Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en mann på 25 år som studerer og jobber ved siden. Jeg bor med min samboer som er 24 år. Hun har familie ifra Thailand og Sverige. Hun har hatt et par av disse utbruddene tidligere hvor hun ikke vil snakke til meg og aktivt ignorerer meg og låser seg inne i andre rom. Denne gangen så er hun sur for jeg ikke hadde ryddet boden og klarte å svi svoret på ribben. Har att tre eksamener gjennom uken og treninger på kveldstid som har gjort meg sliten. Hun har nå stengt seg inne i 2 netter hvor hun ikke ønsker å snakke om hvorfor hun er så sint og ingenting funker for å gjøre henne glad. Jeg elsker henne høyt så dette smerter meg når hun ikke vil kommunisere og låser seg selv inne.

Trenger tips på hvordan kan jeg pleie forholdet og gjøre ting bedre i håp om å gjøre henne glad igjen...

Hilsen Fortvilet mann 25.

Anonymkode: 0ed2a...aed

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du må sette henne ned og kommunisere med henne etter at hun har roet seg. Om hun skal holde på sånn hadde jeg slått opp med henne. Hadde aldri giddet å være i et forhold der den andre personen ikke evnet og kommunisere og oppførte seg som en 5 åring.

• Nyttig 3
Skrevet

hun har borderline eller noen diagnoser. anbefaler deg å revurdere forholdet om hun  har borderline. min ex hadde det samme og hun var psykopat. borderline er den samme sykdommen amber heard har

Anonymkode: 5804c...541

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hun har borderline eller noen diagnoser. anbefaler deg å revurdere forholdet om hun  har borderline. min ex hadde det samme og hun var psykopat. borderline er den samme sykdommen amber heard har

...   bravo. Du er like kjapp til å sette diagnoser som du er til å gre alle over samme kam og til å fordømme. 

Dette er jo bare vås. Kjæresten til ts trenger ikke ha en diagnose for å være sur. I går feks var jeg sur. Hvilken diagnose var det tro? Akutt suriose? 

Skrevet

Silent treatment i to dager? Det er ikke liv laga dette forholdet her

Anonymkode: 478f2...99a

• Nyttig 2
Skrevet

Slå opp og finn deg noen som behandler deg bedre. Du er fortsatt ung 😊

Anonymkode: cf466...868

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorvidt du ikke har ryddet hele boden og svidd svoren på ribba, i mine øyne er det bagateller og ikke noen store saker. At hun isolerer seg i to dager for slike småting fatter ikke jeg... Hva da når og om noe mer alvorlig kommer?

Jeg hadde ikke taklet noe slikt og hadde gruet meg til mer alvorlige konflikter dukket opp, det tenker jeg nok at du også gjør.

Har ingen råd, annet enn å snakke med henne om dette, selv ville jeg tatt det opp på en god dag mellom dere og når stemningen er fin og forsøkt å gjort det til en grei samtale.

Skrevet

Det går ikke an å bli så sur for de to tingene. Er du sikker på at det ikke var de tingene som fikk begeret til å renne over? Kan du snakke med henne når hun er blid igjen og spørre hva som egentlig plager henne? Synes hun at du er helt fantastisk med unntak av ribbesvoren og manglende rydding av boden? Eller er det noe annet som har plaget henne over lengre tid? Her må du være obs på en sannhet du ikke vil høre. Kanskje hun vil gjøre det slutt men synes det er vanskelig å si? Min eks ville det, men i stedet for å slå opp, så ble han sur og skyldte på konkrete hendelser slik som i ditt tilfelle.

Anonymkode: 508aa...c99

• Liker 2
Skrevet

Hun må ha noen underliggende psykiske problemer, vil jeg tro. Eller hun er en veldig bortskjemt ung dame...

Bare ignorer henne. Når hun omsider kommer ut, ber du om at dere tar en alvorsprat. Da mener jeg at du bør si til henne at dette ikke kan fortsette. Hvis dere skal være et par, må dere kommunisere, og bagateller som at du ikke har ryddet i boden og lignende, kan ikke føre til slike barnslige utbrudd. Du har nok å stri med, om du både jobber og studerer (og har antagelig eksamener på denne tiden).

Hvis hun ikke er mottagelig for dette, må du revurdere forholdet med henne. Du kan ikke fortsette å ha det slik.

Anonymkode: 8f1c5...cda

Skrevet
theTitanic skrev (På 11.12.2022 den 20.46):

...   bravo. Du er like kjapp til å sette diagnoser som du er til å gre alle over samme kam og til å fordømme. 

Dette er jo bare vås. Kjæresten til ts trenger ikke ha en diagnose for å være sur. I går feks var jeg sur. Hvilken diagnose var det tro? Akutt suriose? 

Det er forskjell på å være sur og å låse seg inne på andre rom i flere døgn og nekte å snakke pga bagateller. Om det skyldes diagnoser skal jeg ikke uttale meg om, men det går faktisk ikke an å holde på sånn i et forhold. Det er direkte helseskadelig for den andre parten i lengden.

Anonymkode: 3e759...c67

• Liker 2
Skrevet

Overse og ikke belønn slik oppførsel hos henne, for da fortsetter det. Krev at hun tar opp ting på voksen måte, ellers gir du ingen respons, og leser, trener og gjør det du må gjøre. Ikke godsnakk, trygle eller be. Hun er voksen nok til å ha samboer, så må hun være voksen nok til å løse ting uten psykisk vold. 

Jeg gjorde overnevnte med min partner. Sa tydelig fra om at slikt fant jeg meg ikke i, så han måtte så gjerne furte, men det fikk han gjøre uten meg som deltager i slikt spill. Jeg var tilgjengelig om/når han ville ta opp ting på voksen måte, men frem til det fikk han furte i fred for at jeg prøvde å gjøre ham blid igjen. 

Det var visstnok ikke moro å lage slikt show uten aktiv tilskuer og deltagelse fra meg, så han sluttet med det, og begynte å ta ting opp på skikkelige måter. 

Anonymkode: a79f6...b2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 20.39):

Ta deg sammen. Det er veldig lite trolig at en person som gjemmer seg på et rom for bagateller har borderline, det er passiv aggressive problemer og absolutt ikke noe som kjennetegner mennesker med borderline. 

Til ts: kjæresten din virker emosjonelt umoden. Det er stort sett bare barn som isolerer seg på rommet når de er sur. Prøv å sett deg ned med henne en dag hun ikke er sur å forsøk å forklar henne at du opplever at hun tar på vei for bagateller og at hun heller må fortelle deg hva som egentlig plager henne, fremfor å sperre seg inne på et annet rom uten å si noe. Det blir antagelig en lang vei å gå når hun er så umoden som 24 åring. 

Anonymkode: e96a6...862

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...