlig så er det potet som frister mest.

Anonymkode: 6f3aa...712

Og jeg gleder meg faktisk mest til surkål :hjerte:

Anonymkode: 2b18b...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal ikke spise vegetarmat i jula.

Men siden jeg ikke er så glad i svinekjøtt og ikke kan fordra lam/fårekjøtt, blir det verken ribbe eller pinnekjøtt nå i år når julaften skal feires hjemme hos meg og jeg bestemmer menyen. Jeg serverer langtidsstekt kalvestek med tilbehør.

Alle involverte er informert om menyen, og ingen hadde noe å utsette på den :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir medisterkaker eller en pose fra tante men det er farse kaker  hjemmelagde :)  

Endret av Maskinfører
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke vegisterkaker i jula, det er ingen vegetarianere eller veganere i familien så da blir det tradisjonell ribbemiddag.

Men jeg skal smake vegisterkaker i morgen, er invitert bort til noen som ikke spiser kjøtt og som sa de skulle servere det. Så jeg gleder meg til å smake, syns det høres godt ut. O

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.12.2022 den 14.33):

Nei, vi spiser vanlig norsk julemat. Ribbe og pinnekjøtt.

Har ikke noe imot at folk spiser vegansk, og synes det er et positivt valg som flere borte tatt. Det er bare ikke noe for meg. Folk som gjør narr av veganere er noe av det flaueste jeg vet om.

Anonymkode: 09a43...f2d

Ingen som begynte med det i denne tråden, før noen faktisk kalte kjøttspising for likspising. Så det var noen som tydeligvis ikke kunne dy seg på veganersiden først. En som ødelegger for alle sammen.

Da får man svar deretter også.

Anonymkode: e09dd...035

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok vegisterkaker en av juledagene. Julaften har vi hjemmelaget nøttestek med poteter og kålrotstappe. Jeg har vokst opp med pinnekjøtt, men savner det ikke.

Anonymkode: 5e7ab...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 13.12.2022 den 16.52):

Og jeg gleder meg faktisk mest til surkål :hjerte:

Anonymkode: 2b18b...33c

Min julefavoritt er kålrotstappe 😋 

Anonymkode: 5e7ab...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 9.54):

Ingen som begynte med det i denne tråden, før noen faktisk kalte kjøttspising for likspising. Så det var noen som tydeligvis ikke kunne dy seg på veganersiden først. En som ødelegger for alle sammen.

Da får man svar deretter også.

Anonymkode: e09dd...035

Hvor gammel er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegansk jul i over 10 år nå🥰 Alle 8 koser oss med alt mulig av kos og tilbehør, både nøttestek, vegisterkaker, hasselback-poteter, soppsaus, rødkål, surkål og alt mulig annet som pickles og sølvløk skal med! Samtidig har ikke dyr måttet leve et liv i fangenskap og lidd for at vi skal kose oss. Veldig bonus det altså!💚

Anonymkode: 8cab6...b6b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som lager vegisterkaker av noe annet enn bare blomkål? F.eks. blander inn litt potet eller kikerter? Er ikke så altfor glad i blomkålsmaken og synes den blir litt for tydelig i noen oppskrifter, så vurderer å teste å ha ha 50/50 blomkål og potet, men er usikker på konsistensen og rekker dessverre ikke å testlage før selve julaften, så hvis noen her har erfaring så vil jeg gjerne høre. :) 

Anonymkode: 7ea4c...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...