AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #61 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er en av grunnene til at vi ikke vil få noe Wallmart i Norge. Norske forbruker liker å handle matvarene ofte og i gangavstand fra der en bor. I USA er det mye vanligere å ta bilen og gjøre ukeshandel. Nå er USA et gigantisk land så det blir dumt å lage en karikatur. Men amerikanere er mye mer villige til å kjøre et stykke for å handle enn oss nordmenn. Og skal man ha store butkkker så må kundene være villige til å kjøre for å komme dit. Det kommer aldri til å bli slik at alle kan ha gigantiske butikker i 10 minutters gangsavstand. Anonymkode: 870f8...2a6 Det var ei rar vinkling. Handler jo ikke om villighet at amerikanerne kjører langt og ukeshandler - de har ikke noe annet valg. Hele samfunnet er lagt opp til at en må kjøre, og store bydeler har ingen matbutikker, kafeer eller andre tilbud. Fordi det er regulert sånn. Food desert? Fiffig krumspring for å holde fattige og svarte ute av hvite nabolag. Og vi har da store butikker i Norge etterhvert, som folk i høyeste grad kjører til og ukeshandler, Coop obs f.eks. Ikke alle bor i bykjerner uten bil Her i nord kjører folk dagstur til Trondheim for å gå på IKEA. Mange er villige til å kjøre langt for å en annen handleopplevelse. Anonymkode: 9374e...7fd 7
Djungelvrål Skrevet 12. desember 2022 #62 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det var ei rar vinkling. Handler jo ikke om villighet at amerikanerne kjører langt og ukeshandler - de har ikke noe annet valg. Hele samfunnet er lagt opp til at en må kjøre, og store bydeler har ingen matbutikker, kafeer eller andre tilbud. Fordi det er regulert sånn. Food desert? Fiffig krumspring for å holde fattige og svarte ute av hvite nabolag. Og vi har da store butikker i Norge etterhvert, som folk i høyeste grad kjører til og ukeshandler, Coop obs f.eks. Ikke alle bor i bykjerner uten bil Her i nord kjører folk dagstur til Trondheim for å gå på IKEA. Mange er villige til å kjøre langt for å en annen handleopplevelse. Anonymkode: 9374e...7fd Møbler og større ting er en ting men folk kommer ikke til å kjøre i 3 timer for å kjøpe junk.
Gjest Peanut Skrevet 12. desember 2022 #63 Skrevet 12. desember 2022 (endret) I og med at det må tilpasses norske ganer, og lønnen må tilpasses norske forhold så hadde det ikke blitt slik her som der borte For min del skulle jeg gjerne hatt Whole Foods Marked, CVS eller Rite Aid- selvfølgelig med det samme tilgjengelig ^^, men når man ser prisene på amerikanske varer i norske butikker så utgår det jo. Endret 12. desember 2022 av Peanut
Fru Uperfekt Skrevet 12. desember 2022 #65 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde glatt tatt en walmart, men helst med amerikanske priser. Spent på hvordan Gigabox kommer til å klare seg, synes ikke de var så imponerende billig som de selv hevder. Anonymkode: b3599...c16 De er billig på noe men er Storcashish for allmuen
Fru Uperfekt Skrevet 12. desember 2022 #66 Skrevet 12. desember 2022 Djungelvrål skrev (2 timer siden): Møbler og større ting er en ting men folk kommer ikke til å kjøre i 3 timer for å kjøpe junk. Tror du ærlig talt at wallmart bare har junk? https://www.walmart.com/
Fru Uperfekt Skrevet 12. desember 2022 #67 Skrevet 12. desember 2022 (endret) Snurrepurre skrev (7 timer siden): KFC hadde jeg besøkt alt for ofte. Elsker kfc😂 generelt er det rart at ingen kjeder i Norge spesialiserer seg på fritert kylling. Sletta Endret 12. desember 2022 av Fru Uperfekt
Fru Uperfekt Skrevet 12. desember 2022 #68 Skrevet 12. desember 2022 Peanut skrev (2 timer siden): I og med at det må tilpasses norske ganer, og lønnen må tilpasses norske forhold så hadde det ikke blitt slik her som der borte For min del skulle jeg gjerne hatt Whole Foods Marked, CVS eller Rite Aid- selvfølgelig med det samme tilgjengelig ^^, men når man ser prisene på amerikanske varer i norske butikker så utgår det jo. Nå ville jo disse prisene gått noe ned pga volumet på importen
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #69 Skrevet 12. desember 2022 Tror Walmart hadde slått an, men ikke de andre. Anonymkode: 81396...b60
Gjest Peanut Skrevet 12. desember 2022 #70 Skrevet 12. desember 2022 8 hours ago, Fru Uperfekt said: Nå ville jo disse prisene gått noe ned pga volumet på importen Kanskje, men jeg tviler på at det hadde vært lange køer. «People of Walmart» er jo godt kjent. Hadde man fått noe lignende i Norge tro? <_<
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #71 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det virker som at Taco Bell kanskje kommer til Norge? Men hadde det vært en suksess? Anonymkode: ff34a...e02 Walmart holder på å åpne en butikk i Oslo, akkurat som DollarStore har et par butikker i Oslo/Viken-området. Og de importerer mye av det samme som de har i butikkene i USA, men DollarStore fikk jo en del stryk på tilsyn pga produkter med ulovlige ingredienser. Anonymkode: 96ca2...bf5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #72 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Bodde i USA noen år, klarte meg unna restaurantene, men ikke Walmart. Tror likevel ikke det hadde funket i Norge, for lite marked. Lønningene er også for høye. I USA er Walmart så store at de får mye egne ting produsert, men Norge er for lite marked. Anonymkode: 2f662...598 Walmart holder på å åpne en butikk i Oslo nå, DollarStore har jo klart seg veldig bra og har utvidet butikkene sine. Anonymkode: 96ca2...bf5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #73 Skrevet 12. desember 2022 Djungelvrål skrev (11 timer siden): Møbler og større ting er en ting men folk kommer ikke til å kjøre i 3 timer for å kjøpe junk. Det er da vitterlig ikke møbler og slikt stort kjøper på Coop obs Det er kombinasjonen gode kampanjetilbud, og enkelheten med at alt fra garn, dyreting, småelektronikk, gaming, turutstyr, klær osv - sånn i tillegg til mat - kan kjøpes på et og samme sted. Og folk dagstur til IKEA for å i hovedsak kjøpe dill. Anonymkode: 9374e...7fd
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #74 Skrevet 12. desember 2022 Synes det er bra vi ikke har alle desse kjedene, seriøst.🤷♀️ Vil vi se ut som de bort i USA? nei. Det holder massevis med de kjedene vi allerede har. Anonymkode: b213d...bb0 1
Snok1 Skrevet 12. desember 2022 #75 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det virker som at Taco Bell kanskje kommer til Norge? Men hadde det vært en suksess? Anonymkode: ff34a...e02 Los Pollos Hermanos er finansiert gjennom produksjon og distribusjon av metamfetamin, så det ønsker jeg ikke velkommen. Taco Bell smaker forøvrig høgg. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #76 Skrevet 12. desember 2022 Var en del på Taco Bell i California (mest LA) på 00-tallet. Var der tre måneder. Elendig/småkvalmt en dag og helt ok neste. Så varierende og risikabelt er min dom fra da. De kan ha blitt bedre, men jeg kommer ikke til å valfarte dit om de spretter opp her i Norge. En kollega jeg ofte spiste med kalte det Tacky Bell og mente Mc Donalds var mer "classy". En annen billigkjede (men litt dyrere enn Taco) som jeg ble mer glad i der borte var Denny's. Hvis Denny's kommer hit får de besøk av meg. Anonymkode: ddedc...e82
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #77 Skrevet 12. desember 2022 14 minutter siden, Snok1 said: Los Pollos Hermanos er finansiert gjennom produksjon og distribusjon av metamfetamin, så det ønsker jeg ikke velkommen. Taco Bell smaker forøvrig høgg. Og maten der er farlig. Dette skjedde med en som spiste for mye der: Anonymkode: ddedc...e82 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #78 Skrevet 12. desember 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Det var ei rar vinkling. Handler jo ikke om villighet at amerikanerne kjører langt og ukeshandler - de har ikke noe annet valg. Hele samfunnet er lagt opp til at en må kjøre, og store bydeler har ingen matbutikker, kafeer eller andre tilbud. Fordi det er regulert sånn. Food desert? Fiffig krumspring for å holde fattige og svarte ute av hvite nabolag. Og vi har da store butikker i Norge etterhvert, som folk i høyeste grad kjører til og ukeshandler, Coop obs f.eks. Ikke alle bor i bykjerner uten bil Her i nord kjører folk dagstur til Trondheim for å gå på IKEA. Mange er villige til å kjøre langt for å en annen handleopplevelse. Anonymkode: 9374e...7fd Folk asså. Hørte en gang om charter-fly fra Stavanger til Ullared kjøpesenter i Sverige. Fly kun for harryhandel! Dit fløy de med tomme kofferter og fulle tilbake. Ikke engang Meghan ville tålt noen som var så harry. Anonymkode: ddedc...e82
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #79 Skrevet 12. desember 2022 Snok1 skrev (24 minutter siden): Los Pollos Hermanos er finansiert gjennom produksjon og distribusjon av metamfetamin, så det ønsker jeg ikke velkommen. Taco Bell smaker forøvrig høgg. Selger de det på restaurantene da? Spør for en venn. Anonymkode: 5fa09...4f7
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #80 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selger de det på restaurantene da? Spør for en venn. Anonymkode: 5fa09...4f7 Jo. Enkleste måte er å spørre om å få kjøpe en hel bøtte friteringsrøre fra baklageret. Hilsen en venn Anonymkode: 9aa8b...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå