Gå til innhold

Har du hemorider/hudfolder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken alder er du i? Når begynte du få det? 

Anonymkode: 27c35...59b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da vel ikke noe man har konstant? Jeg har hatt noen runder med hemoroider i forbindelse med svangerskap og hard avføring, men så blir det jo bra igjen og alt er fast og normalt uten noen hudfolder. Jeg er i midten av 50-åra.

Anonymkode: 12939...0a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da vel ikke noe man har konstant? Jeg har hatt noen runder med hemoroider i forbindelse med svangerskap og hard avføring, men så blir det jo bra igjen og alt er fast og normalt uten noen hudfolder. Jeg er i midten av 50-åra.

Jeg har hudfolder og sikkert hemoroider hele tiden. Ikke noe ubehag med de, men de er helt sikkert mindre pene å se på for den som gjør det… 

Anonymkode: 9cb73...fbe

• Liker 1
Skrevet

Kommer og går. Tar knekken på de med salve. Ikke noe stress, men når de blir litt for plagsomme med kløe og tidvis ørlitt blødning, er det tid for en liten salvekur.

M48

Anonymkode: a5c1c...ffe

Skrevet

Ja, har hudfolder/marisker. Har hatt dem så lenge jeg kan huske, altså fra før skolealder. Decer ikke plagsomme eller vonde. Men ca en gang i året fyller de seg og blir til vonde hemorider, men de går alltid tilbake etter noen dager.

K47

Anonymkode: d188c...3f7

• Liker 2
Skrevet

Fikk hemoroider etter kraftig betennelse, som førte til 3 uker med mye antibiotika (1 uke intravenøst).

Dette var i 2019, sliter enda :( 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvilken alder er du i? Når begynte du få det? 

Første gang var jeg 50. Så fikk jeg det en gang til 52 år. Siste gangen hostet jeg det på meg. Jeg trudde seriøst lungene skulle komme opp, jeg hostet meg omtrent ihjel. Da PANG, så var den der igjen. Måtte få resept på noe som egentlig har gått ut av produksjon. Var en igjen på apoteket og den ble holdt av til meg ettersom legen ringte rundt.

Hemorider er fader meg vondt altså. Håper aldri jeg får det igjen.

Anonymkode: d751f...9c9

Skrevet

Har aldri hatt det.

Kvinne 37

Anonymkode: b8d5c...86a

Skrevet

I 40 åra. Normalt ikke, men om det har vært noe større enn en finger oppi der, dukker det gjerne opp en hemorroide som i vare 4-5 dager. Noen ganger et det verdt det😉😅

Skrevet

Aner ikke får ikke hodet ned der :) 

• Nyttig 2
Skrevet

Hadde en marisk, men fastlegen min skar den bort på kontoret hans. Gynekologen ville ikke gjøre noe, for hun mente at det var så vanlig og at det kunne være verre å fjerne den enn å ikke gjøre det. 

Veldig glad for at fastlegen tok den! Er 36 år, fjerna den da jeg var 25.

Anonymkode: 1e3b7...293

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen blir ikke kvitt de, det burde en kvinne i 50 årene vite. 

Anonymkode: 644a4...481

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Påkrevd skrev (32 minutter siden):

I 40 åra. Normalt ikke, men om det har vært noe større enn en finger oppi der, dukker det gjerne opp en hemorroide som i vare 4-5 dager. Noen ganger et det verdt det😉😅

Grisegutt :fnise:

Anonymkode: a5c1c...ffe

Skrevet

Har en stor marisk, ja😞

Anonymkode: a1137...3e2

Skrevet

Har et normaltfungerende rumpehull, overhode ingen plager. Men det er hudfolder der ja. Ikke hatt hemorider noensinne. 

Anonymkode: 71188...747

Skrevet

Har, eller hadde Marisker jeg også men fjernet de 😁

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har, eller hadde Marisker jeg også men fjernet de 😁

Fastlegen sa nettopp at de har sluttet å fjerne slike..... stemmer det?

Anonymkode: b0280...31c

Skrevet

Jeg plages av indre hemoroider som folder seg utvendig, samt marisker. Plages pga utfordringer med rengjøring og til tider er de svært smertefulle, feks når de koagulerer/sprenger på. Bryr jeg mindre om selve utseende på dem. Samboer har alltid kjent meg sånn og han bryr seg ikke. Hatt det i ca 15 år, men blitt verre etter svangerskap for 4-5 år siden.

Har forsøkt å fjerne med strikk med to mislykkede forsøk. Legene på sykehuset mener likevel de ikke er store nok til operasjon, men har nå likevel fått henvisning for ny vurdering av fastlegen min. Tar dem muligens privat om jeg får avslag.

K42

Anonymkode: 17e3b...0a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fastlegen sa nettopp at de har sluttet å fjerne slike..... stemmer det?

Anonymkode: b0280...31c

De er mye strengere mht operasjon av hemoroider og marisker ja. Husker ikke fra når, men tror det er 4-5 år siden, så laget daværende helseminister en liste med operasjoner de ikke lengre skulle utføre eller ha høyere terskel for å prioritere. Operasjon av hemoroider og marisker stod på den listen. Sammen med bla operasjon av mandler. 

Anonymkode: 17e3b...0a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...