Gå til innhold

Skal du spise Vegisterkaker i julen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Er alt for glad i kjøtt. Det blir mye vilt og fisk, som vanlig. Tradisjonell julemat gjør jeg meg ferdig med medio november. Men flere gjester gjennom juledagene, som jeg er vant med, spiser vegisterkaker, nøttestek og andre vegetariske måltider.

Anonymkode: 39ea1...53b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir et vegetar-alternativ på julaften, siden det kommer en vegetarianer. Fin mulighet til å prøve noe nytt!

jeg har sett oppskriften på vegisterkaker på veganmisjonen, og det står at de kan fryses. Noen som har erfaringer med det? Jeg er litt redd konsistensen blir rar.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og for første gang skal jeg ikke lage det selv, for det får jeg overhode ikke til. Nå blir det kjøpte, veldig spent på hvordan de smaker. Skal også ha vegan ribbe og veganske julepølser. Skal spise meg god og så mett at jeg ruller🥰🥰

Anonymkode: 61f4b...006

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FeideKatt skrev (2 timer siden):

Nope. Det blir god gammeldags ribbe, med medisterpølser og medisterkaker. Og tykk, brun saus! Skal fetes opp i Jula. 

Samme her 😋👍

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! 💚 Og pinneoumph, soyaribbe, julepølser og sylte! Med ren og samvittighet. 😇

Anonymkode: 75632...1c7

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje. Jeg er ikke vegetarianer men liker ikke typisk julemat (ribbe, julepølse, medisterkaker, pinnekjøtt osv), så pleier ofte lage vegisterkaker eller annet vegetarisk og spise når resten av familien spiser julekjøttmat. I år blir det kanskje kalkun på julaften, og det liker jeg, så da ryker muligens vegarmaten.

Anonymkode: d521d...f0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuperNova skrev (2 timer siden):

Ja, det blir et vegetar-alternativ på julaften, siden det kommer en vegetarianer. Fin mulighet til å prøve noe nytt!

jeg har sett oppskriften på vegisterkaker på veganmisjonen, og det står at de kan fryses. Noen som har erfaringer med det? Jeg er litt redd konsistensen blir rar.

Jeg har aldri prøvd å fryse de ferdigstekt, men fryser 4-5 kg "farse" før jul hvert år. Det viktige er at risen du bruker er veldig overkokt og at "farsen" er skikkelig tint og helst står i romtemp en liten stund før du former de, alternativt at du varmer hver enkelt klump godt i hendene før du former de. Hvis ikke detter de fra hverandre. 

Anonymkode: 2b18b...33c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuperNova skrev (2 timer siden):

Det går helt fint! Jeg lagde et år ekstra mange vegisterkaker og krydret halvparten med mer vanlig type krydder, og frøs ned for å ha til middag til hverdags etter jul. Jeg bare tok de opp og varmet i mikroen. Ikke noe tull med verken smak eller konsistens.

Anonymkode: d521d...f0c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Her blir det ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker, julepølse og sosisser og vi skal sitte i timesvis og kose oss med maten og gode samtaler siden vi bare blir voksne på julaften i år.

Anonymkode: d1141...739

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg skal ikke spise vegisterkaker til jul fordi jeg feirer med andre kjøttetere. Sånn er det med den saken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg skal spise det jeg synes er godt i julen, og det er død sau, reinsdyr, og fisk. 

Vi har ikke kjempehøyt kjøttforbruk i hverdagen, så jeg ser ingen grunn til å spise stusselig-kaker i julen. 

Anonymkode: f764b...4b0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg serverer vegetarmat til den som vil ha det. (1 person) Ingen skal være sultne i julen hos meg.

Selv spiser jeg ikke vegetarmat, men jeg forskjellsbehandler ikke, så lenge maten blir spist.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det skal vi ikke. Det er ikke noe vi liker og vi får ikke besøk av vegetarianere/veganere. Vi spiser jevnlig vegetarisk eller vegansk middag i hverdagen, men i julen blir det neppe rene vegetariske/veganske middager dog inneholder alle rikelig med godt grønnsakstilbehør. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Her går det i kalkun på julaften og fisk 1. og 2. dag. Steindau kalkun og fisk. Gleder meg! 

Anonymkode: 7b8ff...dbc

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi spiser vanlig norsk julemat. Ribbe og pinnekjøtt.

Har ikke noe imot at folk spiser vegansk, og synes det er et positivt valg som flere borte tatt. Det er bare ikke noe for meg. Folk som gjør narr av veganere er noe av det flaueste jeg vet om.

Anonymkode: 09a43...f2d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...